Detonator Probleem

Pagina: 1
Acties:

• MaTTeRs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-06 05:19
Ik heb er al een tijdje last van maar begin me er nu echt aan te irriteren
Als ik een nieuwere detonator instaleer dan die standaard geleverd is bij mijn videokaart word mijn hele systeem (zie specs) onstabiel, heb even gekeken naar de driver versie, bij Beeldscherm eigenschappen staat Display Driver version 4.12.01.0758
Het gaat dus alleen om de detonater drivers, heb via 4-1 en andere drivers ook wel geupdate en dat geeft geen problemen, alleen de detonator drivers.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[topic=305287/1/50]

Geef eens wat info over het systeem.. hier valt weinig mee te beginnen zo :)

• MaTTeRs
Staat al in dat je voor mijn systeem bij mijn specs moet kijken maar goed ik ben degene die geholpen wil worden dus ga ik verder niet moeiljk over doen.

MSI K7T 266 Pro
AMD Athlon Thunderbird 1333
Kingston PC2100 256 MB
Seagate Barracuda III 40 GB
MSI 815 (Geforce 2 Pro)
Philips CDRW 200
Pioneer 106s
Sound Blaster !Live 5.1
Sitecom 10/100m Mbit
Coolermaster EP5-6I11
Chello Kabel
Windows 98 SE

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Wat zijn je BIOS instellingen? Fast-writes? SBA? AGP4X?

Zet al die zooi eens uit, en probeer het nog eens. Is je kaart overgeklokt?

You can't have everything. Where would you put it?

• MaTTeRs
Hij kaart is niet overgeklokt en die bios instellingen heb ik al eens wat mee zitten kloten, alleen AGPx4 niet lager gezet, valt ook nog eens te proberen

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 11:42
Lees dit eens http://www.viaarena.com/?PageID=64
en kijk of het je probleem beschrijft...
Als ik VIA lees krijg ik tegenwoordig al kriebels. Heb zelf heeeeeeel lang problemen gehad met the Infinite Loop in DirectX en OpenGL omgevingen, spontane reboots en altijd de melding dat mijn video de schuld was.
Bleek uiteindelijk te liggen aan de VCore die ik heb verlaagd naar 1,550v om de temp te drukken. Die VCore staat nu op 1,650v en alle problemen zijn over. 8-)

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 13:40

daaf258

For Aiur

Ach tja heb ik ook al tijden last van. Ik heb altijd mijn kaartjes van creative gehad.
Het begon met een gf2 mx 32mb ddr. Voor die kaart nieuwe drivers installeren van Nvidia (detonator dus) stuite het altijd op problemen. Vreemde beeld opbouw in 3d spellen. 2D ging alles wel ok. Dus altijd bij de standaard drivers gebleven.

En nu met mijn gf3 ti 200 precies het zelfde probleem. En dat terwijl ik nu echt een compleet ander systeem heb dan met die gf2 mx . Misschien ligt dat aan creative, ik weet het niet. Maar nu maar extra performance verkregen door overclocken >:).

- specs - audioscrobbler -

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 13:40

daaf258

For Aiur

Op zondag 23 juni 2002 11:41 schreef Bastardhost het volgende:
Lees dit eens http://www.viaarena.com/?PageID=64
en kijk of het je probleem beschrijft...
Als ik VIA lees krijg ik tegenwoordig al kriebels. Heb zelf heeeeeeel lang problemen gehad met the Infinite Loop in DirectX en OpenGL omgevingen, spontane reboots en altijd de melding dat mijn video de schuld was.
Bleek uiteindelijk te liggen aan de VCore die ik heb verlaagd naar 1,550v om de temp te drukken. Die VCore staat nu op 1,650v en alle problemen zijn over. 8-)
Ik zei net al dat ik met mn gf2 mx er ook al last van had. En die zat in een "oud" systeem van me, dat was een intel pentium 3 800 mhz op een intel chipset (440 BX2, lekker stabiel dus) en daar had ik hetzelfde probleem dus het hoeft niet perse aan VIA te liggen (alhoewel die kans er wel is zie ook de problemen met de creatvie SBlive!)

- specs - audioscrobbler -

Pagina: 1