Toon posts:

Leadtek Winfast A250TD GF4 ti4400 problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n 2 weken terug kocht ik mij een "Leadtek Winfast A250TD Geforce 4 ti4400". De installatie van de Winfast drivers die erbij geleverd werden verliep vlot en mijn Windows XP prof. herkende vlot mijn nieuwe videokaart.

Ik dacht, great! , tot ik vandaag tijdens het spelen van "Return to castle Wolfenstein" en nog een paar andere 3D games af en toe rare blokjes en flikkeringen op mijn scherm begon te zien...

Ik probeerde dan maar eens de nieuwste originele nvidia drivers te installen, maar blijkbaar wil Leadtek enkel dat de Winfast drivers gebruikt worden want dit lukte niet.
Ik heb dan maar eens de kaart eruit gehaald (die was wel erg warm?? normaal??) en na een tijdje er terug in....
het probleem leek opgelost, tot winxp keer na keer bleef vastlopen, en bij de herstart een "ernstige fout" gaf, volgens windows "mogelijk veroorzaakt door winfast A250 drivers"...
soms gebeurde het zelfs eens dat wanneer winxp opstarte, er helemaal niets meer op mijn scherm tevoorschijn werd getoverd behalve wat blokken en strepen !
dus enkele vraagjes:
1) heeft iemand nog een dergelijk probleem gekend met z'n leadtek winfast A250TD?
2) welke drivers werken wél goed onder WinXP voor mijn videokaart?
3) kan het zijn dat mijn kaart een koelingsprobleem vertoont? (k heb wel de 2 ventilators op de kaart gecheckt en die draaiden prima --- maar toch: als ik wacht en na een tijd de pc weer aanzet doet ie het opnieuw goed)
4) dien ik iets anders opnieuw te installeren, vb DirectX (nu heb ik versie 8.1) , ...?

overige pc specs:
ATX Middle Tower AS430 300 Watt PFC
Mainboard MSI 6380 KT266 pro
AMD Athlon 1500XP+
Coolermaster DP5-6I31c - 1.7GHz-2.2Ghz - Socket A
256 MB DDR ram
Maxtor hd 13GB

Alle hulp is welkom !!! Thankxxx

Verwijderd

Heb je voor die driver update wel eerst die oude driver helemaal verwijderd?

Dit moet je wel eerst ff doen.

Versie 29.42 werkt erg goed bij mijn.

Tja de hitte van je kaart kan erg zijn, zorg voor een goede airflow in je kast, en hang er anders een fannetje bij.
Je hebt niet overclocked (neem ik aan aangezien je dat er niet bij hebt staan) dus daar zal het ook niet aan liggen.

Misschien je voeding te zwak maar dat is vrij ver gezocht.

succes.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

Ik heb ook nog een extra casefan erbij gehangen anders werd hij echt te heet (vastlopers bij Morrowind).

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Soms moet je de oude drivers juist NIET deinstalleren, anders kun je met nieuwe gelekte drivers geen kaart selecteren. Ik deinstalleer overigens nooit oude detonator drivers en ik heb er nooit problemen mee.

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 20:08 schreef VinnieM het volgende:
Soms moet je de oude drivers juist NIET deinstalleren, anders kun je met nieuwe gelekte drivers geen kaart selecteren. Ik deinstalleer overigens nooit oude detonator drivers en ik heb er nooit problemen mee.
Het lijkt me beter dat je ze wel deinstaleer. En die link die ik geef zijn ook offieciele drivers en die doen het zoals ik al zij perfect, scheeld zo 200 3dmarks.

Verwijderd

Topicstarter
Thankx voor jullie reacties !
hmm, dus zo'n extra casefan erin hangen kan wonderen doen? nu euh... welk type fan stel je dan voor en is dit makkelijk zelf te installen? (nog nooit gedaan)
het rare is ook dat ie het de eerste 2 weken volledig goed deed, ook in alle 3d games, tot op vandaag dus !!
k heb hem nog niet overclocked neen, zelfs niet met het winfox proggie dat erbij zit... moest ik dat doen gaat ie wellicht helemaal in de fik lol :(
mijn oude videodrivers had ik inderdaad eerst verwijderd, en dan pas nieuwe videokaart erin gestoken en nieuwe drivers geinstalled. dus ook geen driver of directx probleempje... raar geval dus ;)

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

Dan zou ik eerst eens proberen om de kast eens open te zetten en er een ventilator op te richten. Dan flink gaan gamen, als hij dan niet vastloopt/raar gaat doen, kun je er wel van op aan gaan dat het een hitte-probleem is.

Kijk waar je in de achterkant van de kast (liefst net boven de videokaart) een ruimte hebt voor een fan (meestal 8*8cm); ga naar een compzaak/elektaboer, koop een 8cm fan met voedingsaansluiting of aansluiting voor op moederbord; en monteer die op die plaats.

Let alleen een beetje op geluidsproduktie, sommige maken veel herrie. Enermax is wel fijn, want regelbaar, eenmaal goed instellen en voila.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Ik heb zelf een leadtek gf4 ti 4600.
Mijn kaart deed het 1 week goed en toen hetzelfde probleem. :(
Windows opstarten > strepen en vervolgens crashen.
In een ander systeem had ik hetzelfde, dus de kaart omgeruild voor een nieuwe. Nu werkt alles weer top.
Pagina: 1