Word 97 hoe laatst geopende bestanden verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou de topic titel zegt het al! :)

Hoe verwijder ik in het File menu in Word '97 de laatst geopende bestanden? (zonder dus gewoon 10 andere te openen en het lijstje zeg maar op te schuiven) :P

:)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:14
Op zaterdag 22 juni 2002 19:27 schreef D3NN1S het volgende:
zonder dus gewoon 10 andere te openen en het lijstje zeg maar op te schuiven
Ik wou je net deze raad geven :P Zo doe ik het dus. Waarschijnlijk kan je het ook oplossen door even in de registry te duiken.

Iets gedaan dat het daglicht niet mag zien? ;)

• D-Three
Op zaterdag 22 juni 2002 19:30 schreef Laagvliegerke het volgende:

[..]

Ik wou je net deze raad geven :P Zo doe ik het dus. Waarschijnlijk kan je het ook oplossen door even in de registry te duiken.

edit:

Ik heb net even mijn registry doorzocht maar niet direct iets bruikbaars gevonden...

[nu een echte edit]
verdorie, op het verkeerde knopje geklikt...
[/nu een echte edit]

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
In je Windows directory moet je ff op zoek gaan naar een map met de naam 'My Recent Documents' (o.i.d.). Daar staan alle schortcuts in naar recente documenten.

Verwijderd

TweakUI heeft geloof ik zo'n optie.

• D3NN1S
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 19:30 schreef Laagvliegerke het volgende:

[..]

Ikke??? :o neeeeeeeeeeeeeej hoor hoe kom je daarbij? >:)

• D-Three
Op zaterdag 22 juni 2002 19:41 schreef D3NN1S het volgende:

[..]

Ikke??? :o neeeeeeeeeeeeeej hoor hoe kom je daarbij? >:)
LOL :)
offtopic:
Er staat trouwens een foutje in jouw signature; moet dat geen "Jupiler Goood....... Heineken Bad!" zijn? :)
Op zaterdag 22 juni 2002 19:36 schreef _ViP_ het volgende:
In je Windows directory moet je ff op zoek gaan naar een map met de naam 'My Recent Documents' (o.i.d.). Daar staan alle schortcuts in naar recente documenten.
Bij mij is er zo geen map te vinden. Er is wel de map "Recent" maar als je daar de snelkoppeling verwijdert, verandert dat niks aan het lijstje in Word. Die "Recent" is trouwens hetzelfde als "Documenten" in het start-menu, misschien verwar je D3NN1S z'n vraag daar mee?

• V i P
Op zaterdag 22 juni 2002 19:50 schreef Laagvliegerke het volgende:

Bij mij is er zo geen map te vinden. Er is wel de map "Recent" maar als je daar de snelkoppeling verwijdert, verandert dat niks aan het lijstje in Word. Die "Recent" is trouwens hetzelfde als "Documenten" in het start-menu, misschien verwar je D3NN1S z'n vraag daar mee?
Ik gebruik XP en daar heet het 'My Recent Documents'. Ik dacht dat als je daar de shortcuts verwijderde dat ze dan ook uit Word weg waren, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

Dus D3NN1S moet toch maar gewoon 10 andere bestanden openen ;)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

In Word2000 heb je onder Tools -> Options -> General een optie Recently Used File List, waarin je kunt aangeven hoeveel bestanden er in die lijst moeten staan.

Als je daar het vinkje weghaalt en Word afsluit, zal bij de volgende keer dat je het opstart, de lijst met bestanden verdwenen zijn. Daarna kun je dat vinkje gewoon weer aanzetten maar komen die oude bestanden niet weer terug.

Kijk maar even of dat in Word97 ook zo werkt :)

• D-Three
[weer zwaar offtopic]
_ViP_, is dat een Ford GT40 op de background?
(op de foto van jouw pc in jouw specs)
[/weer zwaar offtopic]
Op zaterdag 22 juni 2002 19:58 schreef /downtime/ het volgende:
In Word2000 heb je onder Tools -> Options -> General een optie Recently Used File List, waarin je kunt aangeven hoeveel bestanden er in die lijst moeten staan.

Als je daar het vinkje weghaalt en Word afsluit, zal bij de volgende keer dat je het opstart, de lijst met bestanden verdwenen zijn. Daarna kun je dat vinkje gewoon weer aanzetten maar komen die oude bestanden niet weer terug.
Het openen van enkele willekeurige doc-files lijkt me dan wel sneller. Maar waar zou Word de links naar die laaste geopende bestanden opslaan?

• D3NN1S
  • Niet online
Najaaa ik heb inderdaad maar 10 andere bestanden geopend :P wat raar dat er geen andere optie in Word '97 zit :?
Maargoed leert me weer om met mn neus uit bestanden te blijven waar ik eigenlijk niet in mag komen ;) :D :P

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45

Glabbeek

Dat dus.

Beetje te late reactie, maar misschien voor als je het nog een keer nodig hebt:

Ik weet niet op het in Word 97 ook werkt, maar in Word 2000 wordt de recent-lijst geleegd als je in je options aangeeft dat je geen recent-lijst wil hebben, 'OK't en daarna de recent-lijst weer aanzet.

En zo is het maar net.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
windows washer is een handig programmaatje hiervoor

Verwijderd

Windows NT
code:
1
<windrive>:\Documents and Settings\<profielnaam>\Application Data\Microsoft\Office\Recent

Windows 9x/ME
code:
1
<windrive>:\<windir>\Application Data\Microsoft\Office\Recent

of als je profielen in win 9x/ME gebruikt
code:
1
<windrive>:\<windir>\profiles\<profielnaam>\Application Data\Microsoft\Office\Recent

• V i P
[quote]Op zaterdag 22 juni 2002 20:04 schreef Laagvliegerke het volgende:
[weer zwaar offtopic]
_ViP_, is dat een Ford GT40 op de background?
(op de foto van jouw pc in jouw specs)
[/weer zwaar offtopic]

Goed gezien :) is inderdaad een Ford GT40

• D-Three
Op zondag 23 juni 2002 23:30 schreef _ViP_ het volgende:
Goed gezien :) is inderdaad een Ford GT40
Kwijl, kwijl :9~ Ford GT40 2002 zal een onbereikbare droom blijven... Net als de Dodge Viper trouwens ;( Alhoewel ze beide toch "redelijk" betaalbaar zijn.

Maaruh, dat was het onderwerp dus niet ;)
Pagina: 1