Speedguide.net tweaks: betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ey twiekerts,

Op www.speedguide.net kun je zgn. 'tweaks' downloaden die de prestaties van je kabelmodem moeten verbeteren (30% tot 100% staat er). Maar ik weet niet of deze registry-tweaks wel echt werken, en omdat deze pc niet van mij is, wil ik niet zomaar in het register gaan rommelen, snappie?

Nou was mijn vraag of iemand hier ervaringen mee heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nee, je merkt er nix van... tenminste bij moi..
je download en upload snelheid liggen bij je provider vast en je kunt er duz weinig >:) aan doen om dat te veranderen duz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Je optimaliseert hooguit wat Windows instellingen wat als resultaat geeft dat het sneller KAN gaan. Het kan zijn dat het bij jouw op z'n best stond, en het kan ook zijn dat het idd wat beter wordt, maar zo weinig dat je er eigenlijk niks van merkt.

En idd, stel dat het 5kB/sec zou schelen, dat is opzich best veel, maar je merkt het niet als je normaal al met 150kB/sec download. ;)

En of het kwaad kan?
Nou, bij mij is het er iig nooit slechter op geworden. Maar als je bang bent dat er iets mis gaat, laat dan die tweaks maar lekker zitten.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Maarre, je kan toch op de een of andere manier je register toch wel backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29349

da_rippah: ja ze werken maar wat die dingen doen zijn instellingen in windows aanpassen zodat deze voor een efficientere download zorgen.

Windows heeft standaard de instellingen niet op de ideale afstemming staan voor kabelmodems. Tweaken zorgt ervoor dat het soepeler verloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
betrouwbaar: ja
effect: vaak niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Laatst online: 07-07 20:23
Als je upload zeer laag is in vergelijking met je download, @home bijvoorbeeld, dan zijn ze wel erg handig, ook bij downloads van verweg met een hoge ping en weinig packetloss helpt t wel ns. Maar bij een langzame verbinding merk je er meestal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Bij speedguide staat precies wat ze in zo'n reg geval zetten. Zij (en ik ook) raden je echter aan om eens die site te bekijken _wat_ ze eigenlijk veranderen en waarom. Alle tweaks staan daar nader beschreven. Sommige (afhankelijk van je os, netwerk en programma's die je gebruikt) kunnen een groot effect hebben op snelheid stabiliteit en voor een klein promilage aan processorgebruik. Kijk er eens door heen. Is goed voor de algemen ontwikkeling enzo :P

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 20:16 schreef Pc123 het volgende:
Als je upload zeer laag is in vergelijking met je download, @home bijvoorbeeld, dan zijn ze wel erg handig, ook bij downloads van verweg met een hoge ping en weinig packetloss helpt t wel ns. Maar bij een langzame verbinding merk je er meestal niks van.
Uhm juist ja. Ipv die lullige 15kB/sec krijg je nu meer? :? Dat werkt helaas dus niet zo, want dat is gewoon gelimiteert bij je ISP. Wat het wel doet staat hierboven dus al. ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Nee natuurlijk niet :) Door die tweak heb je minder van je upload nodig als je grote bestanden aan het downloaden bent en is de upload dus niet meer de limiet voor de download. Daardoor kan je je download bandbreedte beter benutten en download je sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11056

WinXP, zonder tweak een download van 450 KB/s (Broadband MaXX) en met tweak een kleine 850 KB/s , mij hoor je niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Bij Cistron is het vooral handig als je vanuit het buitenland (=hogere ping) download, je stelt m dan zo in dat ie minder vaak bevestigingen nodig heeft voordat ie weer verder gaat zodat de ping geen limiet wordt om snel te gaan downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Dus eigenlijk zou iedereen zon tweak moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58764

paar dingetjes (ik heb ontzettend veel gerommeld met die instellingen :7 )

- de RWIN values die op speedguide worden aangegeven slaan nergens op (250000 en hoger), ga naar www.dslreports.com doe daar een tweaktest, download drtcp en vul daar de waardes in die ze aangeven.
- de RWIN value is vooral belangrijk voor downloads vanaf servers die een hogere ping hebben dan normaal
- rwin value is belangrijk voor ftpen
- gebruik een lage rwin value als je online wilt gamen (tussen de 8000 en 25000 zeg maar)
Pagina: 1