Toon posts:

Metaal verven in PhotoShop

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aal een beetje gezocht en zo maar ik kom er niet uit. Hoe kan ik het grijze gedeelte hieronder een metallic zwarte kleur geven. Het is de bedoeling dat he licht en zo nog precies zo valt, alleen het moet een gladde metallic zwart zijn. Hoe doe ik dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.principium.nl/IMG/grijs.jpg

Een link naar een tutorial en zo zal ook oke zijn...

Verwijderd

hmm je plaatje werkt niet bij mij

Verwijderd

Topicstarter
nu wel

Verwijderd

ctrl-l?

levels aanpassen werkt hier denk ik wel, schaduwen en lijnen heb je aangegeven, dus kan je hier gewoon een stuk donkerder maken...

ctrl-L dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd maar het ziet er niet echt goed uit. De lichte dingen zijn dan gewoon zwart. Het moet juist zo zijn dat de lichte plekken licht blijven, die op zwarte metaal schijnt zeg maar.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Selecteer het stuk dat je gekleurd wilt hebben en maak er een nieuwe layer van.

Als je nu met de gradient tool de kleur aanmaakt dan zul je het gewenste effect wel halen. :)
Let er wel op dat je de opacity op 5% zet en in die stapjes verder gaat.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Ik zou hem gewoon even inverteren.
En dan kan je hem altijd nog bijstellen.

Ik zag dat je de schaduwen al had gedaan, dan ziet het er niet uit als je het omkeert :)

Senri no michi mo ippo kara

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 19:48 schreef Neophyte het volgende:
Ik zou hem gewoon even inverteren.
En dan kan je hem altijd nog bijstellen.
dan krijg je dus geen highlights in wit... en dat is de bedoeling. Je tweede regel spreekt dan wel waarheid; als je 'm inverteert en dan met de history brush oid met een héle fijne brush die highlights terugzet, krijg je denk ik wel een leuk effect :)

Verwijderd

Met levels, zoals Type zegt, lijkt mij een prima methode, en hoe 'metallic' je het wilt hebben is een kwestie van smaak, en dus even spelen met de sliders.
Ik heb het uiteraard toegepast door een adjustment layer te gebruiken, in combinatie met een layer mask (die ik even snel en ranzig heb gemaakt zie ik :+)

Afbeeldingslocatie: http://www.50hertz.net/got/zwart.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat het dit soort kleur/licht effect krijgt. Zoals die in het midden dan. Rood en zo zou ook kunnen alleen ik wil zwart.

Afbeeldingslocatie: http://www.principium.nl/IMG/voorbeeld.jpg

Verwijderd

misschien over de selectie een zwart laagje met transparantie op X%, en dan meer contrast?

Verwijderd

das moeilijker dan het lijkt, zelf van die mooie glans maken is heet pittig, misschien kun je nog zelfs het beste beetje met negatief prutsen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien een beetje plakbandoplossing:

Maak een aantal layers aan van boven naar beneden:

[ afbeelding: hard light/multiply ]
[ lichten: normal/lighten/overlay ]
[ donker: normal/darken/multiply ]
[ ondergrond: normal ]

Eerst naar de afbeelding-layer. Daarin selecteer je met Magic Wand alle binnenkanten, en je expandt die selectie 1 of 2 pixels. Nu ga je naar de ondergrond layer met die selectie nog aan en je vult de vlakken met lichtgrijs.
Misschien moet je met een kleine brush nog wat hoekjes bijkleuren enzo. Vergeet niet even de selectie te saven (waar kan dat in PS?). Dan ga je naar de donker-layer. Met een hele zachte grote brush ga je met donkergrijs of zwart de schaduwen brushen. In de volgende layer ga je de lichten juist erop brushen.
Als je buiten de lijnen bent gekomen, never mind; na het brushen vraag je de saved selection terug, invert en delete alles wat buiten die selectie is gevallen.
Wil dit allemaal niet nauwkeurig lukken, het kan wat vlekkerig en onrealistisch worden; zet dan de lichten en donkerlayer op invisible en maak er nog een nieuwe layer bij aan daartussen. Vraag de selection op en ga deze vullen met gradients. Misschien is het handig daarna de layer op een andere layer mode te zetten of hem te duplicaten, 1 layer op darken, de ander op brighten en dan wat spelen met de opacity en met een grote, zachte brush wat weg te gummen waar geen glans zit.

ideetje? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat van jou geprobeerd en het komt wel dichter bij in de buurt maar nog niet echt wat ik wil. Ik krijg het niet voor elkaar om een glanzend zwarte achtergrond te maken. Ik dacht dat het mischien makkelijker zou zijn als ik hem nateken en dan met dat zwart en zo opvul, maar ik kan die glanzend zwart niet namaken. Is er ergens een tutorial over? Ik dacht dat ik wel gewoon licht effecten en zo kon gebruiken om mijn doel te bereiken, maar licht schijnt zo min op zwart. Laat maar weten als iemand weet hoe dit moet.

Verwijderd

mjah, ik denk dat je met levels, eventueel idd met overlay enzo layers spelen, en wat bijpainten natuurlijk toch het dichtste bij zal komen...

• xentric
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08-2012
Deze ongeveer wat je wil? Glanzend krijg je niet voor elkaar tenzij je handmatig highlights aan gaat brengen.
Afbeeldingslocatie: http://bmwcrazy.bmwsport.net/various/black.jpg
En hier de PSD file zodat je kan zien wat ik heb gedaan...

Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...

Verwijderd

dit MOET je wel handmatig bij gaan painten, wil je die schaduwen en lichtvlekken goed krijgen...

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

even heel snel gedaan met alleen een airbrush (niet op de vlekken letten, het gaat om het idee)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pieter/_dump/zwart.jpg
conclusie: goed kijken en dan painten maar :)

<edit> ik zie dat ik de vorm ook een beetje naar eigen inzicht heb aangepast :+

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

finke bevel/emboss met een hele lichte blauwe kleur en die denk ik..ehmz.."darken" zetten.. dat als schaduw kleur, en em daar ook omkeren (parabool)

speel dan er wat mee, maak een hoge transparatnie bij layer transparance, enneh.. doe daarna nog wat sjit ermee.. works fine for me :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1