[C# .NET] Howto access control in other form

Pagina: 1
Acties:

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Hoe is het mogelijk om via een andere 2e Form een control te benaderen in dit geval een combobox van het 1e form?

Thanks in advance.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21

mulder

ik spuug op het trottoir

Ja. Heel goed.

Basic programmeren.

Een form is een object met een naam, en op dat object zit een ander object met een naam.

Form.Combobox.Text = "Lalalalalalaal"

oogjes open, snaveltjes dicht

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Helaas gaat dit soort basic hier niet in op want zover ben iik ook nog wel gekomen omdat op die manier op te lossen.

Maar helaas werkt dit toch anders en mij vraag is hoe.

Want heb in het eerste form na de public class het volgende :
code:
1
2
3
4
5
6
public class mxSupplier : System.Windows.Forms.Form
{
  public System.Windows.Forms.ComboBox comboBox1;

etc....
}

Daarna probeer ik in het 2e form deze comboBox propertie op te vragen via mxSupplier.comboBox1 maar dit werkt niet.

Mijn vraag is hoe wel?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Andere tekst, zelfde vraag: Is het mogelijk om vanuit een instantie van klasse A te werken met de properties van een instantie van de klasse B?

Forms zijn in .NET gewoon OO en je moet dit 'probleem' ook gewoon op een OO manier oplossen: geef de instantie van het 1e form mee aan de tweede.

Je moet stoppen met denken in 'forms' wat je helaas veel ziet bij mensen die visueel programmeren of bijvoorbeeld uit Delphi komen. In .NET zijn Forms gewoon klassen en instanties van forms zijn gewoon objecten. Je kunt je probleem hierdoor simpel oplossen op de manier zoals je dit ook in niet-GUI code zou doen. Als je niet weet hoe je dat in C# kan doen moet je toch echt nog eens een boek over C# erbij pakken...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
Er is hier al eens een ander topic over geweest, maar dan ging het wel over VB.NET, maar goed. De manier is hetzelfde.

In dat ander topic heb ik uitgelegd hoe ik het aanpak in C#. Hier is de link:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13353671#13353671

https://fgheysels.github.io/