Als ik in de Bios bij hardwaremonitor kijk is de temperatuur 10/15 gr. hoger dan bij bv. ASUS-probe, hoe komt dit?
Verwijderd
Ik heb geen flauw idee
maar ik weet wel dat volgens mij altijd (of meestal) de bios de waarheid verteld en dus de juiste temperatuur aangeeft!
Verwijderd
in de bios staat volgens my de temp onder full load... in asus probe zit standaard cpu cooling software die ervoor zorgt dat je cpu minder warm wordt.... (moet je wel eerst zelf aanzetten)
Staat ie in de bios echt onder full load???
Daar geeft ie bij my 35-40 aan met dit koude weer en open case, mijn Asus Probe geeft nu 24 graden aan op idle.
Daar geeft ie bij my 35-40 aan met dit koude weer en open case, mijn Asus Probe geeft nu 24 graden aan op idle.
Die-hard Brexiteer
klopt wel wat er gezegd word...mijn bios gfeeft ook 38 graden als die ff aan staat
ga ik naar windows
ff idle...28 graden...kan heel goed kloppen..
ga ik naar windows
ff idle...28 graden...kan heel goed kloppen..
Verwijderd
ik weet niet met welk progie je meet onder windows.
maar met sandra kun je de compensatie voor externe sensors aan/uit vinken.
dit scheelt +/- 10 graden
sorry ,ik had even niet gezien dat je asus-probe gebruikt .maar daar weet ik het niet of je dat kan instellen.
maar met sandra kun je de compensatie voor externe sensors aan/uit vinken.
dit scheelt +/- 10 graden
sorry ,ik had even niet gezien dat je asus-probe gebruikt .maar daar weet ik het niet of je dat kan instellen.
Mijn P3B-F geeft in de bios exact hetzelfde aan als met Asus Probe (33°C)
Sisoft Sandra geeft echter 10°C minder aan. Voorlopig vertrouw ik maar op Probe of kan iemand dit nog verklaren?
Overigens geeft Sandra ook een verkeerde waarde voor CPU Fan Speed, nl. 9783 rpm. Probe geeft 4891 rpm (ongeveer precies de helft) aan wat aannemelijker is, omdat de fan een max rpm van 6150 heeft.
Kan het iets te maken hebben met de windhoos versie? Ik draai hier nu Win98-SE.
Sisoft Sandra geeft echter 10°C minder aan. Voorlopig vertrouw ik maar op Probe of kan iemand dit nog verklaren?
Overigens geeft Sandra ook een verkeerde waarde voor CPU Fan Speed, nl. 9783 rpm. Probe geeft 4891 rpm (ongeveer precies de helft) aan wat aannemelijker is, omdat de fan een max rpm van 6150 heeft.
Deze tekst niet lezen !
Verwijderd
?
Bij mij geeft asusprob een temp aan van 54/57 graden en bios van 40/45 (schommelt hiertussen).
Bios lijkt me beter want als ik pc net opstart (en afgekoeld dus) geeft die 23 aan en asusprob meteen 42.
Mijn kast laat ik maar open want anders geeft asusprob soms wel 62 aan en dan nog niet eens full-stressed.
Dit alles op een a7v133 tbird 1000@1000
Bij mij geeft asusprob een temp aan van 54/57 graden en bios van 40/45 (schommelt hiertussen).
Bios lijkt me beter want als ik pc net opstart (en afgekoeld dus) geeft die 23 aan en asusprob meteen 42.
Mijn kast laat ik maar open want anders geeft asusprob soms wel 62 aan en dan nog niet eens full-stressed.
Zo heet en niet eens OC'd ?? Dan zou ik echt op zoek gaan naar goeie cooler !! Was bij mij ook het probleem namelijk.Op dinsdag 13 februari 2001 20:30 schreef Ledo het volgende:
?
Verwijderd
Heb al nieuwe koeler besteld, fop38 komt over 2 weken alstgoed is. Hopelijk dan een stuk lager. Maar die asusprob is denk niet correct want ik kan wel overclocken naar 1150 met enkel fsb te verhogen.
(kweet het, kan beter bridges potloden maar dat doe ik pas alsk nieuwe koeler heb, die tbirds zijn niet zo solid as a rock)
Deze koeler is inderdaad wel kut, heatsink is niet zo heat...
(kweet het, kan beter bridges potloden maar dat doe ik pas alsk nieuwe koeler heb, die tbirds zijn niet zo solid as a rock)
Deze koeler is inderdaad wel kut, heatsink is niet zo heat...
Waar kun je de temp zien in Sandra ?Op maandag 09 oktober 2000 22:55 schreef mxhans het volgende:
Mijn P3B-F geeft in de bios exact hetzelfde aan als met Asus Probe (33°C)
Geen inspiratie
Pagina: 1