Toon posts:

na het weghalen van de oude HD --> geluidschokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
toen ik vanochtend m`n computer opstartte, maakt m`n tweede HD zoveel lawaai, en dat samen met het feit dat windows hem aangaf als Removable Disk (dacht eerst dat het een virus was). Besloot ik hem eruit te halen. Echter, sinds dat die twee stekkertjes naar de tweede hd los zitten,. dus sinds die hd eruit is. Lopen spellen als bijv. gta3 totaal niet lekker meer.
Voorbeeld: ik start de pc op, het opstartmuziekje bevat vette kraak erin (eerst was dat niet). Dan start ik gta3, echter in het spel gaat het muziek vet stotterig en het beeld gaat ooook af en toe schokkerig. Terwijl het vroeger allemaal verschrikkelijk smooth ging :(

Ik heb al m`n schijf die er nog in zit gedrafmenteert, maar dat hielp ook niet :(

Someone :?

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:51

w00Dy

Make soap, not war

Verwijderd

ik denk dat jouw eerste hdd vol was en windows jouw tweede hdd als swap schijf heeft gebruikt en die ben je nu kwijt en gaat windows zichzelf in de weg zitten hang er eens een andere hdd bij en kijk dan nog eens.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> [forum=21] :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 18:45 schreef chefke het volgende:
ik denk dat jouw eerste hdd vol was en windows jouw tweede hdd als swap schijf heeft gebruikt en die ben je nu kwijt en gaat windows zichzelf in de weg zitten hang er eens een andere hdd bij en kijk dan nog eens.
ik heb net de oude HD (die ik dus vanochtend eruit heb gehaald) erbij gehangen maar het probleem is er nog steeds :(

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 18:49 schreef jcross het volgende:

[..]

ik heb net de oude HD (die ik dus vanochtend eruit heb gehaald) erbij gehangen maar het probleem is er nog steeds :(
staat dma aan anders loopt gta idd heel shit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 18:57 schreef chefke het volgende:

[..]

staat dma aan anders loopt gta idd heel shit.
oh, ik zie net dat Transfer mode: DMA if available
veranderen naar PIO only??

maar heeft windows dat dan net veranderd ofzo, want eerst liep alles wel goed

Verwijderd

apparaat beheeren dan bij je hdd kijken en dan dma aanvinken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 19:06 schreef chefke het volgende:
apparaat beheeren dan bij je hdd kijken en dan dma aanvinken.
oh, dma moet wel aanstaan:
dit staat er bij Primary IDE Channel:
Device 0:
Transfer Mode: PIO only
Device 1:
Tramsfer Mode: DMA if available

en bij secondrairy IDE channel staat:
bij device 0 en 1 DMA if available

MOet Device 0 van primary ide channel dan worden gezet op DMA, of staat alles zo al goed, omdat die anderen DMA hebben???

(vreemd is overigens, stel je voor dat die PIO van device 0 omgezet moet worden naar DMA. Dat kan dan toch niet het probleem verhelpen dat je ook geluidstoringen hoort bij opstarten en ingame?)

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 19:10 schreef jcross het volgende:

[..]

oh, dma moet wel aanstaan:
dit staat er bij Primary IDE Channel:
Device 0:
Transfer Mode: PIO only
Device 1:
Tramsfer Mode: DMA if available

en bij secondrairy IDE channel staat:
bij device 0 en 1 DMA if available

MOet Device 0 van primary ide channel dan worden gezet op DMA, of staat alles zo al goed, omdat die anderen DMA hebben???

(vreemd is overigens, stel je voor dat die PIO van device 0 omgezet moet worden naar DMA. Dat kan dan toch niet het probleem verhelpen dat je ook geluidstoringen hoort bij opstarten en ingame?)
gewoon aanzetten bij mij is dat gewoon een vinkje en klaar is chefke. maar ik heb winme.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem veranderd van zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/eeeeeeeeeeerst.JPG

naar zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/nuuuuuuuu.JPG

das beter toch?

Ik zal ff de pc opnieuw opstarten om te zien of het helpt :/

Verwijderd

Topicstarter
:( :( :(
hij doet nog steeds hetzelfde,
een opstartmuziekje met een harde storing erin (lijkt wel een kras op een muziekcd)

en gta3 en spellen gaan nog steeds :r

:'(

Verwijderd

Topicstarter
:'(, kan ik niet iets kopen ofzo dat het overgaat? nieuwe geluidskaart misschien :?
want ik baal echt dat ik nu _nog steeds_ niet kan computeren. Ik heb iets van een jaar gespaart ofzo, en heb alleen nog maar problemen gehad met dit ding :r

het slaat verdomme toch NERGENS op dat je door een HD weghalen allemaal geluid en performance problemen krijgt ???????

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 20:51 schreef jcross het volgende:
:'(, kan ik niet iets kopen ofzo dat het overgaat? nieuwe geluidskaart misschien :?
want ik baal echt dat ik nu _nog steeds_ niet kan computeren. Ik heb iets van een jaar gespaart ofzo, en heb alleen nog maar problemen gehad met dit ding :r

het slaat verdomme toch NERGENS op dat je door een HD weghalen allemaal geluid en performance problemen krijgt ???????
wat voor een soundcard is het een soundblaster als je die al hebt heeft een andere kopen geen zin aangezien soundblaster de laagste cpu usage hebben van alle soundcards mischien winme erop zetten en dan nog eens proberen of xp erop nieuw op knallen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 20:57 schreef chefke het volgende:

[..]

wat voor een soundcard is het een soundblaster als je die al hebt heeft een andere kopen geen zin aangezien soundblaster de laagste cpu usage hebben van alle soundcards mischien winme erop zetten en dan nog eens proberen of xp erop nieuw op knallen.
ik heb een Creative Soundblaster Live 1024

maar please, o please, kan niemand iets anders bedenken? misschien moet de vraag in een ander forum? er moet toch iets aan te doen zijn?
;(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 22:42 schreef jcross het volgende:

[..]

ik heb een Creative Soundblaster Live 1024

maar please, o please, kan niemand iets anders bedenken? misschien moet de vraag in een ander forum? er moet toch iets aan te doen zijn?
;(
:'( ;(

weet echt _niemand_ iets????
zal het nut hebben om langs een computer winkel te gaan ofzo? (zodat die het kan zien in real life wat er gebeurt)

Verwijderd

Topicstarter
ok, kan dan tenminste iemand antwoorden op deze vraag? :

stel dat ik de pc formatteer, en daarna is het probleem er nog steeds. Waar kan het dan aan liggen en wat moet ik dan eventueel laten vervangen :? ?

Verwijderd

laatste poging kijk of in de bios dma enabeld staat en probeer het hierna in win aan te zetten werkt dit niet dan moet je hem ff formateren en opnieuw istallen. werkt dat niet dan geeft ik het op. o ja probeer win me ipv xp

Verwijderd

misschien iets mis met mobo verder vindt ik het een raar iets

Verwijderd

Topicstarter
wie weet waar je in een award bios kan zien of dma enabled is????

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/waarrrr.jpg

Verwijderd

Topicstarter
ik heb overigens het virtueel geheugen op drive D nu gezet, maar dat hielp ook niet

Verwijderd

Topicstarter
maar hier staat niet dma enabled hoor, maar hier is het volgens mij wel (de dma instellingen)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/biosssss.jpg

gta3 is overigens al opnieuw geinstalleerd maar dat hielp ook niet :(

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
nee omdat het probleem natuurlijk nooit bij GTA 3 kan liggen..in de geval in iedergeval niet.

als je nou beide schijven uit je apparaat beheer verwijderd en ze opnieuw laat detecten...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:00

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Dude, check je jumpersettings en kabeltjes.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 14:00 schreef nigelator het volgende:
Dude, check je jumpersettings en kabeltjes.
wat moet ik aan m`n kabeltjes checken? die zitten gewoon goed hoor, net als eerst.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 13:55 schreef vinkie het volgende:
nee omdat het probleem natuurlijk nooit bij GTA 3 kan liggen..in de geval in iedergeval niet.

als je nou beide schijven uit je apparaat beheer verwijderd en ze opnieuw laat detecten...
maar zijn de partities dan niet weg als ik dat doe?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
erm hang um eens als master alleen op de primaire controller misschien ruzie met de slave ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

jcross-> kap met kicken! je hebt 24 uur om een reactie te editen: doe dat dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 14:40 schreef ernst het volgende:
erm hang um eens als master alleen op de primaire controller misschien ruzie met de slave ?
huh :? er hangt nu maar 1 harde schijf in (de kapotte is er dus nu helemaal uit, en hij doet overigens nog steeds hetzelfde), dan is er toch geen slave????

nog een vraag: kan het zijn dat misschien de soundblaster kart wat beschadigd is door de hd eruit halen, ivm de geluidsschokken? of is het dan zo dat dan alleen het geluid slecht moet zijn, en het beeld niet schokkerig hoort te gaan :? ??

Verwijderd

sound cards zijn nooit brak volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 18:26 schreef chefke het volgende:
sound cards zijn nooit brak volgens mij.
maar het kan zijn dat ik hem kapot heb gemaakt (dat de hd per ongeluk die kaart aanraakte ofzo)
als ik overigens muziek afluister gaat dat wel goed, heel af en toe een schokje (:?) maar dat lijkt te komen doordat hij dan weer een stukje mp3 van de cd moet aflezen

Verwijderd

Topicstarter
:(, het wordt steeds erger!! nu hoor je bij het opstarten een wel _errug_ lange kraak in dat muziekje :(

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 19:30 schreef jcross het volgende:
:(, het wordt steeds erger!! nu hoor je bij het opstarten een wel _errug_ lange kraak in dat muziekje :(
Haal er dan iemand bij die er echt verstand van heeft(no offense gasjes die hem probeerden te helpen).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 23:37 schreef Uberdog het volgende:

[..]

Haal er dan iemand bij die er echt verstand van heeft(no offense gasjes die hem probeerden te helpen).
ik heb er oook al iemand bij gehad. En wat zei die ? FORMATTEREN! :(

Verwijderd

Topicstarter
nouhou :( :(

ik ga maar formatteren :r

maaaaaaaaaaaaaarrrrr, _wat_ als ik daarna nog steeds last hebt????

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
formateren helpt volgens mij ook geen hol....
en als je die HD weghaalt in windows blijven de partities gewoon staan.
Stel dat ze weg zouden gaan zou het namelijk ook beteken dat:
Als je windows eraf gooit, ze weggaan.
onder OS gebruikt, ze weg gaan.
alleen in dos werkt ze weggaan.

nou dat lijkt me erg sterk

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 15:45 schreef vinkie het volgende:
formateren helpt volgens mij ook geen hol....
en als je die HD weghaalt in windows blijven de partities gewoon staan.
Stel dat ze weg zouden gaan zou het namelijk ook beteken dat:
Als je windows eraf gooit, ze weggaan.
onder OS gebruikt, ze weg gaan.
alleen in dos werkt ze weggaan.

nou dat lijkt me erg sterk
je hebt het over de problemen :?

ik volg je niet helemaal, want als je windows eraf gooit en alles ff fris opnieuw doet, kunnen de problemen toch wegzijn?? wat raad jij dan aan?

Verwijderd

Topicstarter
de writer doet het ook niet meer!!!!!! iemand tips daar voor?

//edit:
die doet het alweer ...
Pagina: 1