Epox 8K3A komt niet verder dan agp 2x

Pagina: 1
Acties:

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42
Ik heb sindskort een nieuw mobo (Epox 8K3A).
Ik heb nu nog een pci videokaartje maar wil een geforce4 kopen (als ik weer eens geld heb ;) ).
Nu kan ik in de bios de agp niet hoger zetten dan 2x terwijl er in de handleiding duidelijk staat dat agp 4x wordt ondersteund.
Weet iemand hoe dit komt?

Verwijderd

Ik zou er eerst eens een AGP videokaart indrukken als je überhaubt iets aan je AGP instellingen wilt doen... AGP4X werkt (duh) alleen maar als je videokaart dat ook aankan...

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 18:25 schreef MorPhics het volgende:
Ik zou er eerst eens een AGP videokaart indrukken als je überhaubt iets aan je AGP instellingen wilt doen... AGP4X werkt (duh) alleen maar als je videokaart dat ook aankan...
Dat is wel zo maar met mijn 8KHA+ moest ik eerst een bios update draaien voor ik 4x agp had en mijn kaart ondersteunt het toch echt wel.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

AGP 4X is overigens niet veel sneller dan AGP 2X. :)

Wat dat betreft hoef je het niet te laten.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 01:38 schreef MICHIEL123 het volgende:

[..]

Dat is wel zo maar met mijn 8KHA+ moest ik eerst een bios update draaien voor ik 4x agp had en mijn kaart ondersteunt het toch echt wel.
Is leuk, maar zonder AGP kaart heb je er toch echt bar weinig aan.

Topicstarter: Weet je het verschil tussen AGP en PCI? Jij stel namelijk iets in voor een slot waar niets in zit.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op zondag 23 juni 2002 01:49 schreef tweakerbee het volgende:
AGP 4X is overigens niet veel sneller dan AGP 2X. :)

Wat dat betreft hoef je het niet te laten.
Klopt, ik had een tijdje terug m'n mobo vervangen, oude mobo kon alleen AGP2x aan, nieuwe ook AGP4x. Resultaat : ongeveer 50 3Dmarks (3Dmark2K). En die kwamen misschien nog niet eens daarvan, het hele mobo was tenslotte vervangen, misschien was dat op zichzelf al dat beetje sneller...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Het klopt inderdaad, wanneer je een PCI kaart in het mobo hebt is de maximale AGP 2 x.
Wanneer je hem vervangt met een AGP-kaart kun je 4X weer selecteren.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

EPoX 8K3A kan gewoon op 4x AGP zonder BIOS update of wat dan ook....werkt bij mij prima....

public void ik()

Pagina: 1