• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 10:29
Nou ik zit met het volgende:
Ik heb dus sinds gister middag mijn batterij lader (gp powerbank rapid voor een zacht prijsje van 21.50 euro :9 )

Nou ik als eerste ff 2 batts opladen (gaat sneller als in eens 4)
Ik de batts in mijn cam (het lampje van de lader was al uit).
En na een minuut of 2 waren de batterijen maar half vol :( .
Nu heb ik dus ook een setje van 4 duracell 1800 mAh NiHM batterijen en daarbij lijkt hetzelfde probleem te wezen :( .

Kan het er aan liggen dat die batterijen minsten een X aantal keer opgeladen moeten worden om er voor te zorgen dat ze niet te snel ontladen of hoe zit dat?

Ter extra info:
Van die 2 minuten staat het lcd scherm aan en 1 minuut daarvan ook auto focus (dus het steld zich dan steeds scherp).
Ik wil dus weten waar die aan ligt en/of dat normaal is (als het aan de cam ligt)
De duracells had ik gelijk per 4 opgeladen en vannacht ook 4 gp powerbanks 1800 mAh batts te gelijk maar toch hetzelfde (dus de powerbanks zijn nu al 2x opgeladen)

[edit]
De bijgeleverde CR-V3 lithium batt ging net zo lang mee als de Powerbanks en dat lijkt mij niet te kloppen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 21:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op zaterdag 22 juni 2002 17:54 schreef klaasbram het volgende:
Nou ik zit met het volgende:
Ik heb dus sinds gister middag mijn batterij lader (gp powerbank rapid voor een zacht prijsje van 21.50 euro :9 )
offtopic:
Waar heb je die vandaan? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• The-Source
Op zaterdag 22 juni 2002 17:57 schreef Gizz het volgende:

[..]

offtopic:
Waar heb je die vandaan? :)
Lokale fotoboer waar ik hem besteld had.
Mocht je HK access hebben lees dan dit ff
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/530935

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Van steves-digicams.com:
Power is supplied by two AA type batteries, high-capacity NiMH type is strongly recommended, you won't get very far with alkalines. You can also use one CR-3V lithium type battery(included). Minolta claims 280 frames with the LCD off or 150 frames with the LCD on if using NiMH and no more than 50% of the pictures use the flash.
Nimh batterijen moeten wel een paar keer worden opgeladen om hun volledige capaciteitte bereiken maar 2 minuten is VEEL te kort, ik zou er maar mee terug gaan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• The-Source
Op zaterdag 22 juni 2002 18:05 schreef Johnny64 het volgende:
Van steves-digicams.com:
[..]

Nimh batterijen moeten wel een paar keer worden opgeladen om hun volledige capaciteitte bereiken maar 2 minuten is VEEL te kort, ik zou er maar mee terug gaan.
Dat leek me ook al.
Ik ga vanavond en morgen nog wel wat met de batts klooien (laden en gebruiken etc..) en ik kijk wel of ze beter worden.
Maar ik zou het probleem denk ik bij de cam moeten zoeken omdat met 8 verschillende batterijen het allemaal ongeveer even snel gaat.
Volgens mij moet je er minstens een half uur er mee kunnen doen toch :? (dan zou ik 4 setje van 2 hebben dus 2 uur cam plezier maar hoe het nu is is het maar 20 minuten en laden weer (alle 8 heb ik het dan over) :( )

[edit]
Komt in eens bij me op:
Zou het kunnen dat het contaktje in de cam misschien iets vuil is en daardoor niet echt goed werkt?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op zaterdag 22 juni 2002 18:13 schreef klaasbram het volgende:
Komt in eens bij me op:
Zou het kunnen dat het contaktje in de cam misschien iets vuil is en daardoor niet echt goed werkt?
Het kan zijn, had ik bij m'n vorige cameraook, na enkele maanden kwam er een zwarte aanslag (oxidatie) op de contacten van van de camera en batterijen. Toen ik dezemet een wattenstaafje had schoongemaakt deden de batterijen het aanzienelijk langer, maar als de camera nieuw is :?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-03 19:20

smallboy

N/A

Na een paar keer leegmaken en opladen wordt de gebruiksduur wel wat langer, maar bij mij gingen de 4 1800 mAh NiMH(duracell) batterijen gelijk al erg lang mee (powershot a40). Er lijkt mij iets mis met je camera.

• The-Source
Nou het gaat nu al wel beter.
De batt geeft snel aan dat hij bijna op is maar sinds dien heb ik nog 14 foto's gemaakt waarvan 5 macro's (met lcd) en 4 met flits en lcd.
En ze zijn nog niet leeg dus ik denk dat het wel weer goed komt.
Die 2 minuten is al een heel stuk langer geworden. (ik moet nu alleen nog ff iets vinden wat interresant is om te foto graferen)

• The-Source
FF ter info.
Ik heb nu vandaag zat foto's gemaakt (na mijn vorige post)
En het batterijen setje wat ik er vanochtend in gedaan had zit er nog steeds in (zonder op te laden natuurlijk).
Nu blijft bij mij alleen de vraag waarom hij zo vroeg aan gaf dat ze bijna leeg waren (terwijl ik na die status melding wel 25 foto's heb genomen (meeste met LCD aan))
[edit]
Nu alleen nog leuke onderwerpen vinden om op de foto te zetten want de achter tuin met af en toe een insectje heb ik nu ook wel gezien ;)

Pagina: 1