Toon posts:

Server bereikbaar onder 2 verschillende namen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

situatie:

oude server A (NT4) is uit het domein genomen en de data van de users is gekopieerd en met dezelfde naam geshared op server B (Win2000).

Nu staat op de client alles nog naar server A. Dus een printer is \\A\Printer en een drive is \\A\Share etc.

Dit zou nu allemaal veranderd moeten worden naar \\B\Printer, \\B\Share, etc.

Is er nu geen manier waarop ik alles wat naar server A wil gaan, door kan verwijzen naar server B, zodoende dat de clients (voorlopig toch) niet hoeven aangepast te worden?

Alvast bedankt!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
gewoon een DNS record aanmaken in je DNS server...

clients proberen dan eerst middels netbios naam te zoeken (vinden ze niet) dan pakken ze een DNS naam... hebbes!

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit reeds middels WINS geprobeerd (omdat op de clients nog geen DNS staat ingesteld). Een static mapping gemaakt.

pingen lukt perfect, maar wanneer ik \\A intik zegt hij dat doodleuk 'network path not found'...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zo en zo niet echt handig dat je dit soort dingen moet aanpassen op je clients he. Maar ja dar heb je nu niks meer aan. Wat je kan proberen is een windows NT opstart script te scvhrijven en dan met net use die dingen laten mounten

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Windows 2000 server en dan op de clients geen DNS draaien?

beetje vreemd. Windows 2000 valt en staat met een goed functionerende DNS server.. (werkt ook wel zonder op de clients overigens)

kun je niet middels DHCP de clients een DNS entry meegeven?

om hoeveel clients gaat het?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
we zitten volop in de migratie!

Ben nu al iets verder gekomen. Als ik de client(s) (een 100-tal overigens) DNS laat gebruiken en dan een Alias record aanmaak op de DNS server kom ik al iets verder, nl:

pingen lukt (zowel op netbios name als op fqdn name)
\\A geeft een foutmelding "A duplicate name exists on the network". Technet opgezocht en zij zeggen dat dit een bug is in 2000 (kan niet goed overweg met aliassen blijkbaar) en dat dit opgelost zou zijn met service pack 3!

Er is overigens wel een hotfix beschikbaar maar dan moet je microsoft mailen etc.

iemand nog een idee?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:03

Predator

Suffers from split brain

[forum=24] -> [forum=19]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op zaterdag 22 juni 2002 18:33 schreef BoerLowie het volgende:
we zitten volop in de migratie!

Ben nu al iets verder gekomen. Als ik de client(s) (een 100-tal overigens) DNS laat gebruiken en dan een Alias record aanmaak op de DNS server kom ik al iets verder, nl:

pingen lukt (zowel op netbios name als op fqdn name)
\\A geeft een foutmelding "A duplicate name exists on the network". Technet opgezocht en zij zeggen dat dit een bug is in 2000 (kan niet goed overweg met aliassen blijkbaar) en dat dit opgelost zou zijn met service pack 3!

Er is overigens wel een hotfix beschikbaar maar dan moet je microsoft mailen etc.

iemand nog een idee?
wat voor clients zijn het waar we over praten. Zoals ik al heb gezegd. Met mijn samba bak heb ik eens een windows NT opstartscript gebruikt dat mbv net use een aantal mappings aanmaakte. Mischien helpt dat

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

clients zijn 95, 98, NT & 2000. Oa. al hun printers zijn gemapt naar server A (handmatig, niet via script). Nu dacht ik van ergens een mapping te maken zodat \\A automatisch doorgezet wordt naar \\B, maar blijkt niet echt goed te lukken...
Pagina: 1