Toon posts:

problemen met brander onder xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb een probleem met mijn brander (goldstar CED-8080B) onder xp-pro (ik had hiervoor bij vorige versies geen problemen). Hij leest niet meer goed (of heel langzaam (ook langzame acces time) of niet) maar het grootste probleem is eigenlijk het branden. Ik gebruik Nero (laatste versie) en hij doet vervelend bij het branden. Hij geeft vaak aan het begin maar soms ook tussendoor de volgende melding: Track following error (nero zegt daarop het volgende in help: Either your recorder is damaged or you might need a firmware update (this really helps for recorder of a certain brand!).:( Ik hoop dat het het 1e niet is ik ga maar voor het 2e :P Volgens mij heeft dat langzame lezen te maken met die track following error want ik zie em altijd eerst lezen voordat hij gaat branden... Maar goed, wat kan ik hieraan doen behalve een firmware update want je zou natuurlijk zeggen van doe die firmware update maar dat lukt ook niet.

Ik heb firmware 1.02 en de nieuwste is 1.06 (volgens LG) Die heb ik gedownload en de instructies gevolgd die erbij stonden (alleen stap 1. Have the cd-rom drive connected to the secondary IDE channel as a master drive alone gaat volgens mij niet goed, ik kan hem in mijn bios niet alleen selecteren. Ik heb ook een dvdspeler en die zet hij als secondary master en daar kan ik hem niet van afhalen (ook als ik secondary slave uitzet selecteerd hij toch automatisch de dvd-speler |:( ik word er een beetje moe van. Als ik toch doorga met de firmware update via floppy gaat alles goed tot het eind. daar zegt hij !!!error (begint goed :P) accasing drive (zoiets) wat doe ik fout???

tanx anyway en als je meer details nodig hebt moet je het zeggen

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Op zaterdag 22 juni 2002 17:31 schreef mapebij het volgende:
Ik heb firmware 1.02 en de nieuwste is 1.06 (volgens LG) Die heb ik gedownload en de instructies gevolgd die erbij stonden (alleen stap 1. Have the cd-rom drive connected to the secondary IDE channel as a master drive alone gaat volgens mij niet goed, ik kan hem in mijn bios niet alleen selecteren. Ik heb ook een dvdspeler en die zet hij als secondary master en daar kan ik hem niet van afhalen (ook als ik secondary slave uitzet selecteerd hij toch automatisch de dvd-speler |:( ik word er een beetje moe van. Als ik toch doorga met de firmware update via floppy gaat alles goed tot het eind. daar zegt hij !!!error (begint goed :P) accasing drive (zoiets) wat doe ik fout???
Ehm... begrijp ik goed dat je in het bios probeert om de master/slave in te stellen?? Volgens mij kun je daarvoor beter even een schroevendraaier zoeken, kast openen en de spelertjes handmatig instellen/los trekken

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-04 19:58
zo te lezen kopieer je on-the-fly, probeer het eens via de harddisc. zet DMA eens aan (of juist uit)

Verwijderd

Topicstarter
kan het niet zonder mijn kast open te schroeven? Misschien doe ik wat anders fout ik weet het niet

Verwijderd

en heb je die nieuwe firm 1.06 al geinstalleerd ?

kijk hier ook even:
http://www.lgeservice.com/faqcdrw-1.html