PC crasht ivm Ati Rage 128 of Voeding ?

Pagina: 1
Acties:

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Ok mijn PC crasht na een tijdje wanneer die gestressed is.

AMD Athlon TB 1000Mhz @ 1133Mhz
Dragon Orb3 7200RPM
PSU 340 (350) WATT
Apacer 256MB DDR RAM PC2100
KT266 (Paradise K8-266D)
Ati Rage 128 16MB SD RAM

OK de PC crasht dus al eeh 2 maand maar was een tijdje gestopt toen ik hem horizontaal op de grond heb gelegd (???)
Ik moet hem nu weer verticaal zetten omdat er een nieuwe scanner/printer is.
En toen begon hij weer te crashen...
(Dan crasht ie opeens en dan begint ie vaag te piepen etc etc..... dus dan ziet ie de 3D kaart niet ofzo O_O en de 3D kaart voelt heet aan en na een tijdje dan doet ie het weer OF ik moet de kaart weer eruithalen en dan weer erinstoppen (???). )
De temperatuur van de Ati Rage 128 16MB is weer eens abnormaal hoog (weet niet hoeveel maar ik zou je vingers er niet langer dan 20 sec tegen de core aan houden)
Het is dus een redelijk oude kaart dus geen cooler alleen maar een heatsink. Naar mijn idee is het nog warmer dan de processor O_O.

Ik heb maar dus wat foto's van de bios en het opstarten gemaakt en een plaatje van speedfan sinds ik een hele rare "Temp 3" heb die nogal onregelmatig is het ene moment is het 33°C en dan opeens 57°C. Ik weet dus niet wat dat is , heeft iemand een idee?

En de -12V is ook "raar" in de BIOS schommelt het tussen de -11.62V en -11.70V. En nu windows opgestart is tussen de -11.37V en -11.46V. Ik heb niet zoveel verstand van voltages in mijn PC, maar het lijkt mij dat het aan de lage kant zit .....

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sietse.au/PCmeuk/Opstart1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sietse.au/PCmeuk/Opstart2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sietse.au/PCmeuk/SpeedFan.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sietse.au/PCmeuk/BIOS.jpg

Heeft iemand dit ook eerder gehad of heeft iemand er een oplossing voor?

Verwijderd

misschien omdat je het zaakje hebt overgeclockt? (staat nml in je sig) En die slechte stroomvoorziening kan misschien door een brakke voeding komen... Krijg je meestal met goedkope PSU's.

• Tha_TE
nee hij is niet meer overgeklokt sinds eeeeh heel lang maar ben lui om het up te daten

trouwens ik had een andere videokaart geprobeerd maar die deed het wel gewoon....

Verwijderd

ohja, die 33-57 Graden is waarschijnlijk de temp van je CPU. En die hoort volgens mij niet zo hoog te worden met een Draak3 7k2RPM. Misschien heb je die niet goed gemonteerd en gaat hij daarom scheefhangen als je case verticaal staat.

• Tha_TE
Op zaterdag 22 juni 2002 19:09 schreef MorPhics het volgende:
ohja, die 33-57 Graden is waarschijnlijk de temp van je CPU. En die hoort volgens mij niet zo hoog te worden met een Draak3 7k2RPM. Misschien heb je die niet goed gemonteerd en gaat hij daarom scheefhangen als je case verticaal staat.
nee dat is het niet

ik heb namelijk al eens geprobeerd ..... VCool voor de PC gebruikt toen ie idle was ging Temp1 !!!! omlaag dus lijkt me onlogisch dat temp3 niet omlaag gaat

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sietse.au/PCmeuk/PICT0010.jpg

• Tha_TE
ok wacht es ff .... is Temp 3 niet gewoon de voeding ? dus als ik de voeding NIET naast de CPU zet hoort Temp3 dus te dalen..ik heb hem namelijk wat "schoongemaakt" vandaag ik kon hem niet helemaal openen sinds ie vastgelast is ... maar ik kon er wel een beetje inkomen via de gat van de cooler

Maar dat verklaart nog steeds niet waarom die Ati Rage 128 telkens crasht ...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Overklokt wél, maar je hdd draait in PIO modus :? :?

Zet die gouw effe op UDMA wil je >:)

• Tha_TE
ok :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 23 juni 2002 14:28 schreef Tha_TE het volgende:
ok :)
Dat scheelt effe 1000% in performance, dan word je processor niet belast met harddisk activiteit en werkt alles veeeel soepeler.

• Tha_TE
ik heb hem aangezet :) ff kijken of mijn comp nog crasht of niet :)

• Tha_TE
Ok ik heb nu mijn Leadtek GeForce4ti4200 128MB erin :D
en mensen kijk es mijn Voltage is weer tot -12V :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sietse.au/PCmeuk/voltage.jpg
Het lag dus wel aan de 3D kaart :)

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 17:24 schreef Tha_TE het volgende:
Ok ik heb nu mijn Leadtek GeForce4ti4200 128MB erin :D
en mensen kijk es mijn Voltage is weer tot -12V :)
[afbeelding]
Het lag dus wel aan de 3D kaart :)
Hoeft nog steeds niet. Negatieve voltages worden alleen nog geleverd door je PSU ivm je com-poorten (tolerantie-waarden voor -5V en -12V rails is +/- 10% tegenover 5% voor de overige voltages (+12V, +5V, +5VSB, +3,3V)

Die Ati kaart mag overigens zo heet worden. Heeft ook geen heatsink nodig.
Op zaterdag 22 juni 2002 19:09 schreef MorPhics het volgende:
Klinkt idd als montage-probleem. Vergeet niet dat AGP-kaart ook beroemd zijn voor hun slot-glippen |:( tijdens verplaatsingen enzo. Daarom zit er op moderne AGP-kaarten vaak nog zo'n 'haak' aan het achter gedeelte van het in-slot-gedeelte. (Moet er ook een 'haakjeshouder op je AGP-slot zelf zitten natuurlijk :) )

Verder die ATI is vast eerder gebruikt in een andere compu: Stof/Viezigheid/Cola :) aan de AGP-connector?

• Tha_TE
hey gast .... ik zei al dat temp3 mijn CPU NIET IS ...
sinds als mijn PC idle is temp1 dropt en temp3 niet........ wel maar pas na een HELE lange tijd idle en niet direct wanneer de CPU op 1% gestressed is....

er zit een standaard heatsink op een ati rage....

montage probleem.... hoe wil je de dragonorb 3 verkeerd monteren zonder de core van je CPU te pletten en/of zonder dat het afbreekt ?
Pagina: 1