• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Dit is niet een ideaal topic maar ik zit er toch erg mee en andere mensen zullen er ook me geholpen zijn:

Ik ben dus op zoek naar een andere provider/netwerk/etc + GSM. De situatie is namelijk dat ik noodgedwongen ongeveer 250 SMSjes per maand verstuur. :( en bijna niet bel. Minderen is geen optie e.d en via het ineternet versturen ook niet (dan komen ze weer niet aan).

Heeft er wel eens iemand onderzoek gedaan naar de goedkoopste manier om zulke grote getalen sms te versturen? Er komen veel vragen bij mij op, maar het GSM stelsel in Nederland zit zo ingewikkeld in elkaar dat niks te vergelijken is bij deze situatie (ook bellen.com niet). Ik ben wel de traditionele aanbieders gaan vergelijken en O2 lijkt me het goedkoopste kwa SMS, maar toch deze vragen:

- Is het goedkoper om I-mode te nemen en dan Imail te gebruiken? Komt dat aan als SMS bij de ontvanger of moet diegene ook Imode hebben?
- O2 is volgens mij het goedkoopste kwa SMS (€0.11 per sms?)? Is die goed te bereiken?
- Bestaan er misschien aanbiedingen waarbij je min of meer je eigen abonnement kan samenstellen waardoor ik dus veel korting op SMS zou kunnen bedingen en bellen duurder maak?

Hoe zit dit en weten jullie misschien hoe ik goedkoper uit kan zijn. Ik ben het nu wel zat om elke 5-7 dagen nieuw beltegoed te kopen voor Vodaphone alleen om te smsen :( Zwaar duur zo, ik ben ook maar student.

Human Bobby

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-03 21:32
Heb zelf een abo bij kpn voor 40 euro's in de maand mag ik
300 min bellen of sms'en. dus ik kan bv 250 smsjes sturen en dan nog voor 50 min bellen. je kan het dus zelf indelen.

http://www.hi.nl/shop/hi_profile.asp

5564

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik zag op GSMweb dat ze daar een abbonement hebben genaam Ben SMS fan , dan kan je 100 smsjes versturen voor 15 euro , mischien is dat wat , normaal kosten 100 smsjes toch 22 euro dus is dit best goedkoop :)

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Justice
Op zaterdag 22 juni 2002 16:58 schreef pierce het volgende:
Heb zelf een abo bij kpn voor 40 euro's in de maand mag ik
300 min bellen of sms'en. dus ik kan bv 250 smsjes sturen en dan nog voor 50 min bellen. je kan het dus zelf indelen.

http://www.hi.nl/shop/hi_profile.asp
Erg interessand maar SMSjes naar het buitenland vallen hier niet onder en dat heb ik wel nodig.
Tenminste er staat:
de gratis SMS'jes kun je niet gebruiken in het buitenland
Ik wil ze niet gebruiken in het buitenland maar wel naar het buitenland (vriendin in schotland ;)).
Weet iemand hoe dit zit? Dus of SMSjes verstuurd vanuit Nederland naar het buitenland eronder vallen? Dan ben ik namelijk zeer veel goedkoper uit! (40 euro per maand)

Human Bobby

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 17:24 schreef Justice het volgende:

[..]

Erg interessand maar SMSjes naar het buitenland vallen hier niet onder en dat heb ik wel nodig.
Tenminste er staat:
[..]

Ik wil ze niet gebruiken in het buitenland maar wel naar het buitenland (vriendin in schotland ;)).
Weet iemand hoe dit zit? Dus of SMSjes verstuurd vanuit Nederland naar het buitenland eronder vallen? Dan ben ik namelijk zeer veel goedkoper uit! (40 euro per maand)
Volgens mij vallen sms'jes gestuurd in Nederland wel in de belbundel.. zal het wel ff nachecken

• Justice
ja het lijkt me dat wanneer je IN het buitenland zit, dat netwerk daar niet weet dat het spul gratis is. Maar dat is vanuit nederland natuurlijk niet het geval. Met SMS dan. maar dat is maar een redenatie en het is vast onlogisch ;)

Human Bobby

• Justice
Op zaterdag 22 juni 2002 17:30 schreef _Richie_ het volgende:
Volgens mij vallen sms'jes gestuurd in Nederland wel in de belbundel.. zal het wel ff nachecken
heb jij het al gevonden?

Human Bobby

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:03
is het niet mogelijk om een sms bundel aan te schaffen via BEN (of andere provider) en dan via internet die smsjes te versturen? (Dus een sms gateway).... dan moet je wel achter je pc zitten om die te versturen maar zo kun je ze goedkoop in bulk inkopen.....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Viperdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-02 17:12
Ik verstuur ook altijd 300 a 350 smsjes per maand,
HotSms.com is een optie.

0,05 eurocent per bericht.
Pagina: 1