Toon posts:

HD koelen binnen bedrijven ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het bedrijf waar ik net stage heb gelopen had vrijwel iedereen 7200rpm maxtor of seagate baracuda schijven, op enkele oudere machine's na. Regelmatig waren er HD's stuk, en zag ik dat er totaal geen koeling was voor de HD. Airflow was minimaal dus ze werden zo heet dat je je vingers eraan kan branden. Allemaal van die standaard HP gebakjes. Dus ook geen wonder dat ze stuk gingen lijkt mij. In een goed gekoelde pc koel ik mijn 7200rpm schijfjes nog.

Dus ik eens vragen waarom ze geen koelers gebruikten, voor de HD of gewoon een systeemkoeler. Wouden ze niet. Maar ik vraag mij af waarom. Data veilig stellen is toch zeer belangrijk binnen een groot bedrijf. Het waren vaak ook nog belangrijke pc's of pc's met belangrijke informatie erop.
Nou moet ik erbij zeggen dat er wel zeker 1500 pc's waren, maar toch. Dus alle data opslaan op het netwerk zat er ook niet in, dat kon maar tot 50 mb geloof ik. Veel te weinig voor de meesten, en maar zeer weinig maken er gebruik van. Pas als hun data pleite is begrijpen ze waarom ze hun data op moeten slaan op het netwerk.

Hoe zit dat eigenlijk binnen bedrijven? Is geen koeling voor de HD nou om het geluid, energieverbrijk, kosten of....? Het zal mischien niet meteen rendabel zijn omdat de schijfen toch stuk gaan. Maar naar mijn ervaringen kon je van de meeste "kapotte" schijven nog gewoon data afhalen met de kast open waardoor de HD koeler bleef. Tot deze zo heet werd dat de HD er weer mee kapte.

ZIj er meer mensen met deze ervaringen? Gewoon iets wat ik me afvraag.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is de fout toch van HP dat die dingen niet goed gekoeld worden ? Daar komen de pc's toch vandaan ?

Maar het meeste wat ik meemaak bij bedrijven is alle data op het netwerk. Daar wordt het ook gebackupped igv nood / fouten.
Het is maar waarin je wilt investeren, nu verlies je een hoop data als er een hd crashed, wat kost dat ?
Eens bekijken wat een leuke data-server kost, misschien toch de moeite waard. (maarja, daar komen de meesten pas te laat achter...)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of de HP HD's ook 7200rpm zijn. Ik geloof dat we momenteel Maxtor dx740 40GB HP certified HD's hadden.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Een paar fannetjes zijn goedkoper hoor!
Alleen zit je dan met herrie, tenzij je Enermax fan's koopt of zelf wat regelaartjes gaat solderen :)
Doe ik nu op het werk :)

Verwijderd

Even kijken..

HD koeler -> EUR 10
20 minuten inbouwen --> EUR 10

Oftewel zo'n 20 euro per PC. Dat maal 1500, da's EUR 30.000. Te investeren omdat de werknemers weigeren hun zaakjes op het netwerk op te slaan.

Goed, dan gaan er bij die ombouw zeker 1% van de PC's kapot, da's nog eens 15PC's erbij.

Terwijl die HD's waarsch. gewoon onder garantie vallen.