Toon posts:

Gamedesign

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK weet niet of dit het juiste forum is om dit op te posten, maar ik zou zo niet meteen weten waar ik dit moet plaatsen.

Zijn er hier mensen die zich amuseren met het werken aan spelletjes?

Dat kan echt alles zijn, bv verhaallijnen schrijven, concepten uitwerken, characters verzinnen, modelen, coden,.......

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ik amusemeer mezelf er flink mee.
Jammergenoeg blijven alle ideeen in mijn hoofd..
En ik denk dat dit de verkeerde forum is ja..

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Clay

cookie erbij?

mwah, er zitten hier redelijk wat mappers voor zowel UT, Q3, en CS (en vast nog wel meer). Map zelf voor UT. En ik ga voor UT2k3 mappen.
Daarnaast maak ik spelletjes in dhtml :P is ook leuk.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik werk mee aan SAS
hoopelijk kan ik hier ooit m'n beroep van maken, want ik vind dit dus echt wel supah gaaf om te doen. (alleen beetje verkeerde opleiding)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Shockwave games.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

in SP zitten er denk ik meer mappers... ik denk dat dit meer de webdesign rotzooi zal zijn :)

/me wil na zijn HAVO of VWO een studie Game design & development gaan doen

dan ga ik er dus ook mee bezig. Voorlopig alleen nog proberen te kloten met de UT editor wat niet echt wil lukken... :{

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op zaterdag 22 juni 2002 16:16 schreef Type het volgende:
in SP zitten er denk ik meer mappers... ik denk dat dit meer de webdesign rotzooi zal zijn :)

dan ga ik er dus ook mee bezig. Voorlopig alleen nog proberen te kloten met de UT editor wat niet echt wil lukken... :{
Type, als je d'r echt niet uitkomt, mail me maar even.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ued roelt. :D 't is ff wennen, en daarna is het een eitje

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op zaterdag 22 juni 2002 16:22 schreef Clay het volgende:
Ued roelt. :D 't is ff wennen, en daarna is het een eitje
Ued is super sim-pel vind ik, snap nix van die editor(s) voor half-life en q3 (q3 ga ik nu wel leren)

Verwijderd

Mjah, ik heb het ding in de jaren dat ik UT heb ongeveer 3 keer opgestart, en na 10 minuten al weer gedacht 'hmm, fuck het... GoT is leuker :D '

Tjah, zo kom je er nooit he...

Maar advies van jullie: eerst met Ued e.d. werken, of eerst 3d modelen, en dan pas op de spellen gaan storten als ik dat dan nog wil?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Als je leveldesigner wilt worden is kennis van dat soort map editors een pre en als je werk zoekt helpt het altijd als je al level in een mod oid zit.

Voor de rest is gamasutra.com een superbe webzijde.

|{ brrr }] |

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een beetje Gmax of 3DS max leren kan ook geen kwaad...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

join een mod sim-pel, leer je heeeel veeeeel van.
en dan niet direct over 't levels maken, want dat is iets wat je dan toch al kunt.
je steekt veel op van de manier hoe 't werk zeg maar.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Bedrijven zoeken het volgende:
Concept artists
3d artists (modellen)
3d artists (animatie)
texture artists
standaard PS/oid mensen
coders
leveldesigners
producers
+sound enginering

|{ brrr }] |

• Clay

Clay

cookie erbij?

Modellen in een fatsoenlijk moddelprog wordt voor Ut2k3 heel belangrijk :{ Vond het juist zo handig dat je met Ued ALLES kon.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op zaterdag 22 juni 2002 16:34 schreef Yellow het volgende:
Bedrijven zoeken het volgende:
Concept artists
3d artists (modellen)
3d artists (animatie)
texture artists
standaard PS/oid mensen
coders
leveldesigners
producers
+sound enginering
BRON???
* himlims_ is fanatiek bezig met textures maken, 3d modelen komt van de grond, leveldesign heb 3 jaar nix anders gedaan.

Verwijderd

Mijn droom is later gamedeveloper of iets in de games industrie te doen, maar dat is nu voor mij niet weggelegd. Dus eigenlijk zou ik het wel leuk vinden om aan mn eigen game te werken.

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Ik ben nu voor de lol bezig met een RTS icm met een 3d engine... Lekker hard aan het werk dus :)

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Twee weken geleden was er in de HKU een soort meeting van Nederlandse gamedesigners. Dat was het lijstje van lostboys games.

|{ brrr }] |

Verwijderd

ik map voor UT, lijkt heel moeilijk maar het valt allemaal best mee. Als je aan UED2k3 gaat beginnen schijnt het veel makkelijker te zijn :). Ook af en toe n flash spelleke maar da stelt niet veel veur..

P.S.
ScareCrow zou je me niet kunnen vertellen wanneer dat SAS ongeveer uit komt? Het schijnt heel ceeeewl te zijn nl. :)

• Error323
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-01 02:28

Error323

d-_-b

Hey all,

Ik wil ook graag Game design & developing doen, ga je dat aan de HKU doen Type???

Ik heb ook heel ff bij SAS gewerkt =) (mogguhhh scarecrow =) en nu ben ik gewoon voor mezelf aan't maya-en enz. erg cool.

:: Error

github.com/Error323

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 18:43 schreef Error323 het volgende:
Hey all,

Ik wil ook graag Game design & developing doen, ga je dat aan de HKU doen Type???
Yup, als het me lukt iig, maar ik moet eerst nog 4 HAVO + 5 HAVO afmaken, of 4 + 5 + 6 VWO afmaken.

Blijf dit jaar zitten, even kijken wat de meest technische move is om te doen, naar HAVO of op VWO blijven...

Verwijderd

Ik prog nu al een tijdje en dat is dus vooral (alleen maar) game design.. heb een simpel spel ooit echt afgemaakt en verder gewoon allemaal kleine dingen.. texture loader tot ase loader tot bones animation..

Ik wil der later graag iets in gaan doen maar moet eerst nog ff 5+6vwo doen

Verwijderd

Dit lijkt me meer een topic voor www.gameskool.nl :)

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Op zaterdag 22 juni 2002 18:49 schreef Type het volgende:

[..]

Yup, als het me lukt iig, maar ik moet eerst nog 4 HAVO + 5 HAVO afmaken, of 4 + 5 + 6 VWO afmaken.

Blijf dit jaar zitten, even kijken wat de meest technische move is om te doen, naar HAVO of op VWO blijven...
HKU is een HBO in andere woorden met een havo diploma kom je binnen. Ben je sneller klaar en maak je het zitten blijven ongedaan (tijd technisch)

|{ brrr }] |

Verwijderd

als er een leuke opzet moet komen, zeg maar, soms word ik bang van mijn enorme fantasie

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

WG->SP

Verwijderd

zoek s op deze topic naam in topic webdesign/graphics :)

Verwijderd

Wat is HKU eigenlijk :? :?

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 10:40 schreef IndigoDelFuego het volgende:
Wat is HKU eigenlijk :? :?
De Hogeschool voor de Kunst in Utrecht

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 14:19
Ik wil na mijn MBO Automatisering, HBO Multimedia gaan doen.
Naar mijn idee zijn er toch helemaal geen game design opleiding en is het toch maar zelf studie.

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 00:53
Op zondag 23 juni 2002 19:31 schreef DarkJedi het volgende:
Naar mijn idee zijn er toch helemaal geen game design opleiding en is het toch maar zelf studie.
Naar mijn mening wel: ik ben derde jaar Design for Virtual Theatre and Games, en er is nog een studie in op de HKU in hilversum (ik zit in utrecht) en dat is geloof ik Game Design and Development. Dus: ze zijn er weldegelijk. :9

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 19:48 schreef Blaurens het volgende:

[..]

Naar mijn mening wel: ik ben derde jaar Design for Virtual Theatre and Games, en er is nog een studie in op de HKU in hilversum (ik zit in utrecht) en dat is geloof ik Game Design and Development. Dus: ze zijn er weldegelijk. :9
Misschien, maar de enige echte goede gamedeveloper opleiding is Full Sail in Amerika. Ik ben verschillende keren (ok, 2 keer) op de HKU geweest voor lezingen en het is wel leuk, maar toch ver van de realiteit. Probleem is dat er gewoon geen goeie leraren voor zijn, met alle respect voor de huidige leraren. Iemand met 20 jaar ervaring in de industrie, zo iemand moet je eigenlijk hebben.

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 00:53
Op zondag 23 juni 2002 19:50 schreef MrRudi het volgende:

[..]
Probleem is dat er gewoon geen goeie leraren voor zijn, met alle respect voor de huidige leraren. Iemand met 20 jaar ervaring in de industrie, zo iemand moet je eigenlijk hebben.
I totally agree :) Maar dan nog, ik heb dus WEL les in leveldesign, en connecties met bijv. triompf studios van Age of Wonders (2), waar een klasgenoot nu stage loopt, en daar blijft werken. Andere klasgenoot werkt met ex-Shiny mensen (MDK enzo.) Weer een andere klasgenoot werkt aan Lost Legion, FPS van Neerlandse bodem. Dus: Contacten en (relevante) werkervaring krijg je er wel.

Maar: het gebrek aan goede docenten is een feit. Leuk is mn opleiding echter wel :)

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 20:02 schreef Blaurens het volgende:

[..]

I totally agree :) Maar dan nog, ik heb dus WEL les in leveldesign, en connecties met bijv. triompf studios van Age of Wonders (2), waar een klasgenoot nu stage loopt, en daar blijft werken. Andere klasgenoot werkt met ex-Shiny mensen (MDK enzo.) Weer een andere klasgenoot werkt aan Lost Legion, FPS van Neerlandse bodem. Dus: Contacten en (relevante) werkervaring krijg je er wel.

Maar: het gebrek aan goede docenten is een feit. Leuk is mn opleiding echter wel :)
Ik zeg ook niet dat het niet leuk is :) en het feit dat de opleidingen er zijn is een goed iets, maar het probleem is zoals je zelf eigenlijk al aangeeft dat de informatie uit de industrie zelf komt en niet van de leraren. Daarbij ken ik mensen genoeg die gamedesign studeren en denken als gamedesigner aan de bak te kunnen. Maar iemand die alleen kan designen heeft minder kans dan iemand die ook nog andere dingen kan (tekenen, muziek maken, programmeren). Bij de meeste kleine developers is 'gamedesign' geen functie namelijk. Ik zou het persoonlijk ook geldverspilling vinden trouwens :)

Verwijderd

Ik ontwerp levels, animaties, characters voor Remedy Entertainment (max payne)

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30

PoweRoy

funky!

Op zaterdag 22 juni 2002 16:16 schreef Type het volgende:

he type waar kan je die studie doen. kheb interesse

[This space is for rent]

Pagina: 1