Toon posts:

Ximian Desktop ook voor KDE ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Linux Gebruikers,

Ik heb mezelf nu al sinds een aantal dagen vooral gericht op Linux met name de distro Red Hat 7.3. Nu vind ik mijn login scherm zo ontiegelijk saai ( waar iemand zich wel niet zorgen om maakt ).

Nu lijkt hetme leuk om deze is mooi aan te kleden. Nu las ik hier in het forum in de Faq dat dit mogelijk is met Ximian Desktop maar naar mijn mening is dit voor Gnome. Ik wil zo'n zelfde login venster maar dan dat ik gewoon onder mijn KDE account kan inloggen is dit mogelijk of zit ik met het verkeerde idee in me hooft.

Om dit login venster gaat het.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/nelske/DesktopLinux/Reviews/beelzebubu/RedHat/redhat-installation-ximian-0.png

Als hij het niet doet even een linkje :P
http://tweakers.net/~crew/nelske/DesktopLinux/Reviews/beelzebubu/RedHat/redhat-installation-ximian-0.png

Ik hoop op en stel goede reacties.

Verwijderd

Via het menu "Sessie" kan je normaal gezien voor KDE kiezen, en dan wordt KDE opgestart. Indien het er niet tussen staat, editeer je even je ~/.xinitrc, en zet/vervang je op het einde de tekst: exec startkde

man gdm voor meer informatie

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is volgens jouw wel mogelijk. Ik zou graag meer reacties willen omdat ik nog n00b ben en me Red Hat install niet wil vergallen :P

Verwijderd

Jij zit nu gewoon in je grafische inlogmanager. Of je nu gdm, kdm of xdm gebruikt, maakt niet uit. Die GDM is er eentje van Ximian, inderdaad. Je zal dan Ximian Gnome moeten installeren, maar vanuit gdm kan je KDE, of elke andere window manager perfect opstarten.

Ik gebruik zelf een oerlelijke GDM van Debian, en die zet me na het inloggen in fluxbox.

Verwijderd

Topicstarter
Mij gaat het er voornamelijk om dat ik een prettige werk omgeving heb. Waar ik zelf de weg weet en die er nogal strak uitziet.

Verwijderd

Ximian dat is er toch niet voor kde? Alleen voor gnome en dan ook nog bepaalde distributies kijk even op de site van Ximian daar staat het.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Gnome XImian is een Desktopmanager, wat jij nu hebt is het bootschermpje ervan :)
van hieruit kan je ook we leen andere DesktopManager launchen, check een paar posts omhoog wat je dan moet editen, heb je dan nog geen flauw idee? ook daar zijn zat draadjes over, gebruik even de search en dan is het zo gepiept denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar om alleen het bootscherm ervan te krijgen en niet allemaal rootzooi eromheen welke software zou ik er dan voor moeten downloaden?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
om KDE te draaien bijvoorbeeld zal je die volledig moeten installeren en/of eventueel GNOME verwijderen :)
en dan niet gdm installeren maar kdm voor de gemakkelijkheid :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee wacht ik zal mijn situatie beter uitleggen.

Ik heb nu Red Hat geinstalleerd met daaronder KDE 3. nogwat draaien. Nu wil ik alleen het login venster zoals hij wordt getoont in de faq hierboven dus.

Welke software moet ik daarvoor draaien. Gelieve niet over te stappen naar gnome.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op zaterdag 22 juni 2002 16:34 schreef Sensation16 het volgende:
Nee wacht ik zal mijn situatie beter uitleggen.

Ik heb nu Red Hat geinstalleerd met daaronder KDE 3. nogwat draaien. Nu wil ik alleen het login venster zoals hij wordt getoont in de faq hierboven dus.

Welke software moet ik daarvoor draaien. Gelieve niet over te stappen naar gnome.
Zoals hierboven al uitgelegd wordt zul je GDM moeten installeren en KDM/XDM moeten weghalen/uitschakelen. Dat screenshotje van hierboven is namelijk het programma GDM. (Gnome Display Manager). Je ziet daar de Ximian-versie. Het enige verschil met de standaardversie is trouwens het plaatje wat je ziet. Je kunt daar ieder willekeurig plaatje in laten zien....en een lijstje met mogelijke gebruikers zoals je dat in Mandrake te zien krijgt.

edit:

Ik zie daar trouwens een bug in dat screenshot. Hijs half engels en half Nederlands. Om hem 100% Nederlands te krijgen moet je ff een stukje tekst copy-pasten in het start-script. Ik heb een kleine howto d'r over geschreven op mijn gnome-vertaalpagina.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook kdm gaan gebruiken, ik neem aan dat je nu een kale XDM gebruikt (idd nogal saai). In het configuratiecentrum van KDE zie je hoe je kdm tot in detail kunt instellen.
Pagina: 1