CompactFlash reader voor Windows zonder drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 14:54
Ik ben op zoek naar een USB CF-reader/writer die handig is op vakantie enzo: waarbij ik dus geen drivers hoef te installeren op Win2k/XP.

Bestaan er uberhaupt CF readers waar geen extra drivers voor geinstalleerd moeten worden?

Ik zat aan een Dane Elec Zmate (DA-ZMATECF) of een "normale" CF-reader (DA-CFLASHUSB) te denken. Wie heeft tips?, aangezien de enige verschillen wat ik kan ontdekken het ontbreken van de het USB snoertje is op de Zmate, hij is echter (bij de tweakers shop), op dit moment wel 5 euro duurder dan de normale reader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7312

Ben zelf in het bezit van een Transcend USB Cardreader.
Onder Windows 2000 lijkt ie het te doen(wordt herkend), maar is verder niet te gebruiken, hiervoor moeten echt drivers worden geinstalleerd.
Onder XP doet ie het in 1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 06:07
Dit zou ik ook wel eens willen weten. Ik heb ooit eens een reader van Sandisk aan mijn win2000 pc gehangen en die kon ik direct gebruiken. Ik zie alleen op de site van dane-elec drivers staan voor win2000 en winXP.

Zo'n zMate is ideaal om mee te nemen, maar dan moet hij wel direct te gebruiken zijn onder win2000/XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Is toch sterk afhankelijk van het gebruikt OS. Onder XP doet mijn Combi Dane-Elec reader het zonder drivers, maar onder 2000, Me en 98 moet ik gewoon de driver installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Op woensdag 03 juli 2002 13:49 schreef Waslijn het volgende:
Dit zou ik ook wel eens willen weten. Ik heb ooit eens een reader van Sandisk aan mijn win2000 pc gehangen en die kon ik direct gebruiken. Ik zie alleen op de site van dane-elec drivers staan voor win2000 en winXP.

Zo'n zMate is ideaal om mee te nemen, maar dan moet hij wel direct te gebruiken zijn onder win2000/XP.
Precies... Als ik dit (zie beneden) lees op de website
van Dane-Elec dan klinkt dat nogal eng.

---8<---
Nieuwe Drivers

Ten behoeve van WindowsXP, hebben wij voor u de volgende drivers beschikbaar:

zMateCF (CompactFlash Reader)
zMateSM (SmartMedia Reader)
zMateSD (SD/MMC Reader)
COMBOUSB

Let op: lees voor de installatie het XP Readme.txt bestand.

Zodra de WindowsXP drivers voor de de CompactFlashUSB Reader, en de MMC/SD USB Reader beschikbaar zijn, zullen wij deze onmiddelijk vermelden op deze website.
---8<---

Sterker nog... als ik het onderste stukje lees lijkt het zelfs of de CompactFlashUSB Reader nog helemaal niet wordt ondersteund in winxp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Op de Sandisk site staat dit bij de readers:
NOTE: The driver for the SDDR-31 are native to XP and are already included in the program.

Dat zou betekenen dat deze readers al standaard ondersteund worden. En volgens mij doen die dingen het ook onder 2000 zoals ik al eerder aangaf. Jammer alleen dat die dingen weer zo belachelijk duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Kreeg net een mailtje van informatique:
Deze reader(ZMate CF) is zeker te gebruiken onder windows XP zonder drivers, maar voor windows 2000 zullen waarschijnlijk de drivers geïnstalleerd moeten worden, maar die worden meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Op woensdag 03 juli 2002 18:56 schreef Waslijn het volgende:
Kreeg net een mailtje van informatique:
Deze reader(ZMate CF) is zeker te gebruiken onder windows XP zonder drivers, maar voor windows 2000 zullen waarschijnlijk de drivers geïnstalleerd moeten worden, maar die worden meegeleverd.
"waarschijnlijk" ;) Ik zal 'ns een mailtje naar Dane-Elec
gaan sturen.

Het nadeel van een ZMate lijkt me dat het ding nogal
onhandig te gebruiken is als je een PC hebt zonder USB
slots aan de voorkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Op donderdag 04 juli 2002 08:23 schreef stefimke het volgende:

[..]

"waarschijnlijk" ;) Ik zal 'ns een mailtje naar Dane-Elec
gaan sturen.

Het nadeel van een ZMate lijkt me dat het ding nogal
onhandig te gebruiken is als je een PC hebt zonder USB
slots aan de voorkant...
Ja daar had ik al aan gedacht, maar daarvoor kun je toch een verlengkabel kopen (USB A-A Male/Female)? Kost 3,5Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Op donderdag 04 juli 2002 12:08 schreef Waslijn het volgende:

[..]
Ja daar had ik al aan gedacht, maar daarvoor kun je toch een verlengkabel kopen (USB A-A Male/Female)? Kost 3,5Euro.
Kan wel zijn, maar waarom zou je dan uberhaupt een ZMate kopen en niet dat ding waar het USB-snoertje al aan zit?

shop.tweakers.net van vandaag:
DA-CFLASHUSB, Dane-Elec Compact Flash USB READER, € 22,-
DA-ZMATECF, Dane-Elec COMPACTFLASH CARD USB READER, € 27,-
DA-COMBOUSB, Dane-Elec Compact Flash/SSFDC USB READER, € 36,-
DA-COMBO-6 IN 1, Dane-Elec COMBO 6 IN 1 READER SSFDC/CFLASH/MMC/SD/MEMORYSTICK/MICRODRIVE, € 60,-

Ik snap het ook niet, maar de ZMATE zonder snoertje is dus duurder (€27) dan de reader met snoertje (€22)? Een ZMATE met nog een extra snoertje waar jij het over hebt is dus nog duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Op donderdag 04 juli 2002 14:13 schreef stefimke het volgende:

[..]
Kan wel zijn, maar waarom zou je dan uberhaupt een ZMate kopen en niet dat ding waar het USB-snoertje al aan zit?
Gaat mij erom dat ik dat ding makkelijk mee kan nemen naar bijvoorbeeld de uni, zodat ik hem als een soort 'pendrive' kan gebruiken.
Pagina: 1