[iiyama A705MT] Blurry beeld ...

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik heb een iiyama A705MT (Vision Master Pro 411) en nu heb ik een soort van probleem.
Over het gehele beeld heb ik lijnen die als volgt lopen:
code:
1
2
3
  (    (
  (    (
  (    (

etc. Het beeld trilt dus in wezen horizontaal. Ik had dit al eerder, maar toen had ik een nVidia TNT2 kaart, en mij was verteld dat dat niet goed samenging met een iiyama monitor en er werd mij een matrox kaart vervolgens aanbevolen. Nu heb ik dus een G550 aangeschaft, alleen de lijnen blijven... :'(
Ik heb de H-Moiré correctie nu op 0%, maar het maakt verder geen verschil of deze op 0 of 100 of ergens daar tussen in staat, de lijnen blijven. Ik heb ook geen magnetische dingen rondom mijn monitor staan (zoals speakers etc.) Degaus helpt niet, niks lijkt te helpen :(

Mijn specs zijn:
Pentium 3 450 MHz
ASUS P2B-F moederbord
640 MB RAM
Matrox G550
iiyama Vision Master Pro 411 (A705MT)

Heb eigenlijk geen idee wat ik er aan kan doen...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Misschien hangen er voedingskabels om de toevoerkabel van het beeldscherm heen. Die kunnen interferentie hebben met het beeldsignaal.

• ^Mo^
Op zaterdag 22 juni 2002 16:04 schreef DJP het volgende:
Misschien hangen er voedingskabels om de toevoerkabel van het beeldscherm heen. Die kunnen interferentie hebben met het beeldsignaal.
Dat is het helaas ook niet... heb wat zitten rommelen met de monitor kabel, alleen de trilling/lijnen veranderen niet... :( 'k heb toch maar voor de zekerheid wat voedingskabels ietsje anders gelegd...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 17:12

Borry

prutsen is mijn leven

Heb ik ook een keer gehad, was de voedingsadaptor van mijn scanner die in een stekkerbalk naast mijn monitor lag.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• ^Mo^
Op zaterdag 22 juni 2002 16:22 schreef Borry het volgende:
Heb ik ook een keer gehad, was de voedingsadaptor van mijn scanner die in een stekkerbalk naast mijn monitor lag.
hmm, maar da's hier niet het geval.. tenzij die dingen een groter bereik zouden hebben dan >30 centimeter? Lijkt me toch niet...
Ik heb trouwens ff een foto gemaakt over hoe het hier eruit ziet, 'k hoop dat het een beetje duidelijk is.
Het gaat dus om die ( dingen, (die vier horizontale vlakken moet je even vergeten, dat komt door de refresh/webcam), en als je goed kijkt is bij elke auhmm... start van een ( een lijn te zien (je ziet ze niet heel goed, maar ze zijn er wel)

enniewee, screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/Image002.jpg

Verwijderd

Probeer es ff de refresh rates te veranderen.
Ik had een oude monitor die ook zo'n probleem had, maar dan nog wat extremer dan dit.
Bij dat ding was de 60 Hz helemaal naar de klote. Zette ik hem dan op 75 Hz dan was de trilling nagenoeg weg.

• ^Mo^
Refresh rate staat nu al op 75 Hz op 1280x1024. Ik probeer op dit moment 1024x768 @ 85 Hz, dan is het inderdaad een stuk minder, maar die lijnen zijn nog steeds zichtbaar en aan de linkerkant zie je nog vrij duidelijk de ( figuren. 'k denk dat ik m'n resolutie maar hierop moet houden dan, het is zo al een flinke vooruitgang :) Het lijkt trouwens wel alsof het nu aan de linkerkant erger is dan aan de rechterkant :? Of is dat slechts mijn verbeelding?

Verwijderd

Het scherm al eens gereset vanuit het menu? Ik hem nml een A902MT, die ook eens niet helder was in een hoekje, na een heleboel gekloot nog geen resultaat, toen maar gewoon gereset, weg was het... check ook eens alle mogelijke stralingsbronnen... dat kan van alles zijn. Ik ken iemand die problemen heeft gehad met een monitor en een zendmast in de buurt van zijn huis, hij heeft het scherm aan de andere kant van de kamer gezet. toen was het ook verholpen... :?

• ^Mo^
Heb net een reset gedaan, maar dat heeft volgens mij niet veel gedaan :/ Wat die stralingsbronnen betreft.. 'k heb een adapter op zo'n 35 a 40 centimeter afstand en speakers op ruime afstand van de monitor. Kan me niet zo direct andere bronnen verzinnen... 'k ga het morgen eens op een andere computer proberen, misschien dat de kabel ofzo niet helemaal goed zit op dit moment... :?

• ^Mo^
Op m'n moeder d'r computer geeft de iiyama ook een trillend beeld, precies hetzelfde probleem met zelfde intensiteit. Betekend dat nu dat m'n monitor stuk is??
Zo ja, wat raden jullie aan? Met iiyama zelf contact opnemen, of met de winkel waar ik 'm gekocht heb? De monitor is nog geen jaar oud, dus dat is niet zo'n probleem dan... Ik zit nu met de NEC monitor van m'n moeder, en die werkt gewoon prima (kan alleen niet een hogere resolutie aan...) dus het lijkt me niet dat het een of andere straling is, tenzij de iiyama daar heel erg gevoelig voor is (met nadruk op heel):?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

is dat zo'n monitor met diamondtron?

misschien dat er een stabilisator is geknapt. die dingen die ook die 2 horizontale lijnen veroorzaakt.
ik heb eens gehoord dat ze bij iemand waren geknapt doordat de monitor een klap had gehad.
ik weet niet wat er van waar is, heb de monitor zelf niet gezien.

ik zou naar de winkel gaan. hopen dat ze hem meteen kunnen omruilen. anders kan je iiyama bellen. als het goed is staat er dan 2 dagen later iemand op de stoep met een nieuwe monitor.

• ^Mo^
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten of dit een Diamondtron thingie is... ach ja, even opgezocht in de handleiding. Het is inderdaad een Diamondtron(tm) monitor.
Maar ik zal volgende week maar eens de monitor meenemen naar de winkel, kijken wat zij er van vinden. hummzz... zit net de garantie voorwaarden door te lezen, blijkt dat de winkel geen iiyama support verleend, nou ja. Bel ik iiyama morgen wel :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Yep tis een Diamondtron, heb er zelf ook 1 namelijk.
Anyway, bel IIyama ff ja,t is toch niet echt gezond te noemen.
Pagina: 1