I've visited the Mothership @ Cupertino
Nu vraag ik me toch af...
Ik gebruik SpeedFan en ik krijg met mijn systeem (zie sig.) 4 thermometingen.
1 is duidelijk voor mijn harddisk (staat er bij)
1 is duidelijk 10 celsius hoger dan de andere twee, dus zal mijn CPU zijn (klopt ook wel aande hand van benchen)
maar houd nog 2 System metingen over
Lekkah vaag dus. Zou 1 van die twee van mijn Geforce kunnen zijn? Ik probeer mijn flinke kast lekker koel te houden en wil een optimaal systeem dat 24/7 aan kan staan voor gaming, werk en downloading. (voor als iemand mij over dreven vind
Verwijderd
een voor de cpu
een voor de kast temp
verder heb je een of twee hardisk staan ??
Volgens mij zit er echt GEEN sensor in de chipset.Op zaterdag 22 juni 2002 19:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
een sis735 chip temp
een voor de cpu
een voor de kast temp
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Verwijderd
Ik heb zelf een K7S6A, maar die verschillen niet zoveel.Op zaterdag 22 juni 2002 19:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
een sis735 chip temp
een voor de cpu
een voor de kast temp
1. is er voor je proc
2. voor je case/mobo temp
3. is er niet.
Er zit bij dit mobo geen tempmeter in je chipset. Dan zou je ook schrikken van de temperatuur denk ik.
Op zaterdag 22 juni 2002 19:32 schreef Gallus het volgende:
[..]
Volgens mij zit er echt GEEN sensor in de chipset.
Dit klopt ,u gaat dus voor de koelkastOp zaterdag 22 juni 2002 19:32 schreef Gallus het volgende:
[..]
Bij mij gaf hij altijd een wazige 17 graden aan ,soms ook -55...
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
vreemt bij me wel ???Op zaterdag 22 juni 2002 19:32 schreef Gallus het volgende:
[..]
2x hardisk
1x cpu
1x kasttemp
1x (neem aan van de chip) waar moet deze dan van zijn?
speedfan geeft aan
1x hardisk 43graden
1x hardisk 35graden
temp3 41garden (cpu)
temp2 29 graden (kast)
temp1 23 graden
temp1 heeft eerst niet gewerkt (0graden)
met de laatste overklok bios wel
systeem
ecs k7s5a
512mb ddr kingston
1600+@1800+ amd
ati radeon 8500pro (club-3d)
1x brander
1x dvd
lenco dolby digital geluidskaart
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Verwijderd
dat zal kunnen ja?Op zaterdag 22 juni 2002 20:18 schreef kutkip het volgende:
Voor de voeding
heb een nieuwe voeding in itten
met een dubbele fan
alleen hoe al hij die moeten uit lezen dan ?
er zit geen kabeltje aan ?
SiSoft Sandra kan het iig wel zienOp zaterdag 22 juni 2002 20:23 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
dat zal kunnen ja?
heb een nieuwe voeding in itten
met een dubbele fan
alleen hoe al hij die moeten uit lezen dan ?
er zit geen kabeltje aan ?
Hoe? Geen id
49 graden: zal wel mn proc zijn
28 graden: case temp?
21 graden: weet niet waarvan dat is...
Ik heb ook ongeveer die waarde in die verhoudingen...Op zaterdag 22 juni 2002 22:53 schreef Helox-in-a-box het volgende:
ja vraag me ook af wat de andere is dan, heb zelf met MBM 3 metingen:
49 graden: zal wel mn proc zijn
28 graden: case temp?
21 graden: weet niet waarvan dat is...
In de volgorde moemnteel:
40 graden CPU (duidelijk)
39 graden (HDD Maxtor via SMART duidelijk)
26 graden System0 (???)
23 graden System1 (???)
Ik heb nog steeds geen idee... Ik heb een vermoeden dat de 26 graden System0 dat dat iig dichterbij mijn cpu zit of chipset dan de rest... maar heb nog steeds geen idee
Ja, lezen is moeilijk zo laat maar als je dat toch had gedaan had je waarschijnlijk wel gezien dat het je system-temp en voeding temp zijnOp zondag 23 juni 2002 03:59 schreef VisionMaster het volgende:
[..]
Ik heb ook ongeveer die waarde in die verhoudingen...
In de volgorde moemnteel:
40 graden CPU (duidelijk)
39 graden (HDD Maxtor via SMART duidelijk)
26 graden System0 (???)
23 graden System1 (???)
Ik heb nog steeds geen idee... Ik heb een vermoeden dat de 26 graden System0 dat dat iig dichterbij mijn cpu zit of chipset dan de rest... maar heb nog steeds geen idee
Verwijderd
is dat 1 of zijn dat 2 reepjes DDR?Op zaterdag 22 juni 2002 20:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
vreemt bij me wel ???
2x hardisk
1x cpu
1x kasttemp
1x (neem aan van de chip) waar moet deze dan van zijn?
speedfan geeft aan
1x hardisk 43graden
1x hardisk 35graden
temp3 41garden (cpu)
temp2 29 graden (kast)
temp1 23 graden
temp1 heeft eerst niet gewerkt (0graden)
met de laatste overklok bios wel
systeem
ecs k7s5a
512mb ddr kingston
1600+@1800+ amd
ati radeon 8500pro (club-3d)
1x brander
1x dvd
lenco dolby digital geluidskaart
Verwijderd
of zou je dan een te groote weerstand op wekken zodat de temp niet klopt
Whoops ... idd...Op zondag 23 juni 2002 10:07 schreef kutkip het volgende:
[..]
Ja, lezen is moeilijk zo laat maar als je dat toch had gedaan had je waarschijnlijk wel gezien dat het je system-temp en voeding temp zijn
Welke van de twee is dan de voeding, ik gok dan zelf op de hoogste waarde van de twee... Iemand een idee om daar achter te komen ?
Verwijderd
Voeding fan ff uit zetten en kijken welke oploopt.Op zondag 23 juni 2002 15:27 schreef VisionMaster het volgende:
[..]
Whoops ... idd...
Welke van de twee is dan de voeding, ik gok dan zelf op de hoogste waarde van de twee... Iemand een idee om daar achter te komen ?
Dit is natuurlijk op eigen risico, ik ben niet aansprakleijk voor eventuele gevolgen, maar het lijkt me niet gevaarlijk
Tja, het is misschien wel mogelijk. Maar solderen op je moederbord is niet zonder risico. Dan moet je wel goed weten wat je doet.Op zondag 23 juni 2002 14:42 schreef Mortally het volgende:
zo je dat groen bobbeltje (temp sensor) er niet af kunnen solderen en dan aan een draadje weer vast maken zodat je de sensor tegen de heatsink van je videokaart kan plakken.
of zou je dan een te groote weerstand op wekken zodat de temp niet klopt
Op m'n vorige mobo kon je ook een draadje met een sensor er op steken, dus ik denk niet dat het uitmaakt of dat draadje er wel of niet aanvast zit.
Verwijderd
ik heb de laatste versieOp zondag 23 juni 2002 11:57 schreef Dannyke het volgende:
[..]
is dat 1 of zijn dat 2 reepjes DDR?en welke revisie van het bord heb jij ?
en 2x kingston 256mb ddr clus2
Of juist ff een dikke fan aan de achterkant v/d voeding houdenOp zondag 23 juni 2002 16:09 schreef GloriX het volgende:
[..]
Voeding fan ff uit zetten en kijken welke oploopt.
Verwijderd
die temp is gewoon de kast-temp...en als je de voeding beter/slechter koelt gaat natuurlijk ook je kast-temp omhoog/omlaag..maw dan weet je nog nix...Op maandag 24 juni 2002 13:28 schreef kutkip het volgende:
[..]
Of juist ff een dikke fan aan de achterkant v/d voeding houden
Je hebt toch geen sensor op je kast zitten?Op maandag 24 juni 2002 16:27 schreef Fatboy het volgende:
[..]
die temp is gewoon de kast-temp...en als je de voeding beter/slechter koelt gaat natuurlijk ook je kast-temp omhoog/omlaag..maw dan weet je nog nix...