Toon posts:

RedHat 7.3 en AMD XP 1700+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo luitjes van t.net,

ik heb een probleem, ik heb een AMD XP 1700+ en ik wil hierop RedHat 7.3 installeren, maar hij loopt steeds vast op booting the kernel.
het totaale verhaal, hij komt met boot: en dan moet je aangeven hoe hij moet setuppen, wat ik ook kies hij loopt vast bij de grafische setup komt er niets in beeld bij de text optie krijg ik dit:
loading initrd.img.............................
loading vmlinuz................ready
uncompressing linux.... ok, booting the kernel

ik heb ook 7.2 geprobeerd, zelfde verhaal
en ooh ja, onder 6.2 werkt hij wel

so please help!!!! thanx alot guy's

Verwijderd

EMhz wat meer systeem informatie zou gewenst zijn. Hij blijft dus hangen hoelang? Ik neem aan dat je genoeg ram hebt? Een vriend van mij had dit ook maar die had maar 4 mb ram en dat eet mandrake niet (Bij hem dan) Probeer is eens een andere distributie, Mandrake of zo. Of probeer te booten met een andere kernel, Kan dat met redhat? Met slackware wel maar jah slackware is geen redhat.

Verwijderd

Was dit niet dat nopentium verhaal?

Als je de installer ziet, type dan eens 'linux mem=nopentium' in plaats van simpelweg op 'enter' drukken. :). Doet ie het dan wel?

[edit]
oh, ennuh, just FMI, wat voor videokaart heb je?

Verwijderd

Topicstarter
genoeg geheugen? ik denk het wel, 512 MB.....
hoe lang hij blijft hangen? zolang ik hem aan laat staan...
wat voor een videokaart....hmmmn das een lastige vraag, het is een onboard videokaart van een packerd bell welk type weet ik allemaal niet, het was een kadotje, het is een AMD 1700+ in elk geval (zelf dacht ik een gf2, of zit er naast?)
en ooh ja, 7.1 geprobeerd, werkt ook, maar deze draait echt k#t, ftp en telnet werken niet apache wel :)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Op zondag 23 juni 2002 17:35 schreef FragDady het volgende:
genoeg geheugen? ik denk het wel, 512 MB.....
hoe lang hij blijft hangen? zolang ik hem aan laat staan...
wat voor een videokaart....hmmmn das een lastige vraag, het is een onboard videokaart van een packerd bell welk type weet ik allemaal niet, het was een kadotje, het is een AMD 1700+ in elk geval (zelf dacht ik een gf2, of zit er naast?)
en ooh ja, 7.1 geprobeerd, werkt ook, maar deze draait echt k#t, ftp en telnet werken niet apache wel :)
Als je de installer ziet, type dan eens 'linux mem=nopentium' in plaats van simpelweg op 'enter' drukken. . Doet ie het dan wel

zeker nog niet geprobeerd of wel :)
anders gewoon ff andere iso's proberen kan zijn dat de cd of iets dergelijks gewoon niet goed is maar ga er wel van uit die je die utieraard gecheckt heb??

kijk ook even of de cd's het wel doen op andere pc ook handig :)

en helemaal met linux is het makkelijk dat je weet met welke hardware je te doen heb, lees de boekies door zou ik zeggen !

en dat telnet en dergelijke niet werkt, zal waarschijnlijk wel aan je config leggen want hier en bij andere werkt het toch zeker weten wel :)

Verwijderd

hmmz...

heb je de ISOs van de REDHAT ftp?
Want ik heb ook 7.3

OOK een XP 1700 en OOK een GF2 en OOK 512MB RAM...

En ik doe een normale installatie (boot van CDs)... Dus niets bijzonders... Loopt als een trein

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 11:45
We (Fragdaddy en ik) hebben echt van alles geprobeerd.
Redhat 7.3 & 7.2 willen beide de installatie niet opstarten.
Mandrake gedownload, exact hetzelfde probleem.
De optie mem=nopentium maakte geen verschil.
De cd's zijn goed. Op mijn eigen systeem (Athlon Classic 700) is 't goed geinstalleerd.

Nu hebben we 7.1 geinstalleerd (ja dat lukte wel) en Apache, MySQL, PHP, (WU)FTP, Telnet & Half-Life Dedicated Server goed draaien.
Het enige is dat HLDS niet bij de boot op wil starten. Wel als we eerst inloggen (hoeft niet als root) en dan hlds handmatig opstarten. (8>

Maar we hebben nu toch wel als Linux Newbees een draaiend systeem gecreeerd :) Zo moeilijk was het dus eigenlijk niet :Y)

Ow ja. we hebben ook geprobeerd om de kernel dmv rpm's via ftp te updaten maar die gaf aan dat ie oa. modutils nodig had. Dus wij proberen modutils via rpm te updaten, maar helaas, had een nieuwere versie van filesystem nodig... Heeft iemand hier nog tips voor?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 12:27 schreef Sjab-X het volgende:
We (Fragdaddy en ik) hebben echt van alles geprobeerd.
Redhat 7.3 & 7.2 willen beide de installatie niet opstarten.
Mandrake gedownload, exact hetzelfde probleem.
De optie mem=nopentium maakte geen verschil.
De cd's zijn goed. Op mijn eigen systeem (Athlon Classic 700) is 't goed geinstalleerd.
Kreeg je ook op andere consoles (ctrl + alt + F1, F2, etc) geen kernel-error's o.i.d.?
Nu hebben we 7.1 geinstalleerd (ja dat lukte wel) en Apache, MySQL, PHP, (WU)FTP, Telnet & Half-Life Dedicated Server goed draaien.
Het enige is dat HLDS niet bij de boot op wil starten. Wel als we eerst inloggen (hoeft niet als root) en dan hlds handmatig opstarten. (8>

Maar we hebben nu toch wel als Linux Newbees een draaiend systeem gecreeerd :) Zo moeilijk was het dus eigenlijk niet :Y)

Ow ja. we hebben ook geprobeerd om de kernel dmv rpm's via ftp te updaten maar die gaf aan dat ie oa. modutils nodig had. Dus wij proberen modutils via rpm te updaten, maar helaas, had een nieuwere versie van filesystem nodig... Heeft iemand hier nog tips voor?
1) up2date gebruiken
of
2) www.ximian.com -> Red Carpet
Pagina: 1