Toon posts:

netwerkkaart wordt niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw systeem opgebouwd. Probeer ik mijn 'oude' netwerkkaart onder XP te installeren, krijg ik een foutmelding. Hij herkent hem wel, maar zegt dat er een 'data error' plaatvind bij het installeren vd driver. Ik heb hem nu weer in mij oude systeem gezet (ook XP) en daar werkt hij weer als een zonnetje. Ik gebruik de juiste driver, maar desondanks... Iemand een idee? Ik gebruik een Gigabyte GA-7VRXP mobo. Wanneer ik de onboard-netwerkkaart probeer te installeren krijg ik dezelfde melding. Wie heeft er een vermoeden waar het probleem kan liggen? bvd

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:50
Wat is 't voor netwerk kaart dan. Das wel makkelijk om yte weten. :)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:25
Als er een onboard netwerkkaart is moet je deze wel disablen voordat je een PCI versie wil installeren :)

edit:

Zorgt er iig voor dat ze niet met elkaar in gevecht gaan.

* Robino zal wel nooit meer in deze flora reageren ;(

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja :)
Het is een SMC EZ 1208T PCI 10/100 ethernet-adapter

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de onboard card gedisabled in de bios toen ik het de eerste paar keer probeerde. Daarna ook nog een aantal keer terwijl hij enabled was. Maar in principe moet je toch twee netwerkkaarten naast elkaar kunnen gebruiken?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 14:49 schreef Rave17 het volgende:
Als er een onboard netwerkkaart is moet je deze wel disablen voordat je een PCI versie wil installeren :)
umz...why :?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 14:49 schreef Rave17 het volgende:
edit:

Zorgt er iig voor dat ze niet met elkaar in gevecht gaan.

* Rave17 zal wel nooit meer in deze flora reageren
oke oke, maar we zitten niet in het bos he ;)

dat maakt helemaal niets uit.. hoeveel netwerkkaarten in een computer... van mij apart douw je al je PCI sloten vol met Netwerkkaarten :) (alleen de kans van uhh samenwerking is kleiner :P )

Maar probeer anders eens nieuwe drivers te downloaden voor deze netwerkkaart en dan nog eens opnieuw instaleren, tenzij je een illegale windows Xp cd hebt en hij verkeerd gebrand is...

maar probeer teminste eerst drivers van de fabrikant te instaleren of anders de netwerkkaart in een ander PCI slot te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb de drivers van internet gedownload. Dat gaf precies hetzelfde probleem. 'Nieuwe' driver heb ik overigens niet kunnen vinden op de website van SMC. (Kon trouwens dit type kaart helemaal niet meer vinden op hun website.) Op andere sites vond ik drivers tot windows 2000. (geen XP)
Kan het een probleem zijn van mijn moederbord?
De XP-cd is goed. Dezelfde die ik gebruikt heb voor mijn andere systeem en daar geeft hij ook geen problemen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 15:04 schreef Kaskas het volgende:
Hoi,
ik heb de drivers van internet gedownload. Dat gaf precies hetzelfde probleem. 'Nieuwe' driver heb ik overigens niet kunnen vinden op de website van SMC. (Kon trouwens dit type kaart helemaal niet meer vinden op hun website.) Op andere sites vond ik drivers tot windows 2000. (geen XP)
Kan het een probleem zijn van mijn moederbord?
De XP-cd is goed. Dezelfde die ik gebruikt heb voor mijn andere systeem en daar geeft hij ook geen problemen.
maar had je zoals ik vroeg ook je netwerkkaart in een ander PCI slot gedaan? welk slot zit hij nu trouwens ?

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

heb je ook al eens geprobeerd om ffe xp opnieuw te installen??

Misschien dat billie iets tijdens het installeren van xp verkeerd heeft gedaan..

dus ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem (vanaf de agp geteld) eerst in de 5de en daarna in de tweede PCI geprobeerd.
Maar ik heb het idee dat het misschien ergens anders aan ligt, omdat de onboard LAN dezelfde melding geeft wanneer ik hem probeer te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dat XP opnieuw installeren kan ik misschien wel eens proberen. (Baat het niet dan schaadt het niet.) Alhoewel de eerste installatie verder geen problemen lijkt te geven. Gebeurt dat vaker dat er bij een normale (soepele) installatie toch iets fout gaat?

Verwijderd

Ik heb een computer waar eerst Win2000 op geïnstalleerd was, maar daar heb ik nu Win98 op gezet omdat ik de Win2000-cd niet had en dus niets nieuws meer had kunnen installeren (als je begrijpt wat ik bedoel).
Maar Win98 herkent de netwerkkaart niet, en daarvan heb ik ook geen installatiediskette of -cd. Kan ik dat dan van het net halen, en zo ja: waar?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 13:03 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:02:
Ik heb een computer waar eerst Win2000 op geïnstalleerd was, maar daar heb ik nu Win98 op gezet omdat ik de Win2000-cd niet had en dus niets nieuws meer had kunnen installeren (als je begrijpt wat ik bedoel).
Maar Win98 herkent de netwerkkaart niet, en daarvan heb ik ook geen installatiediskette of -cd. Kan ik dat dan van het net halen, en zo ja: waar?
al eens gekeken op driverguide.com en daar de typenummers van de chip ingeramd?
om wat voor netwerkkaart gaat het precies?
Pagina: 1