Zalman voeding problemen?

Pagina: 1
Acties:

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik had de laatste dagen nogal wat problemen met me Zalman (300W) voeding.. Ik heb em teruggebracht.. Wat hoor ik daar? Ze komen bijna allemaal terug!
Hij had geen zalman meer als vervanging dus ik nam (heel jammer) genoegen met een betere (en duurdere ;)) Enermax voeding :P

Ben ik de enige die problemen had hier? Want ik heb nog nergens gelezen van problemen met die voeding. Alleen bij die winkel (Cybergate Shop in Tilburg) werd gezegt dat er veel terugkwamen.. Zelfs zonder bon kon ik em inwisselen :D

--> Hint: Zalman koelers zijn goed :), voedingen niet :(

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Wat was er dan mis met de voeding? Vloog ie in de brand als je em aanzet of roept ie je moeder dat je je kamer op moet ruimen, wees is wat duidelijker :?

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

Hier een tevreden Zalman voeding gebruiker, al een jaar :)

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
/me heeft ook een goede Zalman in handen gehad
Ik had er totaal geen problemen mee. Dat ding gaf zeer stabiele stroom. Misschien heb je te maken met een partij waar een productiefout in is gemaakt?

• Oxi
Op zaterdag 22 juni 2002 14:44 schreef Lomu het volgende:
Wat was er dan mis met de voeding? Vloog ie in de brand als je em aanzet of roept ie je moeder dat je je kamer op moet ruimen, wees is wat duidelijker :?
na ongeveer een uur reboot me pc.. en ja, dat lag in dit geval zeker aan de voeding.

(Alleen nu met me enermax zit de +5V op of boven de 5V :? komt niet vaak voor :))

Verwijderd

Vaag zeg, ik gebruik nu sinds een paar maanden de voeding van Zalman en heb nerguns last van. Behalve dan dat ie 'lawaaierig' wordt na een tijdje. (iemand hier een oplossing voor ?)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

om deze voeding absoluut stil te krijgen ga ik er een Papst 12 dB(A) fan in stoppen. Ik zal de resultaten posten. Ik ben namelijk nog niet 100% tevreden over de geluidsproductie van het apparaat.

• Oxi
Op zaterdag 22 juni 2002 19:23 schreef PJanssen het volgende:
Vaag zeg, ik gebruik nu sinds een paar maanden de voeding van Zalman en heb nerguns last van. Behalve dan dat ie 'lawaaierig' wordt na een tijdje. (iemand hier een oplossing voor ?)
jah.. als ie ff heeft uitgestaan en je zet je pc net aan en je kijkt in mbm5 wat de fanspeed is... bij mij <700rpm..
na een tijd hangt ie rond de 1900~2000rpm. (Temp-controlled).. Dus hoe warmer hoe lawaaierig.
meer airflow nemen :?

Verwijderd

Misschien is ie zo te modden dat je er onderin nog een intake fan inzet, wel een stille natuurlijk.

Verwijderd

Ik heb een gemodificeerde Zalman voeding (altijd 700 rpm) :Z . Het probleem van de Zalman voeding is dat de sensor in de trafo zit en daardoor gaat de ventilator na enige tijd altijd op volle toeren draaien, ook bij minimaal vermogen :( .

Daarom heb ik de sensor onderbroken (schaar :Y) ) en de maximale behuizingstemperatuur wordt op dit moment 43C (bij 35C buiten temperatuur). Een nog betere oplossing zou zijn de sensor te vervangen door een 100K potmeter (ergens gelezen voor de Enermax voedingen).

Voor herfst is een voeding zonder ventilator angekondigd, dan ga ik een 100% stille PC bouwen B-) .

Wykat

Verwijderd

Waar zit die sensor dan precies? Dan ga ik mijn voeding nl ook maar es ff modden/mollen :)

Verwijderd

De sensor zit in een rond gevormde spoel (trafo) en is door middel van een tweedraads verbinding verbonden met aansluitpunten achter aan de printplaat, naast de ventilator. Als je je voeding open maakt wordt het vanzelf duidelijk.

Wykat

Verwijderd

En die sensor heb je er gewoon afgeknipt ?

Verwijderd

ik heb 1 draad onderbroken. De modificatie komt uit de 'Silent PC' diskussie op Yahoo.

Wykat

Verwijderd

sorry dat ik dit topic weer omhoog kick, maar ik begon me echt te irriteren aan het geluid van mijn zalman voeding. Dus ik dacht, ik haal dit topic weer eens omhoog. Als ik de sensor onderbreek dan blijft de fan altijd op 700 rpm draaien.
Maar ik ben dus een beetje bang dat de voeding te heet wordt. Kan ik dit gewoon proberen, of moet ik 'voorzorgsmaatregelen' nemen ?
(eventueel een intake maken aan de andere kant van de voeding ?)

Verwijderd

Je zou er een temp. meter in kunnen hangen en kunnen kijken hoeveel het scheelt :)
Als ie te warm wordt kan je em altijd weer harder laten draaien :)

Verwijderd

Ik heb het gewoon maar geprobeerd en steeds gevoeld hoe heet/koel de lucht was die uit de voeding kwam......
en hij draait nu al 2 uur zonder enig probleem :) De fan draait nu lekker op 2570RPM net als de CPU fan :)
M'n pc is nu compleet onhoorbaar door
-gemodde GF2GTS (Dragonorb heatsink + Zalman fan op 2570 toeren)
-een Zalman CNPS3100+ ook op 2570 toeren.
-Seagate Barracuda IV (onhooorbaar)
-Zalman Voeding (duhhh)
-Geluidsdempende matten in m'n case (eigenlijk niet meer nodig, maar toch handig voor het laatste beetje ruis)
-2 80mm fans aan baybus (+/- 7 volt in 'silent instelling')
En de temperatuur van m'n Duron900 blijft idle op 37graden.
Kortom een superstil systeempje. :9~ en Zalman rules natuurlijk :)
Pagina: 1