Toon posts:

[lcd] polarisatie filter omdraaien

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dit wil ik dus gaan doen om gele letters op een zwarte achtergrond te krijgen ipv andersom. Ik heb er in de search niets over kunnen vinden.

het is dus hetzelde principe als vroeger bij rekenmachines werd gedaan.

weet iemand hoe ik dat het beste kan doen en of het een groot risico heeft dat mn lcd naar de maan gaat?

het is een 2x16 backlit lcd.

Verwijderd

De filter zit niet los zoals op je reken machine maar zit op het glas gelijmt, met 'n scherp mes kan je het er wel vanaf peuteren maar dan heb je altijd nog 'n nieuwe polarisatie filter nodig want die gene die je er af gepeutert hebt is wel ermmz.. fucked :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat net eens geprobeerd met een digitale thermometer, als je het hoekje lospeutert met een scheermesje (klein stukje) dan kun je de rest met een pincet lostrekken, dan blijftie intact en kun je hem zo weer erop plakken zonder schade.

een probleem alleen, om het tegengestelde effect te krijgen moet dat filter 90° gedraaid worden.. zo ongeveer dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    _____
    |   |filter
______|___|____
|     |   |   |
|     |   |   |lcd
|_____|___|___|
    |   | 
    |___|

je hebt dus een nieuw filter nodig om het hele gebied te bedekken.

mijn vraag nu: heeft iemand een idee waar je die dingen kunt kopen en wat ze ongeveer kosten?

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Theater en fotozaken zouden die bende wel moeten hebben :)
En anders Google :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 14:54 schreef ionize het volgende:
ik heb dat net eens geprobeerd met een digitale thermometer, als je het hoekje lospeutert met een scheermesje (klein stukje) dan kun je de rest met een pincet lostrekken, dan blijftie intact en kun je hem zo weer erop plakken zonder schade.

een probleem alleen, om het tegengestelde effect te krijgen moet dat filter 90° gedraaid worden.. zo ongeveer dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    _____
    |   |filter
______|___|____
|     |   |   |
|     |   |   |lcd
|_____|___|___|
    |   | 
    |___|

je hebt dus een nieuw filter nodig om het hele gebied te bedekken.

mijn vraag nu: heeft iemand een idee waar je die dingen kunt kopen en wat ze ongeveer kosten?
Euh, dat is niet helemaal waar, als je hem omdraait (voorkant wordt achterkant) heb je hetzelfde effect :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 15:00 schreef DarkX het volgende:

[..]

Euh, dat is niet helemaal waar, als je hem omdraait (voorkant wordt achterkant) heb je hetzelfde effect :)
net getest. dat is niet waar. alleen als je hem er 90° op draait geeft het dat effect. de plak kant voor werkt dus niet (wel weer als je die 90° draait maar weer niet op 180°)

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 15:07 schreef ionize het volgende:

[..]

net getest. dat is niet waar. alleen als je hem er 90° op draait geeft het dat effect. de plak kant voor werkt dus niet (wel weer als je die 90° draait maar weer niet op 180°)
Hmm, hier werkt het wel :?

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 21:12
Op zaterdag 22 juni 2002 15:19 schreef DarkX het volgende:
Hmm, hier werkt het wel :?
Hmm, dan heb je denk ik een diagonaal (wist niet dat ze er waren) polarisatie filter oid.
//////////
//////////
wordt dan
\\\\\\\\\\
\\\\\\\\\\

terwijl het normaal
||||||||||
||||||||||
of
----------
----------
is, dan dan moet je ehm inderdaad 90 graden draaien.

Anything goes !!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
Ik had dat eerst met mijn rekenmachine, witte letters en de rest zwart. Wel moeilijker te lezen, maar gewoon dat gevalletje omgedraaid.

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:57
gewoon omdraaien , ik heb het gedaan

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hasselt/case/lcdmod/digigroen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hasselt/case/lcdmod/blackground.jpg

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 04:34 schreef Petzl het volgende:
gewoon omdraaien , ik heb het gedaan

[afbeelding]

[afbeelding]
Is dat een lcdtje van een digidoc ofzo?