krassen op heatsink

Pagina: 1
Acties:

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vandaag gingen fase 3 en fase 4 van mijn verbouwingsproject in.

fase 3: computer de-assembleren & cpu koeler opnieuw installeren.

Bij het weghalen van de oude koelpasta en nog wat roze troep was ik genoodzaakt een mesje te gebruiken.
Nu heb er daarbij het koellichaam (uiteraard) beschadigt.
Precies dat stukje wat op de cpu-core komt.
Mijn vraag is nu: Kan dit kwaad??

fase 4 ging overigens wel goed: het weer in elkaar zetten in de nieuwe case.

Bij MBM5 kan ik zien dat mijn huidige cputemp 40 graden is.
De casetemp is 22 graden.

Voor specs: een cm naar beneden...

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Als je temp niet al te erg stijgt niet neej, maar meestal dan is er een minder goed contact door die krassen en dan cool 'ie minder goed.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

ff , beitelen, schuren, vijlen, polijsten.
net hoe diep die kras is.:)

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 14:33 schreef -SneeuwPoP- het volgende:
ff , beitelen, schuren, vijlen, polijsten.
net hoe diep die kras is.:)
Beitelen :? :? :?

• Gaius
  • Niet online
Weet trouwens iemand hier toevallig ook waar de VIA686B-3 tempsensor zit op een 8k7a+, of die de chipset meet op de kast temperatuur? Die is nl. 11 graden naar beneden gegaan :P
Tenminste, als ik genoeg fannen aanzet. 4x Papst 8412NG = herrie, maar als het meezit ook koelte...

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

kan geen kwaad. de koelpasta die je erop doet zal het toch opvullen (als het nie te diep is)

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dat er een paar krassen op zitten is niet zo erg, dat vult de koelpasta wel op. Als je temp. er echt op om hoog is gegaan (diepe kras) kun je het proberen op te schuren oid (niet te grof schuurpapier!)

Verwijderd

Er zijn enkele topics in de search te vinden over het schuren en polijsten van koellichamen.

• Gaius
  • Niet online
ik had al gezocht naar: "krassen heatsink" en krassen koeler"
nix gevonden.

na 1 uur is me proc nog steeds 40 graden.
ik gaat 's kijken hoe die het doet in een spelletje...

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Gewoon flink belasten.. zo'n 24 uur 100% cpu usage.. Dan weet je zeker dat hij niet zomaar doodgaat vanwege de warmte..

Ik zou er wel coolpaste tussendoen om de krassen op te vullen en betere geleiding te krijgen.. Just in case.. :D

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 15:25 schreef bwiep het volgende:
Ik zou er wel coolpaste tussendoen
Dat doe ik altijd, zorgt voor veel betere warmtegeleiding van proc. naar koelblok dan dat standaard plakkertje!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:48
Die troep op je heatsink had je niet met een mesje weg moeten halen.
Ik had er ook van die roze troep enzo op zitten. Gewoon beetje met spiritus zitten poetsen totdat ie schoon was :)

Verwijderd

Ik heb al heel wat slechte koelers gehad, zoals de Blue Orb, Volcano II en WBK-38. De bodem was totaal niet vlak, en heb ik daarom geschuurd met grid 600 schuurpapier.
Is wel eens moeilijk te vinden, maar met grid 600 voor hout van de gammma wil het even goed, vooral als t nat is.
Ik doe ongeveer 5 blokken met een velletje.

Mochten de krassen erg diep zitten, kun je beter eerst even vijlen met een fijne vijl. En daarna alsnog met schuurpapier erover. Zorg er wel voor dat je je blok goed recht houd en de bodem zo niet bol schuurt/vijlt.

ohja, en later heb ik de blokken met staalfix (schuurmiddel voor staal :P) alles nog een geschuurd. Toen had ik een mooie bodem met spiegel effect.

Verwijderd

Even zoeken onder "polijsten" onder overclocking, daar staat het een en ander.

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 15:35 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Ik heb al heel wat slechte koelers gehad, zoals de Blue Orb, Volcano II en WBK-38. De bodem was totaal niet vlak, en heb ik daarom geschuurd met grid 600 schuurpapier.
Is wel eens moeilijk te vinden, maar met grid 600 voor hout van de gammma wil het even goed, vooral als t nat is.
Ik doe ongeveer 5 blokken met een velletje.

Mochten de krassen erg diep zitten, kun je beter eerst even vijlen met een fijne vijl. En daarna alsnog met schuurpapier erover. Zorg er wel voor dat je je blok goed recht houd en de bodem zo niet bol schuurt/vijlt.

ohja, en later heb ik de blokken met staalfix (schuurmiddel voor staal :P) alles nog een geschuurd. Toen had ik een mooie bodem met spiegel effect.
Vijlen kun je beter niet doen. Gaat geheid fout. Gewoon schuurpapier neerleggen op een plat oppervlak en dan de koeler eroverheen halen in cirkels (of 8tjes). Daarna polijsten met Commandant Nr4 (bij de Gamma) en je kan je haar er in kammen.
Polijsten kun je met de hand doen (veel werk) of met je dremel (zo klaar).

• Gaius
  • Niet online
tijdens gta3 komt ie volgens mbm5 niet hoger dan 43 graden... vreemd... t geeft niet, maar tis wel vreemd.
k ben benieuwd hoe het zal gaan op een warme dag.

bedank voor de tips. ik moet wellicht volgende week toch nog naar de Gammel. ffies een bijpassend verfje vinden voor m'n witte cd-rom spelers in m'n grijze/antraciete kast :)
Pagina: 1