Toon posts:

Help!! mijn computer heeft het warm

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij het een en ander adviseren over toffe koelingen.
Ik heb pas geleden een xp 2100 gekocht met een geforce 4 ti 4600, aan gezien dit goede kacheltjes zijn heb ik tijdens de afgelopen week toen het buiten zo'n 30 graden was temperaturen gehad van over de 70 graden van m'n cpu en mijn kast werd nabij de 70 graden. Met als gevolg een paar vast lopers als gevolg.

Nu ben ik op zoek naar wat toffe koelers, o.a. : een cpu koeler, een slot koeler, een case koeler en een 5 1/4 koeler.
Wie weet er wat koelers te advieseren die het liefst ook lekker stil zijn.

Tnks. Silverblade

Verwijderd

Ik zou in jouw geval voor een waterkoeling-bouwpakketje gaan. Met airflow kun je flink koelen, maar zodra jouw pc lang aanstaat zal de boel uiteindelijk toch nog erg warm worden.

Waterkoeling is stil en veel effectiever...

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 13:57 schreef TheProspector het volgende:
Ik zou in jouw geval voor een waterkoeling-bouwpakketje gaan. Met airflow kun je flink koelen, maar zodra jouw pc lang aanstaat zal de boel uiteindelijk toch nog erg warm worden.

maar is het binnen zijn budget en misschien wil hij de pc makkelijk kunnen vervoeren

extra info over de silverado : http://www.tweakers.net/pricewatch/17625

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 13:57 schreef TheProspector het volgende:

Als hij niet weet welke lucht koelers erin moeten dan lijkt het me nog niet het goede moment om aan waterkoeling te beginnen.

Een kasttemp van 70 graden lijkt me niet helemaal kloppen dus daar zou ik maar niet van uit gaan.
Het is misschien wel handig om voorin en achterin een 8cm fan te plaatsen/

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 13:59 schreef jadjong het volgende:

[..]

Als hij niet weet welke lucht koelers erin moeten dan lijkt het me nog niet het goede moment om aan waterkoeling te beginnen.

Een kasttemp van 70 graden lijkt me niet helemaal kloppen dus daar zou ik maar niet van uit gaan.
Het is misschien wel handig om voorin en achterin een 8cm fan te plaatsen/
Ik weet niet tot in hoe verre pc alert te vertrouwens is maar deze gaf na de vastloper een temp. aan van 68 graden in de cpu. En tevens staat m'n max. temp in m'n bios op 70 graden. Dus neem ik aan de de beveiliging is ge activeerd en het systeem heeft vast gezet.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Had hier ook een week geleden tijdens een warme dag 70 graden en werd hoger :(

Zie ook [topic=529000/1/25]

Ik heb een CNPS6000-Cu bestelt omdat mijn coolermaster low noise (ben er nog steeds niet achter waar het low noise op slaat :P ). Ik zal wel posten als ik hem binnen heb :)

[afbeelding]

Heb ook maar ff CoolerMaster 80x80mm retail Case Fan 2 keer bestelt en dat samen met de casefan die al in mijn kast zat standaard moet de temp toch wat gaan dalen ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Gebruik de Search even, en zie sticky topics in PMG.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.