Hallo hallo,
ik heb hier al eens gezocht, maar niet veel gevonden, en op google vind ik wel wat, en ik DENK dat ik nu een beetje een idee heb maar ik weet het nog niet zeker....
Ik wil dus RPMs gaan bouwen.... Stel dat het volgende de commando's zijn voor als ik deze software handmatig (via shell) will installeren)
Dit is dus voor de .specs file of zoiets...
Maar zou iemand een voorbeeldje kunnen maken? Dan zie ik het misschien eens eindelijk in!
Also, die file (portsentry-1.1.tar.gz) ... Hoe pak ik die mee in in de RPM? Ik bedoel... want een RPM met alleen maar commando's in zich hebben we natuurlijk ook niets aan heh....
Super thanks!
ik heb hier al eens gezocht, maar niet veel gevonden, en op google vind ik wel wat, en ik DENK dat ik nu een beetje een idee heb maar ik weet het nog niet zeker....
Ik wil dus RPMs gaan bouwen.... Stel dat het volgende de commando's zijn voor als ik deze software handmatig (via shell) will installeren)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| mkdir /home/raqtweak mv portsentry-1.1.tar.gz /home/raqtweak cd /home/raqtweak tar xvzf portsentry-1.1.tar.gz cd portsentry-1.1 make linux make install ----Met een "grep" laten checken of de volgende regels in rc.local zitten, zoniet? -> Toevoegen---- echo "### Added by PortsEntry ###" >> /etc/rc.d/rc.local echo "/usr/local/psionic/portsentry/portsentry -atcp" >> /etc/rc.d/local.d echo "/usr/local/psionic/portsentry/portsentry -udp" >> /etc/rc.d/local.d |
Dit is dus voor de .specs file of zoiets...
Maar zou iemand een voorbeeldje kunnen maken? Dan zie ik het misschien eens eindelijk in!
Also, die file (portsentry-1.1.tar.gz) ... Hoe pak ik die mee in in de RPM? Ik bedoel... want een RPM met alleen maar commando's in zich hebben we natuurlijk ook niets aan heh....
Super thanks!