Gigabyte 7vrx probs

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Nou, kheb sinds gisteren mijn nieuwe comp binnen gehad en hem inmekaar gebouwd. Hij werkt, maar niet voor volle 100 procent denk ik. Ik heb dus ata133 HDD (maxtor d740x 7200rpm 40gb) en in sisoft kom ik maar aan 13000 puntjes !!! Dit vind ik zeer laag, want alleen windows staat er kaal en gedefragmenteerd op :? Ik heb het idee dat hij maar op ata66 draait, maar het leuke is dat ik dat niet kan zien bij het opstarten, omdat hij nou eenmaal zooo snel door de hw information blaast (lol). Maar met welk proggie kan ik ff chekken op welke ata hij draait ? (hij draait iig utra dmamode 6).

prob 2:
Kheb samsung 256 mb pc2700 erin zitten. Als ik dus naar mijn mem. bandwith ga kijken in sisoft kom ik aan 2100 puntjes, maar volgens mij moet dit ook hoger kunnen, of zit ik er dan redelijk naast :? :) .

Voor de rest kom ik met mijn asus ti4400 @ 295/640 op 10300 puntjes.

De rest van mijn systeem kan je in mijn sig zien. Alvast bedankt vor oplossingen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan in windows zelf zien bij de controler van de hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 13:54 schreef rene43 het volgende:
Kan in windows zelf zien bij de controler van de hd.
thnx.. xou zo ff kijken, want ga zo naar mijn putertje. Maar blijkt hij nou op ata66 te lopen op een of andere manier, hoe moet ik dat dan oplossen :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drivers installeren van via. de 4in1440 zijn net uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
nou... kheb nu hier de computer. Kheb zoals je in mijn sig kan zien de zalman cnps 5100CU+ en had gisteren al het probleem dat hij hoge temps aan gaf... 64 graden ! Er zit gwoon as 3 tussen, alles goed gemonteerd. Dus kheb net ff nogmaals alles goed schoongemaakt op core en heatsink... airflow is btw gewoon goed. Dus ik check net ff zonder as3.. en ga direct naar hardware monitoring in bios en het eerste getal dat ik zie is 64 !!! hij loopt zo op naar 71 .. dus ik maar snel uitgedaan. Ik hoop dat de gigabyte sensoor niet spoort, anders zou ik echt neit weten waar het aanligt, omdat ik met deze koeler en proc op mijn vorige comp (Epox 8kta3) hem maar op 30 graden idle had en 44 streseD ! Wat ik nu ga doen is even een coolermaster dp5-7h53f erop doen, en kijken wat hij dan kwa temp gaat zeggen.
Ik zit uiteraard nu op een andere pc (met de coolermaster dus), Status post ik zo.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
maak je over die temperaturen maar geen zorgen - de sensor v/d ga-7vrxp geeft stadaard een te hoge waarde aan

haal er maar gerust 10 graden vanaf ;)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 15:45 schreef -NJ- het volgende:
maak je over die temperaturen maar geen zorgen - de sensor v/d ga-7vrxp geeft stadaard een te hoge waarde aan

haal er maar gerust 10 graden vanaf ;)
NOU... tis echt een vaag probleem. ok letop

gigabyte met 1800+ en coolermaster = 50 graden
soltek met 1800+ en coolermaster = 50 graden
gigabyte met 1700+ en coolermaster= 82 graden
soltek met 1700+ en coolermaster = 48 graden

RARA RAADSEL... HOE KAN DIT.. conclusie: Als ik mijn 1700+ in de gigabyte steek.. wordt hij volgens het board direct na opstarten 84 graden... en met 1800+ niet :?

HOE KAN DIT :S

oja bios is ook updated, en de processor is 100 procent in orde, vierkante core, geen vuiligheid etc

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan dit niet in het grote Ga- 7vrxp topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
als je cooler verder goed bevestigd zit op je amd xp'tje ligt het idd aan de sensor van het gigabyte moederbord :)

hoor veel meer vreemde verhalen over een te hoge cpu temp bij dit type mobo, bij mij is ie ook zo'n 10 graden te hoog, naja, als je systeem verder stabiel draait, nix van aan trekken

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Maar bij jullie gaat het allemaal om maar 10 graden verschil. En bij mij is het een andere probleem, dat het eigenlijk 2 identieke processors zijn en twee heel verschillende temperaturen.En wat als die ene processor in me gigabyte nou echt 84-86 graden wordt???
Daarom ga ik het risico maar niet aan. Maar ik zou niet weten wat ik dan moet doen.
Maar zou het toevallig aan de diodes/ weerstandjes(weet niet hoe ze heten) aan de onderkant van me processor kunnen liggen? Omdat bij de gigabyte echt een temperatuur"lintje" zit en bij de soltek een blauw meetpaaltje wat niet echt de proccesor raakt.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 16:10 schreef Tutti-frutti het volgende:
Maar bij jullie gaat het allemaal om maar 10 graden verschil. En bij mij is het een andere probleem, dat het eigenlijk 2 identieke processors zijn en twee heel verschillende temperaturen.En wat als die ene processor in me gigabyte nou echt 84-86 graden wordt???
Daarom ga ik het risico maar niet aan. Maar ik zou niet weten wat ik dan moet doen.
Maar zou het toevallig aan de diodes/ weerstandjes(weet niet hoe ze heten) aan de onderkant van me processor kunnen liggen? Omdat bij de gigabyte echt een temperatuur"lintje" zit en bij de soltek een blauw meetpaaltje wat niet echt de proccesor raakt.
foutje... drukte op quote ipv edit

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1