[Linux/BOOT] Zit vast bij init 2

Pagina: 1
Acties:

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 17:05
Ik draai Debian Linux 3.0 en heb hier een probleempje. Als ik mn linuxbak opstart gaat alles goed, totdat hij bij init 2 komt, waarin hij na "Starting X font server: xfs." niet meer doet. Ik ben bang dat er iets verkeerd staat in 1 van de opstartscripten (rc2.d) oid want daar staat iets in met nohup, en sinds ik die erin heb gezet gaat het fout. Weet iemand hoe ik dat allemaal kan aanpassen zonder dat ik langs init2 moet? Heb wel bootfloppy's e.d., maar ben niet echt een linux goeroe ;)

Bij voorbaat dank

Verwijderd

opstarten in single user mode (runlevel 1) en je config file wijzigen... :)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
ik weet niet of je lilo of Grub gebruikt als bootloader, maar tik ees in de command line:

boot:init 3

of aan mekaar weet niet zeker :)
(dit kan je dus intikken als je het lilo of grub schermpje voor je ziet)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 17:04

_nethack

We're all MAD here

Als je een regel met nohup in de startup scripts zet, let dan op dat je daar wel een '&' achter zet. Als je dat niet doet dan wordt het een voorgrond proces en loopt het script dus niet door.
Je kunt tijdens het booten als ie blijft hangen proberen dat proces af te breken met een ctrl-c, misschien dat ie dan wel verder loopt en dan kun je het wijzigen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Terranca
Op zaterdag 22 juni 2002 13:31 schreef Operations het volgende:
Als je een regel met nohup in de startup scripts zet, let dan op dat je daar wel een '&' achter zet. Als je dat niet doet dan wordt het een voorgrond proces en loopt het script dus niet door.
Je kunt tijdens het booten als ie blijft hangen proberen dat proces af te breken met een ctrl-c, misschien dat ie dan wel verder loopt en dan kun je het wijzigen.
Dat merk ik nu dus :'( Maar het is me nog steeds niet gelukt om hem in runlevel 1 of init 3 op te starten. Als ik dat boot:init 3 zeg zegtie dat er geen record is van init. Ik weet het, ik ben n00b, maar hoe start ik dat kreng op in runlevel 1? :P

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 17:04

_nethack

We're all MAD here

(Er van uitgaande dat je lilo gebruikt)
Als lilo met de bootprompt komt druk dan eens op 'tab'
Hij toont dan de aanwezige boot configuraties.
De eerste daarvan is normaal gesproken de standaard optie, meestal heet deze 'linux'
probeer dan eens te starten door het commando 'linux 1' op te geven, je start dan de config 'linux' met de bootoptie '1' wat voor de kernel betekend dat ie in runlevel 1 gaat opstarten.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Terranca
Oyeaaa het is eindelijk gelukt! Thx Operations, je bent mijn held! :D
Pagina: 1