Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?
Verwijderd
code:
1
2
3
| <% response.write Time %> |
http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/time.html
Gewoon een kwestie van even zoeken btw...
Okay, die kende ik al, maar ik heb dus nu een script die de tijd laat zien in verschillende tijdzones, en die per seconde ook de tijd updeet. Dus de klok loopt gewoon. Maar hierbij wordt dan de tijd van de client gebruikt.
Hieronder de code:
De tijden worden dan opgeroepen met de tags <SPAN id=PERtime></SPAN>
(en dus ook SYDtime en DARtime).
Ik heb eindeloos gezocht naar een functie om de tijd van de server uit te lezen zodat deze overal gelijk is. Maar kan niets vinden.
Hieronder de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <SCRIPT language=VBScript>
timerID = null
timerRunning = false
t_timeD = Now()+0.333338
t_timeP = Now()+0.312500
t_timeS = Now()+0.250000
sub stopTimer
if timerRunning then
clearTimeout timerID
timerRunning = false
end if
end sub
sub startTimer
stopTimer
runClock
end sub
sub runClock
DARtime.innerText = t_timeD
t_timeD = t_timeD + .000011574074
PERtime.innerText = t_timeP
t_timeP = t_timeP + .000011574074
SYDtime.innerText = t_timeS
t_timeS = t_timeS + .000011574074
TimerID = setTimeout("runClock",1000,"vbscript")
timerRunning = true
end sub
</SCRIPT> |
De tijden worden dan opgeroepen met de tags <SPAN id=PERtime></SPAN>
(en dus ook SYDtime en DARtime).
Ik heb eindeloos gezocht naar een functie om de tijd van de server uit te lezen zodat deze overal gelijk is. Maar kan niets vinden.
code:
1
2
3
| t_timeD = <%= Now() %> +0.333338 t_timeP = <%= Now() %>+0.312500 t_timeS = <%= Now() %>+0.250000 |
Dit geeft wel een idee. Verder kan je eens gaan nazoeken wat de verschillen zijn tussen client-side scripting en serverside scripting en hoe je de link tussen deze 2 kan maken.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
ASP is serversideOp zaterdag 22 juni 2002 13:55 schreef gorgi_19 het volgende:
code:
1 2 3 t_timeD = <%= Now() %> +0.333338 t_timeP = <%= Now() %>+0.312500 t_timeS = <%= Now() %>+0.250000
Dit geeft wel een idee. Verder kan je eens gaan nazoeken wat de verschillen zijn tussen client-side scripting en serverside scripting en hoe je de link tussen deze 2 kan maken.
Maar die functie Now() (neem aan dat dat de functie is voor de tijd van de client
Kun je niet een variabele maken waarin response.write Time staat
Ja, kan ook. Dan krijg je <%= Time() %> in plaats van <%= now %>
Maar je kan ook eerst een variable aanmaken, als je dat graag wilt:
Zal een heeeel klein beetje betere performance geven. ASP was in ieder geval ServerSide; maar is geen taal. Het bestaat uit een paar componenten, welke gebruikt kunnen worden in combinatie met een Serverside scriptingtaal, zoals VBScript en JScript. Beiden kunnen echter ook clientside gebruikt worden (volg je het nog?)
Bij jouw probleem moet je dus serverside VBScipt gebruiken om clienstside VBScript te genereren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <% Dim dtTime dtTime = Time() %> (..) <%= dtTime %> |
Zal een heeeel klein beetje betere performance geven. ASP was in ieder geval ServerSide; maar is geen taal. Het bestaat uit een paar componenten, welke gebruikt kunnen worden in combinatie met een Serverside scriptingtaal, zoals VBScript en JScript. Beiden kunnen echter ook clientside gebruikt worden (volg je het nog?)
Bij jouw probleem moet je dus serverside VBScipt gebruiken om clienstside VBScript te genereren.
edit:
ff vergeten antwoorden op je vraag te geven: In mijn voorbeeld was now serverside (stond tussen <% en %> in)
Daarnaast was nog een = teken gebruikt; <%= ikke %> betekent: <% Response.Write ikke %>
ff vergeten antwoorden op je vraag te geven: In mijn voorbeeld was now serverside (stond tussen <% en %> in)
Daarnaast was nog een = teken gebruikt; <%= ikke %> betekent: <% Response.Write ikke %>
Woei ik snap hetOp zaterdag 22 juni 2002 15:30 schreef gorgi_19 het volgende:
Ja, kan ook. Dan krijg je <%= Time() %> in plaats van <%= now %>
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 <% Dim dtTime dtTime = Time() %> (..) <%= dtTime %>
Yep; het clientside gedeelte heb je alleen nodig voor het (af)tellen per seconde (alhoewel dit beter is in Javascript; dat wordt door meer browsers ondersteund)
Nou, ik heb geprobeerd die variabele van Time() in het javascriptje te verwerken met <%= Time() %>, maar dat gaat dus niet. Hij laat niets zien.
Iemand daar een oplossing voor?
Helemaal niets? Ook niet in de "source code" (view source in IE?). Pagina-extensie moet trouwens normaal gesproken .asp zijn, anders werkt het niet.
Geen commentaar, lees de FAQ eens en kijk ook welke afdeling je nu bevindt.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()