2 ADSL modems op 1 lijn (of zoiets)

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 14:55

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Topicstarter
ik heb effe een vraagje
ik heb binnen kost een LAN party bij mij thuis maar nu willen we dus ook het internet op tijdens de LAN wij hebben gewoon ADSL van hccnet maar nou neemt iemand anders ook zijn adsl modem mee zou het dan mogelijk zijn om via een splitter het internet over 2 modems te laten gaan(de ene modem belt in op hcc en de andere op een andere provider (weet de naam niet meer)
we hebben ISDN thuis (volgens die gozer moet het lukken maar nu even het oordeel van experts)
de modems zijn beiden getweaked

Verwijderd

ja hoor dat moet gaan. isdn kun je 2 lijnen tegelijk inbellen volgens mij

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 15:35

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

nee, dat kan niet. Je lijn is opgeleverd voor 1 abbonement. en daar werkt ie op. er zit maar 1 adsl modem aan de kpn kant in de wijkcentrale, dus helaas...

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

Verwijderd

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, ben benieuwd!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij gaat het niet lukken als 2 modems op dezelfde frequentie zitten...

They made me do it.

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 12:07 schreef HooGLaNDeR het volgende:
nee, dat kan niet. Je lijn is opgeleverd voor 1 abbonement. en daar werkt ie op. er zit maar 1 adsl modem aan de kpn kant in de wijkcentrale, dus helaas...
nee joh, je belt gewoon in op een server van hcc of die andere. Niks geen adsl modem van kpn
Op zaterdag 22 juni 2002 12:07 schreef Tom S. het volgende:
Volgens mij gaat het niet lukken als 2 modems op dezelfde frequentie zitten...
ja daar zit wel wat in, je heb dan 2x hetzelfde signaal. Ik weet wel dat het op me werk wel gaat. Daar hebben we ook isdn en vervolgens een telefooncentralen. Daar kunnen we met meerdere telefoons bellen, en 2 pc's internetten waarvan 1 met isdn modem en 1 met normaal modem.

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Lijkt mij niet je modem is telefoonnummer gebonden dacht ik, dus kan hij daar geeneens inbellen als ik het goed heb.

• HooGLaNDeR

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Op zaterdag 22 juni 2002 12:07 schreef kaasie het volgende:

[..]

nee joh, je belt gewoon in op een server van hcc of die andere. Niks geen adsl modem van kpn
hccnet = mx-stream = VPN ---> een verbinding van jouw alcatelmodem,naar die wijkcentrale modem, en die maakt verbinding met hccnet.
Hoe je het wendt of keert, dat lukt niet....

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 12:09 schreef HooGLaNDeR het volgende:

[..]

hccnet = mx-stream = VPN ---> een verbinding van jouw alcatelmodem,naar die wijkcentrale modem, en die maakt verbinding met hccnet.
Hoe je het wendt of keert, dat lukt niet....
ja maar je kan bijv. wel dubbele snelheid halen als je 2 lijnen van je isdn tegelijk gebruikt. Dus dan klopt je verhaal al niet meer. ?? hoe zit het nou?

Weet niet of je al dubbele snelheid gebruikt bij je adsl modem??? Dan gebruik je 2 lijnen( maar neem aan dat je dit al doet? of niet?) Zo ik gewoon 1 modem op de ene telefoonnr. gooien en andere modem op je andere telfoonnr.

• Xandrios
  • Laatst online: 20:08
Natuurlijk kan dit niet |:(

Denk je dat je zomaar een x aantal modems aan een lijn kunt hangen, en dan gewoon lukraak kunt gaan "inbellen" ? :P
Nou, dat kan dus echt NIET ! :+

Per lijn kan er max 1 ADSL verbinding worden opgezet. Aan jou kant staat er dan een modem, maar aan de andere kant, bij de KPN centrale, staat er ook 1. No-way dat dat met 2 modems gaat lukken.

En nee, een ISDN lijn heeft weleenswaar 2 SPRAAK lijnen, maar fysiek gaat het alsnog over 1 lijn.

En nee, een andere telefoonlijn kan ook niet, aangezien er dan aan de andere kant, bij de KNP centrale, geen modem op aangesloten zit :P

Verwijderd

Het lukt niet. KPN is niet op hun achterhoofd gevallen. Je kan het proberen maar trust me het lukt je niet. :)

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Op zaterdag 22 juni 2002 12:11 schreef kaasie het volgende:

[..]

ja maar je kan bijv. wel dubbele snelheid halen als je 2 lijnen van je isdn tegelijk gebruikt. Dus dan klopt je verhaal al niet meer. ?? hoe zit het nou?
Ja met normale isdn modems maar niet met
ADSL.

• Xandrios

[..]

ADSL != inbellen @ 64k |:(

• HooGLaNDeR

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

[..]

Je moet isdn niet met adsl gaan verwarren. Check eerst maar eens het verschil tussen adsl en isdn. Dan snap je ook meteen waarom je dubbele snelheden kunt halen met isdn en waarom je geen 2e adsl modem eraan kunt hangen....

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 12:14 schreef HooGLaNDeR het volgende:

[..]

Je moet isdn niet met adsl gaan verwarren. Check eerst maar eens het verschil tussen adsl en isdn. Dan snap je ook meteen waarom je dubbele snelheden kunt halen met isdn en waarom je geen 2e adsl modem eraan kunt hangen....
ja haalde het effe door de war. Sorry |:(

Nee uit de reactie van hierboven denk ik ook dat het niet gaat lukken. Misschien aardige buren??

/me had een minder helder moment |:( (het is ook nog zo vroeg :Z

• Xandrios
Op zaterdag 22 juni 2002 12:15 schreef kaasie het volgende:
Nee uit de reactie van hierboven denk ik ook dat het niet gaat lukken. Misschien aardige buren??
Op zaterdag 22 juni 2002 12:12 schreef Cutebritney het volgende:
En nee, een andere telefoonlijn kan ook niet, aangezien er dan aan de andere kant, bij de KNP centrale, geen modem op aangesloten zit :P
't kan uiteraard wel als je buren ook ADSl hebben, maar dan hoef je ookniet van Modem/provider te wisselen :P

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:29
ISDN spectrum (ongeveer):
|b1|b2|c|ADSL1|ADSL2|ADSL3|ADSL4|ADSL5|ADSL6|ADSLx|

b1=eerste spraak
b2=tweede spraak
c =(als ik het goed heb) data kanaal (voor oa nummer melding ed)

Zoals je ziet, ADSL heeft meerdere delen van het spectrum ingebruik en kan deze dynamisch in of uit schakelen. Maximaal 8MBit in totaal (weet niet precies hoeveel elk kanaal heeft), maar wel 1 modem.

Wat wel mogelijk is, is om 1 modem meerdere verbindingen te geven (concept van Fast ADSL met 4 ip's). Als ik het me goed herinner had elk ip een eigen kanaal (VCI 48-51).
In dat geval kun je met een ander pro account de snelheid verdubbelen (echter, je krijgt dus wle een extra ip).

(misschien sla ik ook de plank helemaal mis hoor, just let me know)

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 14:55

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Topicstarter
dus het is niet mogelijk om dan met die 2 modems dubbele snelheid te halen als ik het zo allemaal lees das wel jammer

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

Op zaterdag 22 juni 2002 13:36 schreef geforce666 het volgende:
dus het is niet mogelijk om dan met die 2 modems dubbele snelheid te halen als ik het zo allemaal lees das wel jammer
Nee maar da's toch niet meer dan logisch, anders zou iedereen die adsl heeft meteen een stapel modems neerzetten, en iedere pc in huis z'n eigen 8mbit lijntje geven. Of leuk voor ISP spelen in de straat ;)

Exact expert nodig?

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Waarom zou je eigenlijk 2 modems aan willen sluiten :?
Je gooit gewoon een servertje op tijdens de lanparty en klaar.
Snap niet waarom die gozer zijn modem mee moet nemen, misschien is ie er trots op :D

Maar bij alle MXstroop verbindingen heb je maar 1 IP adres per abonnement.
Ik heb een keer geprobeerd via mijn adsl verbinding (toen nog planet) verbinding te maken met het user/pass van een vriend. Dat werkte. Maar zodra mijn vriend online gaat krijg je 2 dezelfde IP adressen zeg maar.
Beetje vaag, als de een kon surfen kon de ander dat dus niet, maar hij kon wel bijvoorbeeld online spel spelen of msn-en. Zolang de ander dat maar niet deed :P

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 11:33
En zo schop je een topic van 3/4 jaar omhoog.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jelmer schreef op 22 juni 2002 @ 13:30:

Wat wel mogelijk is, is om 1 modem meerdere verbindingen te geven (concept van Fast ADSL met 4 ip's). Als ik het me goed herinner had elk ip een eigen kanaal (VCI 48-51).
In dat geval kun je met een ander pro account de snelheid verdubbelen (echter, je krijgt dus wle een extra ip).

(misschien sla ik ook de plank helemaal mis hoor, just let me know)
Idd kan dit. Ik doe dit al 2 maanden. Me pa heeft adsl fast (nog met 4 IP's) Ik heb ook adsl Fast (met 1 IP). Me pa used maar 1 lijn. ik heb dus wel 2 servers staan die beide via een hub verbonden zitten aan de Modem. :) Ik ben ingelogd via mijn account (server1) EN via 1 account van me pa (server 2). Je hoeft daar idd niks voor te doen. Voorzover IK weet werkt dit alleen maar als je bij de zelfde provider zit en beide op de zelfde centrale zit. (dit heb ik gehoort van de xs4all helpdesk 2e lijn). Dus nu heb ik 2 x 1.5 Mbit down en 2 x 256Kbit Up. Of dit te bundelen is? Geen idee.
Uiteraard als ik op die lijn van me PA inlog deel ik dan wel de UP en DOWN samen met hem. Omdat hij een account heeft van 4 IP's , maar die 4 IP's zijn uiteraard wel samen 1.5 Mbit down. Maarja hij gebruikt hem toch alleen maar om te surfen (voorheen woonde ik nog thuis en gebruikte ik alle 4 IP's). :P

Ik weet idd niet of dit met verschillende providers werkt..

edit:
PS. dit alles met 1 modem (standaard alcatel). Omdat hij een account heeft met 4 IP's heb ik dus geen IP conflict.

[ Voor 6% gewijzigd door Sumuhtsop op 15-01-2003 16:10 ]

• Xandrios
dit is wel een heel erg oud topic ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.