Ik heb nu onderhand al wel 3 verschillende merken Geforce 2 MX kaarten gehad en geinstalleerd in computer:
Abit Bp6
Dual 400 @ 400 Mhz (voorlopig tot de waterkoeling werkt)
128 MB ECC ram
Miro TV kaart
NE2000 compatible netwerk kaart
SB Live!
En het nodige disk & cdrom werk ...
Operating system: Windows 2000 prof.
op dit moment heb ik er een Hercules TNT2 Ultra in zitten ... welke goed werkt ...
Alleen na het lezen van verschillende benchmarks leek de GeForce2 MX kaart me wel wat.
Wat nu het punt is dat de kaarten welke ik allemaal al geprobeert heb (Hercules/Asus/Abit) allemaal op het zelfde I/O adres willen gaan zitten als de CPU -> AGP chip (Intel 440BX) waardoor windows niet meer op start (in normale modus), logisch want zonder AGP geen beeld op een AGP kaart toch ?
ik heb al vanalles geprobeert, bijvoorbeeld het verwijderen van alle kaarten (behalve de GeForce), de laaste bios geflashed ... (wel 3), windows 2000 ge herinstalleert ... maar nog steeds geen effect.
En het is ook niet mogelijk om het I/O adres ergens aan te passen.
dus mischien dat iemand hier weet wat dit kan zijn ?
Abit Bp6
Dual 400 @ 400 Mhz (voorlopig tot de waterkoeling werkt)
128 MB ECC ram
Miro TV kaart
NE2000 compatible netwerk kaart
SB Live!
En het nodige disk & cdrom werk ...
Operating system: Windows 2000 prof.
op dit moment heb ik er een Hercules TNT2 Ultra in zitten ... welke goed werkt ...
Alleen na het lezen van verschillende benchmarks leek de GeForce2 MX kaart me wel wat.
Wat nu het punt is dat de kaarten welke ik allemaal al geprobeert heb (Hercules/Asus/Abit) allemaal op het zelfde I/O adres willen gaan zitten als de CPU -> AGP chip (Intel 440BX) waardoor windows niet meer op start (in normale modus), logisch want zonder AGP geen beeld op een AGP kaart toch ?
ik heb al vanalles geprobeert, bijvoorbeeld het verwijderen van alle kaarten (behalve de GeForce), de laaste bios geflashed ... (wel 3), windows 2000 ge herinstalleert ... maar nog steeds geen effect.
En het is ook niet mogelijk om het I/O adres ergens aan te passen.
dus mischien dat iemand hier weet wat dit kan zijn ?