Toon posts:

GeForce 2 MX problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu onderhand al wel 3 verschillende merken Geforce 2 MX kaarten gehad en geinstalleerd in computer:

Abit Bp6
Dual 400 @ 400 Mhz (voorlopig tot de waterkoeling werkt)
128 MB ECC ram
Miro TV kaart
NE2000 compatible netwerk kaart
SB Live!
En het nodige disk & cdrom werk ...

Operating system: Windows 2000 prof.

op dit moment heb ik er een Hercules TNT2 Ultra in zitten ... welke goed werkt ...
Alleen na het lezen van verschillende benchmarks leek de GeForce2 MX kaart me wel wat.

Wat nu het punt is dat de kaarten welke ik allemaal al geprobeert heb (Hercules/Asus/Abit) allemaal op het zelfde I/O adres willen gaan zitten als de CPU -> AGP chip (Intel 440BX) waardoor windows niet meer op start (in normale modus), logisch want zonder AGP geen beeld op een AGP kaart toch ?

ik heb al vanalles geprobeert, bijvoorbeeld het verwijderen van alle kaarten (behalve de GeForce), de laaste bios geflashed ... (wel 3), windows 2000 ge herinstalleert ... maar nog steeds geen effect.
En het is ook niet mogelijk om het I/O adres ergens aan te passen.

dus mischien dat iemand hier weet wat dit kan zijn ?

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Dat probleem heb ik niet, terwijl ik een soortgelijke configuratie heb :

Abit BP6 (bios RU)
Dual Celeron 500@563Mhz
256MB Non-ECC RAM
Miro PCTV
3Com netwerkkaart
SB 128PCI
Harddisk ATA/66 (driver 1.22)
CD Rom-speler
Windows 2000 prof. (Service Pack 1)

ASUS Geforce2 MX 7100/T (driver 5.33)

Welke relevante SYSTEM BIOS-settings gebruik jij? (ACPI, PnP OS, Assign IRQ for VGA, etc.)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ... ik heb vandaag nog even de bios van versie QQ naar RU geflashed, maar nog steeds geen effect.

Ik gebruik een heb 'Assign IRQ for VGA' in de bios aan staan, verder heb ik PnP OS uit staan (helpt niets als ik die aan zet),
Ik heb de laaste servicepack geinstalleert,b en heb zowel de abit als de nvidia drivers geprobeert, en heb de laaste servicepack geinstalleert.

Maar nog steeds als ik windows boot loop hij vast, ik kan dan alleen nog maar in 'Safe Mode' van w2k komen.
Waar hij overigens deze melding geeft:

Input/Output Range 03B0 - 03BB used by:
Intel 82443BX Pentium(r) II Processor to AGP Controller
Input/Output Range 03C0 - 03DF used by:
Memory Range 000A0000 - 000BFFFF used by:

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06-2025
Kan je niet gewoon ME pakken, of heb je dat al geprobeerd....?

Hoop voor je dat hij het doet vOOr de Axyz lan :(

Verwijderd

Hoi,

ik had ook zo een soort probleem met mijn MX,
maar dan in me BX133-RAID.
Ik heb toen mijn ACPI controller uitgeschakeld waardoor al die apparaten een eigen IRQ kregen. en toen deed de boel het wel. alleen wordt je CPU wel net zo warm als wanneer hij 100 % belast is, dus heb ik maar CPU idle ge-installeerd.
Ook kan je nog eventueel je USB IRQ uitzetten. dan kan je ACPI wel gebruiken.

Suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik denk dat dat allemaal niet zo heel goed werkt ...
Windows ME is geen optie voor mij (heb een dual cpu en dat wordt door ME niet ondersteund) ... verder had ik al geprobeert de USB IRQ uit te zetten ook zonder resultaat.

p.s. op de axyz kom ik toch wel met of zonder MX .. (ik heb ook nog een !werkende! TNT2 Ultra ;-) )

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Zal nog verder kijken naar die error-melding, maar wellicht heb je in de tussentijd hier al wat aan.

http://www.geforcefaq.com/

Heb jij trouwens al wat gedropt op de messageboard van de bp6-users? Daar zit een hoop kennis namelijk.

http://bp6.gamesquad.net/

Verwijderd

Topicstarter
Op http://www.geforcefaq.com/ had ik al gekeken .. maar helaas niets bruikbaars kunnen vinden.

op http://bp6.gamesquad.net/ (aka bp6.com) heb ik ook net een posting gedaan ...

en ik had in het begin van de week ook al een mailtje naar de tech support van Abit gestuurd .. (nog steeds geen reply)

:-(
Pagina: 1