Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:28
Ik zit met een klein probleempje.
Ik zet net mijn comp aan en ik zie dat mijn monitor niet echt lekker kijkt. Dus ik kijk op hoeveel herz ie staat en dat is 60 Hz bij een resolutie van 1024*768*16.
Ik probeer te klooien met die rates, ik kies bij mijn monitor eigenschappen allerlei dingen zoals: Optimal, Adapter Default, 70 Hz, 75 Hz noem maar op.
Als ik een van die rates selecteer en ik druk op Apply dan verspringt het beeld wel, maar hij blijft maar op 60 Hz draaien!
Zelfs met 640*480 blijft hij op 60 Hz draaien, terwijl Windows em standaart op 100 Hz zet.

En de monitor kan het zeker aan, want ik draai altijd 1024*768 met een behoorlijke refreshrate, maar ineens is ie weg.

Ik heb een CTX 17 Inch VL710. En een Radeon 7500 en ik heb net de laatste drivers geinstalleerd.

Weet iemand misschien een oplossing?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam dit pas nadat je je nieuwe drivers hebt geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Nagaan wat er precies veranderd is en dat proberen ongedaan te maken :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt mij als een driver issue, probeer maar eeens andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
Nope was voor de driver install.
Het is gewoon van de ene op de andere dag gebeurt, want ik heb werkelijk niks verandert.

Ik heb nu ook de drivers van m'n CTX scherm geinstalleerd, maar ik kan kiezen wat ik wil tussen refresh rates, het wil niet veranderen.

Want als ik in het menu van m'n monitor kijk zie ik het volgende:

H: 48.3 KHz
V: 59.8 Hz

En dat blijft zo.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een gek idee, maar je zou eens kunnen proberen om met een andere monitor te booten, zodat je eerste monitor helemaal uit het systeem verwijderd wordt. Vervolgens weer de andere monitor terug aansluiten en kijken wat hij doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Probeer het volgende eens:

Ga naar eigenschappen voor beeldscherm =>
Tabblad instellingen =>
Knop geavanceerd =>
Tabblad Displays =>
Knop monitor =>
en vul hier handmatig de "Maximum resolution" (bijvoorbeeld 1600x1200) en de "maximum refresh" (bijvoorbeeld 100 Hz) waarden in.

Dit heeft het probleem bij mij opgelost.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
Als ik een andere monitor had......

Jammergenoeg niet ;(

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
Ja dat heb ik ook net geprobeert. Maar het wil niet lukken.
Op 1600*1200 pakt ie wel een andere rate, het is rustiger voor m'n ogen, maar het kijkt voor geen meter. Veel te kleien letters :)

Als ik em terugzet naar 1024*768 dan blijf ik het probleem houden.

Echt vaag.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 11:58
Onder de attributes van je beeldscherminstellingen staat de maximale refreshrate. Staat deze wel hoger dan 60 Hz? Deze staat namelijk op 60 Hz als je monitor niet gedetecteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders bel ff met ctx ze zitten in eindhoven ff vragen naar de monitor repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF gerelateerd vraagje tussendoor.

Als je monitor een refreshrate pakt, wil dat dan zeggen dat je dan die ook veilig kan draaien zonder nare gevolgen voor de monitor, want ik weet niet of mijn monitor 1280x1024 @ 85 Hz ondersteunt, maar hij pakt hem wel.

Kan ik hem dan veilig op deze resolutie zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vast wel :) beetje monitor heb beveiliging er voor :)

als je teveel wilt dan krijg ik hier out of range :) en dan is me beeld wat zwart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ik hem op 85 Hz zet dan gaat dat andere getal op 91 KHz, maar dan komt er een geluid uit de monitor, wat volgens mij door die hogere 91 KHz komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 22 juni 2002 14:11 schreef Evil_E het volgende:
Maar als ik hem op 85 Hz zet dan gaat dat andere getal op 91 KHz, maar dan komt er een geluid uit de monitor, wat volgens mij door die hogere 91 KHz komt.
Geluid uit monitor :? Maar zoals al gezegd, als je monitor het niet aan kan dan krijg je een zwart beeld. Wat is type monitor + merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://sunsolve.sun.com/handbook_pub/Devices/Monitor/MONITOR_19_Color_365-1380.html

http://www.griffintechnology.com/monitors/NSAHi10.html

Deze,

het geluid is net het geluid alsof er heel vaak wat gerefreshed wordt, dus dat dacht ik kwam door het hoge KHz getal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Bij de radeon kan je in de drivers de refreshrate instelling..

Ikzelf gebruik coax omdat ander op 1600 het er verneukt uitziet... Hierdoor kan je drivertje niet ontdekken wat je monitortje kan doen dus ja...

Ffe maxmimum instellen en klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
Op zaterdag 22 juni 2002 12:05 schreef Rendier2710 het volgende:
Onder de attributes van je beeldscherminstellingen staat de maximale refreshrate. Staat deze wel hoger dan 60 Hz? Deze staat namelijk op 60 Hz als je monitor niet gedetecteerd wordt.
Waar kan ik dat vinden? Die attributes?

Maar toch is het vreemd, zomaar van de ene op de andere dag is het k*t.

Kia Niro-EV 2024

Pagina: 1