Windows XP bridge voor wireless naar wired netwerk

Pagina: 1
Acties:

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:22

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Topicstarter
Onlangs kreeg ik een paar Avaya (orinoco) Gold USB draadloze netwerkkaarten. Nu wil het maar niet lukken om een PC via de draaloze adapters aan te sluiten op het 100 mbit netwerk.

Situatie:
PC1 heeft een draadloze NIC en een 100 mbit NIC naar de rest van het netwerk waarin oa een DHCP server draait
PC2 heeft een draadloze NIC
Beide draaien onder Windows XP Pro

Wat werkt:
PC1 en PC2 maken een AD-HOC point-2-point verbinding waarbij PC1 alle machines in het netwerk ziet incl de draadloos aangesloten PC2.
PC2 ziet alleen PC1.
PC1 heeft IP adres van DHCP server op 100 mbit kaart en heeft een 169.254.x.x (APIPA) adres op de draaloze NIC.
PC2 heeft eem 169.254.x.x (APIPA) adres op de draadloze NIC.

Volgens Internet zou ik simpel op PC1 beide NIC's moeten selecteren en een bridge moeten laten vormen. Zo gezegd, zo gedaan. PC1 heeft nu alleen een "Network Bridge" bij IPConfig met een (ander) IP-adres van de DHCP server en ziet alle PC's op het 100 mbit netwerk. PC2 wordt echter niet meer gezien. Dit is logisch, want die heeft nog steeds een IP-adres in de 169.254.x.x reeks. Dat klopt echter niet, want als PC2 een DHCP-request doet, moet PC1 als een transparante bridge funtioneren. En dat wil dus niet werken.
Met de hand op PC2 een IP-adres zetten uit de DHCP-server reeks helpt ook niet. PC2 ziet dan nog steeds alleen zich zelf.

Wat doe ik fout?

PS APIPA = Automatic Private IP Addressing.
PS2 Wist je dan in een Avaya USB adapter een PC-Card zit met een adapter naar USB.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem. Heeft iemand hiet een antwoord op?

Verwijderd

Level 2 bridging laat geen broadcasts door... dus ook geen dhcp recuests... vast ip zou de oplossing moeten zijn!

Weet trouwens iemand toevallig of deze bridge functie ook voor windows 2000 beschikbaar is?

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op 22 juni 2002 @ 11:17:
Onlangs kreeg ik een paar Avaya (orinoco) Gold USB draadloze netwerkkaarten. Nu wil het maar niet lukken om een PC via de draaloze adapters aan te sluiten op het 100 mbit netwerk.
Heb je wel eens gekeken naar de systemlogs? daar staan de foutmeldingen wel in. Ik heb dit eens uitgeplozen (want zit met hetzelfde probleem) en het probleem zit 'm in de packetfilter die Orinoco gebruikt. Deze kan niet overweg met de bridge die XP bouwt. Kort gezegd: Met Orinoco kan dit (nog) niet wat je wil. (kijk anders eens op de nieuwsgroepen van Microsoft.

www.agere.com -> nieuwste drivers& updates ipv www.orinocowireless.com

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:47
Om dubbele posts te voorkomen staat mijn oplossing hier:
Probleem netwerk bridge opgelost

[ Voor 122% gewijzigd door BlondMM op 04-05-2003 17:51 ]

Verwijderd

Weet trouwens iemand toevallig of deze bridge functie ook voor windows 2000 beschikbaar is?
Volgens mij is dat zo'n lekkere nieuwe functie van WinXP
Pagina: 1