Toon posts:

KT3 Ultra + PC2700 + Athlon 850 Problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het jullie bekend dat de MSI KT3 Ultra ARU + AMD Athlon 850 Mhz + 512 MB Samsung PC-2700 Problemen kan geven? Ik heb dit nu draaien in mijn PC, maar hij loopt in Windows XP op het burublad of na iets installeren al vast! (er is géén 1/2 uur mee te werken of hij loopt vast) Als ik 3D Mark 2001 SE draai, staat hij ook na een klein tijdje vast (meestal bij DirectX logo)Wie kan mij vertellen wat dit voor "vage" problemen zijn, en hoe ik deze kan oplossen...?

En nog één vraagje; als ik de Power button indruk, gaat mijn PC restarten en gaat hij piepen, de Leds geven dan geheugen fout aan. Als ik de schakelaar van de voeding (300 Watt overigens) overhaal, en weer aanzet, dan doet hij het weer gewoon OK. Dit heb ik als bij meerdere MSI KT3 Ultra's gezien of gehoord, maar nooit een oplossing er voor gehoord!

Bedankt alvast voor al jullie hulp...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:06
Raar.. heb echt nog nooit van dit probleem gehoord :?

Ik heb zelf ook een KT3 Ultra ARU en 512 MB DDR van Samsung (op CAS2 en rest ook max) en dat draait echt als een zonnetje en zo stabiel als maar kan.

Je zou kunnen proberen je systeem zo kaal mogelijk op te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net XP Prof. kaal geinstalleerd, maar na 10 minuten alweer deze problemen. Kan het niet zijn dat het PC-2700 Geheugen niet samenwerkt met de 850 AMD? Zoiets heb ik volgens mij al gehoord, maar ik heb geen idee of dit waar is en hoe dit te verhelpen is.

Bedankt in ieder geval voor je reactie....

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Hoi vraagje hoeveel geheugen reepjes gebruik je?
Ik weet uit ervaring dat msi vaker problemen heeft met 3 of meer reepjes.

yep it's me

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:06
Op zaterdag 22 juni 2002 11:39 schreef smashnl het volgende:
Hoi vraagje hoeveel geheugen reepjes gebruik je?
Ik weet uit ervaring dat msi vaker problemen heeft met 3 of meer reepjes.
Ik neem aan dat ie 1 of 2 reepjes van dat samsung geheugen heeft. Zou anders een beetje zonde zijn.
Een KT3 Ultra ARU heeft trouwens maar 3 dimm sloten, dus meer dan 3 kan al niet.

M'n vorige MSI bordje (K7T Turbo) had trouwens ook geen problemen met 3 (verschillende zelfs) reepjes geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik 2x 256 MB PC-2700 Samsung geheugen.
Volgens mij ligt het niet aan dit gehuegen zelf, want ik heb er al een PC-2700 reepje van iemand anders in gestopt die bij hem al een week of 2 ok draaide, en toen had ik de problemen ook.
Ik heb ook de VGA kaart verwisseld met een nieuwe van het zelfde type (MX-400 64 MB) en de rounded kabels weer vervangen voor normale flat cables die wel altijd gewerkt hebben, maar geen succes.
Ook de overige kaarten (SB 5.1 en Netwerkkaart) er uit gehaald, en de connectors v/d USB 2 / USB 1 / Sound van het MB gehaald, en alleen een HD (60 GB Maxtor D740X) op de primaire poort gehangen, maar alweer GEEN SUCCES....

Nog iemand nuttige tips voor mij, zadat mij PCtje weer "normaal" wordt?

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
1. In welk memory-slot zit het geheugen? Probeer eens van slot te wisselen.

2. Probeer de geheugeninstellingen in de bios zo 'langzaam' mogelijk in te stellen. Dus geen CAS2 bijvoorbeeld, maar CAS2.5

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag net op het MB dat er naast de batterij een tabelletje stond over CPU Freq.

Het zag er ongeveer zo uit:

CPU Frq SW1 SW2
100Mhz 2-3 1-2
133Mhz 1-2 1-2
166Mhz 1-2 2-3

Wat moet ik hier precies mee doen als ik een Athlon 850 Mhz gebruik? Ik zie namelijk op het MB geen SW's zitten....

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het MSI bordje overleden is...
Ik zet er net een nieuwe in, dan wel géén ARU, maar gewoon een Ultra, en hij draaid (voorlopig) nog als een zonnetje met de 850 AMD er in. Als hij blijft werken zonder problemen, zet ik er wéér een nieuwe Ultra ARU in, en dan kijken wat hij doet... (ik neem niet aan dat de ARU versie niet werkt met de 850 en de gewone Ultra wel.....)

Als hij het blijft doen, onderstreept dit wel weer de GOEDE KWALITEIT van MSI ( :'( )

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 09:01

Row

Ik zelf heb het zelfde mobo en ook de zelfde problemen...
Maar bij zat het probleem in het geheugen ik had het geheugen (een reepje 256 mb) in bank 1 gedaan logische toch??! Toen ik die prbleman kreeg had ik geheugen in een andere bank gedaan, bank3 en hoppa hij doet het perfect.

De problemen bij mij waren dat ie niet door bootuh, hij blijf steeds bij het windows op start scherm hangen.
Maar nu niet meer en hij doet het perfect!...

Verwijderd

Ik het het msi kt3 ultra mainboard met een Athlon XP 1800+
en 512 mb pc 2100 (Samsung). De hd is een Maxtor 60 gb (d-740x). Ik kreeg al problemen tijdens de installatie van win2k. Op willekeurige momenten bevroor deze, waarna ik de power button moest indrukken. Toen ik het het dimmetje in de tweede bank zette, de bios defaults had geladen en toen de fsb naar 133 had gezet, kon ik installeren. Nu is het probleem dat als ik een programma wil installeren, de pc weer hangt! Geen CTR-alt-del, geen muis niks. Alweer alleen
een mogelijkheid met de powerbutton. De processor temperatuur is op dat moment 51 graden dus dat zal het wel niet zijn. De bios is ook al geflasht, systeem al kaal gestart. Maar nog geen oplossing. Heeft iemand een idee???
Ik ga vandaag nog het geheugen omruilen bij de dealer, om te kijken of dat misschien toch de oorzaak is.
:( :(
Pagina: 1