Toon posts:

lease tijd verlengen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu winroute 4.2.1 geinstalleerd en dat gaat tot nu toe goed.

Thanx voor jullie hulp
Rekel

Verwijderd

Topicstarter
Kun je je leasetijd verlengen?????????
ik weet t niet, vandaar

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hoi :)
Op zaterdag 22 juni 2002 11:09 schreef rekel het volgende:
Mail me even

Thanx, Guido
guidomaris@home.nl
Zo werkt een forum niet, je plaatst je topic hier en je krijgt reacties hier. "Human knowledge belongs to the world" en via mail heb alleen jij er iets aan, bovendien kunnen op deze manier meer mensen meedenken. Mooi toch? :)
Heb je misschien meer info? Nu kan ik je iig weinig zeggen.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
en dan ook nog eventjes het edit-knopje introduceren: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ;)

maar...ga hier eens kijken; en doe een ctrl F'je naar lease :)
dan vind je het denk ik wel :)
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_winroute.asp

Verwijderd

Topicstarter
sorry wist ik niet, watvoor info wil je hebben????????

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ehm, dat weet ik dus zo van afstand niet, alles waarvan je denkt dat het relevant is :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:34

Vizorium-5

Framerate = Life

Ik heb dat ook gehad met @home. Het enigste dat je kunt doen is de PC opnieuw opstarten. Bij mij was dit probleem na 5 dagen vanzelf weggegaan.

@home geeft je een lease, en vernieuwd die lease. Jij kunt daar niets aan doen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb dus winroute light als router.
het netwerk doet t perfect maar het probllem zit m in de leasetijd.
Elke keer als de lease tijd verlengt moet worden maakt de pc geen nieuwe verbinding aan, dus dan is mijn verbinding weg. ik heb het idee dat het komt doordat ik met twee dezelfde netwerkkaarten werk
RealtekRTL8029(AS)Ethernet NIC, dat zijn de kaarten.
hij verlengt dus niet automatisch de lease maar als ik hem opnieuw opstart dan is het weer goed

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat probleem al twee maanden ofzo

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:34

Vizorium-5

Framerate = Life

Als dit al zo lang is dan moet je maar ff naar @home bellen om te vragen voor een ander IP-adres. Misschien weten zij meer. Het ligt niet bij jouw maar bij @home.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Ik denk dat je een beetje een verkeerd beeld hebt van de IP lease tijd.

Het komt er op neer dat je netwerk kaart een IP adres toegekend krijgt. Zolang als de netwerk kaart actief is, gebeurt er niets met dat IP adres. Pas zodra de netwerk kaart inactive gaat, gaat de IP Lease tijd in. Als je niet voor het einde van de lease opnieuw actief wordt, is er een kans dat je een ander IP adres krijgt.

Ik denk dan ook niet dat het aan de IP Lease termijn ligt.... Waar het wel aan ligt is voor mij echter een raadsel :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gebeld , maar zij zeggen dan dat het komt door de zelf ingestelde netwerkkaart. als ik deze verwijder gaat het ook goed. maar ik wil graag mijn verbinding verdelen

Verwijderd

Topicstarter
Is een netwerkaart inactief als je pc wel online is maar geen data uitwisselt????

sorry, ik ben echt een computerkneus

Verwijderd

je bent erug vaag over het een en anders, en je hebt @home toch niet verteld dat je je internet deelt he???????????

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat heb ik niet verteld hoor

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn pc gebruik, wordt de verbinding niet verbroken

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

rekel: Je bent al door veldmuis op het feit gewezen dat je je topic niet zomaar omhoog mag schoppen.
Gebruik dus de edit knop:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Ik adviseer je om:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#02
een grondig door te nemen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Is een bekend probleem van Winroute 4.1
Als je die versie hebt, helpt het waarschijnlijk als je ff upgraded naar 4.2 :)
February 3, 2002
WinRoute Pro 4.2 released. The new version supports Windows XP and solves an issue with IP address renewal in cable-modem internet environments.
4.1 heeft dus wel eens de neiging om DHCP verkeer te blokken..

#

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 11:56 schreef rekel het volgende:
ik heb al gebeld , maar zij zeggen dan dat het komt door de zelf ingestelde netwerkkaart. als ik deze verwijder gaat het ook goed. maar ik wil graag mijn verbinding verdelen
Heb je de kaart naar @home nou zelf geconfigd of staat ie op DHCP???

Als ie op 'automatisch ip adres verkrijgen' (DHCP) staat, dan zou de verbinding nooit weg mogen vallen. Want na 50% van verloop van de lease tijd gaat hij alweer geregeld zeuren bij de DHCP server voor een verlenging.

Misschien lijkt het alsof je verbinding wegvalt, omdat wanneer je een Winrout of RRAS (van Winddows zelf), de interne netwerk kaart(van je eigen netwerk) geen Default gateway mag hebben. Heeft ie dat wel, dan kan het zijn dat de interne kaart als eerst word geladen, en dan word die Default Gateway gebruikt.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

*edit*

argh, quote ipv edit... 't gaat goed hier, sorry jongens!
kan merken dat ik pas net wakker ben |:(

#

Verwijderd

zijn probleem is heel simpel:
ze hebben kabel van @home, deze wordt via een server verdeeld over drie andere computers. De server zelf wordt ook gebruikt als 'normale' computer. In de server zitten twee netwerkkaarten, 1 van @home en 1 van het netwerk, toevallig exact dezelfden kaarten. Alles werkt perfect totdat de leasetijd verloopt. @home zegt dat het niet aan hen ligt. Twee andere vrienden van mij hebben exact dezelfde constructie en nooit problemen met de leasetijd.

Probleem dus waarschijnlijk van @home?

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 12:25 schreef Zap het volgende:
Is een bekend probleem van Winroute 4.1
Als je die versie hebt, helpt het waarschijnlijk als je ff upgraded naar 4.2 :)
[..]

4.1 heeft dus wel eens de neiging om DHCP verkeer te blokken..
Die andere vrienden van mij gebruiken dus ook diezelfde versie van winroute... (zie mijn andere post).

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als het probleem bij @home ligt is dat toch zo te zien.
Kijk wat voor een lease tijd de @home nic krijgt.
En ook misschien handig om te kijken of je niet toevallig op een nodemove zit.

Verwijderd

heb je niet ingesteld dat de verbinding na een uur word verbroken bij geen gebruik v de pc??????? of is dat alleen bij telefoonlijnmodemgedoe?
:)
Pagina: 1