[XP] Geen 'refresh' van files op diskette

Pagina: 1
Acties:

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Net overgestapt op XP. Werkt op één uizondering na prima. Die uitzondering betreft (de aansturing van??) het diskette station. Na het inlezen van een willekeurige diskette, blijft de PC alsmaar de gegevonden gegevens van de eerste floppy tonen na het wisselen van diskette. Het lijkt er dan (ten onrechte) op alsof alle diskettes één en dezelfde inhoud bevatten. Alleen na een reboot kan een volgende diskette worden ingelezen, maar uiteraard dan weer alleen de eerste.

Hardware matig is de diskette unit echt oké. Heb hem nl. nog even overgezet gehad op een andere (W98SE én W2K) machine en daar functioneert hij correct.

Iemand enig idee van de oorzaak, maar liever nog een oplossing?

The desire to know is natural to all good people!

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Niemand?
Heb voor de zekerheid inmiddels ook nog even een ander diskette station en -cable in m'n systeem gehangen. Resultaat bleef onveranderd. Dus ... mijn conclusie lijkt toch alleszins gerechtvaardigd dat het aan het OS ligt, nietwaar?

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:16

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij ook, ik heb wel van meerderen gehoord dat XP niet goed diskettes ververst...
M'n moeder had het nl. ook en ik heb het ook een paar keer hier op GoT gelezen.

Systeem specs

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
De installatie van de zojuist geposte nieuwe VIA chipsetdriverset (VIA 4-in-1 4.40A) heeft voor een einde aan mij probleem gezorgd. Diskettestation wordt goed aangestuurd en de diskettes zijn correct in te lezen.