Ik heb mijn linux bak aan de praat na veel problemen. Maar nu heb ik het volegende probleem. Ik haal door middel van dhcp de gegevens van mijn isp op. Maar intern heb ik ook een dynamisch netwerk toebedeeld door een dhcpd server ook op die linux bak, eth1. Nu heb ik die dhcpd dus ingesteld met het dns adres 192.168.0.2 en 192.168.0.3 maar deze adressen geven bij opvragen van een webpagina geen vertaling naar een ip adres. Het pobleem is dus dat ik al wel kan msn' en maar nog geen i-NET PAGINA'S van mijn clinet kan opvragen.
Is het mogelijk om een dns server te draaien die de dhcpcd dus die van eth0 overneemt en tevens reageert op aanvragen van eth1 en dus de vertaling doet van I-net adressen in ip-adressen om webpagina's op te vragen.
Ik hoop dat dit mogelijk is want ik geloof dat ik ooit ergens gelezen heb dat dit sneller is als op elke computer apart de dns services te draaien. Tevens is dit makkelijker op het moment de provider het dns adrs verandert, wat niet zo vaak gebeurd, maar toch het gaat om het idee.
Is het mogelijk om een dns server te draaien die de dhcpcd dus die van eth0 overneemt en tevens reageert op aanvragen van eth1 en dus de vertaling doet van I-net adressen in ip-adressen om webpagina's op te vragen.
Ik hoop dat dit mogelijk is want ik geloof dat ik ooit ergens gelezen heb dat dit sneller is als op elke computer apart de dns services te draaien. Tevens is dit makkelijker op het moment de provider het dns adrs verandert, wat niet zo vaak gebeurd, maar toch het gaat om het idee.