Toon posts:

[XP] `oobe/msoobe /a` werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zien of mijn XP geactiveerd is?

Klik Start > Run en type: `oobe/msoobe /a` en druk `ok`.

Komt uit de FAQ, nou ik proberen de commandline in run, maar der gebeurt geen ene moer.

Nou niet allemaal gaan vragen of ik em al wel heb geactiveerd, want dat wilde ik dus gaan checken.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Je zou dus een leuk schermpje moeten krijgen :P

Hoe je dat verder ziet weet ik eig niet :+

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Misschien gebruik jij de aanhalingstekens? ;)

Dat is niet de bedoeling :P

Ik kreeg netjes dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~walle186/GoT/windhoos.JPG

/edit
Beetje misleidend is het wel, als jij copy & paste hebt gedaan, gebruiken ze backquotes (degenen onder je tilde-toets) In UNIX betekend dat, dat je die letterlijk moet overnemen, eigenlijk zouden ze enkele quotes " ' " moeten gebruiken, maar ja, oog voor detail he ;)

Dividend for Starters

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
dit zou je moeten krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://207.164.141.121:82/images/registratie.gif

edit: en ik ben alweer te laat :(

PIII 800@804 Mhz

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Bedenk me ineens dat wininfo dit kan laten zien :)

[search=wininfo]

Staat wel ergens een link naar hun site tussen :)
suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus dat winInfo proggie gebruikt, aangezien ik de commandline wel gewoon goed zonder haakjes heb ingevuld. Ik zie nu echter in dat proggie staan "Unable to calculate" en niet Inactived of Activated. Er is dus iets mis hoe kan ik dat fixen(zonder een freakin reinstall) want ik wil niet na die 30 dagen ineens mijn bestanden niet meer kunnen raadplegen.

http://www.savilltech.com/download.html

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/geopixels2/XP/XP.jpg

Verwijderd

probeer anders deze code:
code:
1
%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a

Verwijderd

Topicstarter
....gebeurt ook niets mee............

Verwijderd

Topicstarter
Iemand andere ideetjes ?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:33
*schop*
Sorry mensen, maar ik heb hetzelfde probleem :'(
Ik heb de search gebruikt, maar ik heb geen oplossingen kunnen vinden :(

Ff een verhaal ;) :
2 weken geleden kon ik dat venster dus wel zien (Windows is al geactiveerd...blablabla). Een paar dagen later heb ik WinXP Professional NL opnieuw geinstalleerd (vraag me niet waarom), en ja, ik heb de FCKGW- serial code gebruikt, maar ik wil een andere (ja, ik heb nog 30 andere ;)). Na de fresh-install krijg ik helemaal nix te zien als ik %systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a doe :'(
Wie helpt?

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 20:43
je hoeft helemaal niet te weten of ie al geactiveert is (dat is ie namelijk)
je moet alleen een over andere key in het register veranderen en dan moet msoobe weer werken

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Mawlana
  • Laatst online: 10:33
je moet alleen een over andere key in het register veranderen en dan moet msoobe weer werken
Ja, dat heb ik allemaal gedaan. Werkt niet. Ook al verwijder ik de key in het register, msoobe werkt voor geen meter.

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Start regedit en ga naar;
hkey_local_machine\software\microsoft\windowsnt\currentversion\wpaevents
Op OOBETimer dubbelklikken en dan een willekeurige waarde wijzigen.

Dan "oobe/msoobe /a" starten.

iRacing Profiel

Verwijderd

%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a

Dit is de enige goeie!

Verwijderd

Bij mij werkte oobe ofzo ook niet totdat ik het progje xp-antispy weer gebruikte om alles weer in de orginele staat terug te zetten.Toen werkte oobe weer wel.Na afloop van omnummering via xp-antispy alles weer safe zetten.Fijn progje dat xp-antispy.

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 13:01
oobe/msoobe /a
Tussen msoobe en / moet een spatie dan werkt het wel.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ook, en weet heel erg zeker, het is niet de fout dat het command verkeerd zou zijn ingetikt... Ik heb het op verschillende manieren proberen op te starten, o.a. alle manieren die in dit topic worden genoemd.

De veranderde key in het register, is het ook niet. Want ik heb zelf die key bij een pc waar het wel werkte ge'expotreert na een andere, en geen resultaat.

Verder heb ik ook een soort van crack van internet gehaalt, windows xp cd key changer.. Deze starte netjes op, maar op het moment dat dat mooie blauwe schermpje naar boven zou moeten komen, gbeurt er niks.

Er is dus iets verkeerd ergens anders in het register, of de bestanden die hiervoor nodig zijn, zijn vernaggelt op eens of ander manier.
Ik heb veel lopen kloot-vioolen maar kom er echtniet uit...

xp-antispy, heb ik nog niet geprobeerd..
Kan dat blijvende schade richten aan de huidige windows? Of is het een onschuldig programmaatje wat zorgt dat het weer werkt?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

kijk voor de aardigheid eerst eens of dat bestand niet is gewijzigd of iets dergelijks. Kun je een screenshotje met de properties van msoobe.exe hier neerzetten? (en liefst ook ff de laatste wijzigingsdatum?)

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Ik heb weer heel onprofessioneel gedaan, meerdere dingen tegelijk veranderd, en daarna pas testen.

Het werkt weer, en ik denk dat ik weet waarom. XP - antispy is denk ik hetgene waardoor hij het weer doet. Ik ben erg benieuwd hiernaar.

Het volgende heb ik o.a. gedaan waardoor ik denk dat hij het weer deed:

XP - antispy gedownload @ http://www.xp-antispy.de/ (engelse versie is er.)

In het programma kun je verschillende dingen veranderen.
Bijna onderaan, staat licdll.dll, dat is de boosdoener.

Verander met het programma licdll.dll zodat het uit staat. (of wat het nou aan?)
(het programma is wat onduidelijk, maar met wat klootviolen met opties moet het lukken.)

Nadat ik dit veranderd had werkte het gewoon! Ik heb nog even getest of het de boosdoener was door licdll.dll met het brakke duitse programma weer te veranderen, en ja hoor, het werkte niet meer.

Ik zou graag bevestiging van iemand willen!
Pagina: 1