Toon posts:

groot probleen; KT333 icm WIN98(SE)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand toevallig deze combinatie?
Een via kt333 mobo met win98 geinstalleerd?

Ik ben al tijden bezig een videokaart (gf4ti4600, gf2, ati8500) proberen te installeren op dit systeem. Het is mij (en vele "deskundigen") nog niet gelukt dit draaiend te krijgen.(na het installeren van de videodriver, krijg ik een vastloper, spontane reboot, windows foutmelding of wat dan ookmaar te verzinnen is). Het is in ieder geval GEEN driver probleem,de soft en hardware zijn goed en onder xp draait alles prima.

Heeft iemand hier ervaringen mee of denkt de oplossing te weten?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen KT333 ervaring, wel algemene VIA.

WinXP heeft ingebouwde 4-in-1 drivers, Win98 niet.

Wat jij hier beschrijft klinkt precies als wat er gebeurt als je een AGP kaart driver probeert te installeren voordat de AGP miniport driver (uit de 4-in-1) geinstalleerd is.

Heb je de moederbord drivers al geinstalleerd :?

Zo nee: herinstalleren en dan eerst de 4-in-1, dan pas de VGA.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Wel even de W98SE highspeed patch installeren voor snellere CPU's en geheugencontrollers...

Anders verslikt hij zich al in de eerste reboot...

Verwijderd

Ik heb ook een KT333 van Epox, om windowsXP te installeren moet ik dus eerst Win98 erop gooien. Win98 doet het dan uitstekend, maarja, als je idd je VIA dingetjes goed wilt kunnen gebruiken onder win98 is het idd een must om die 4-in-1 erop te zetten voordat je je AGP kunt installeren... maar, dat is toch eigenlijk een standaard procedure bij een hagelnieuwe windows...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle drivers al meerdere malen geinstalleerd, van de oudste tot de nieuwste.
Alleen de "highspeed patch voor win98 heb ik nog niet geprobeerd. Bestaat deze wel? Ik kan hem in ieder geval niet vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 02:59 schreef euss het volgende:
Wel even de W98SE highspeed patch installeren voor snellere CPU's en geheugencontrollers...

Anders verslikt hij zich al in de eerste reboot...
Staat er bij kou windows 98 al werkend op dan?

Verwijderd

ik heb wel een patch voor het afsluitprobleem er op gegooid.
wat niet werkt by the way.
is dit een andere patch dan????
en waar staat hier meer over???

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er uberhaubt iemand windows 98 met een kt333 mobo?

Verwijderd

Ik heb ook een KT333 chipset en win98SE. Werkt prima. Wel idd je via 4in1 drivers (4.38 gebruik ik) installeren. Ik gebruik de detonator drivers van nvidia 29.42.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Mja, ik heb dus ook een extra HDD'tje met win98 erop staan met mun A7V333. Alles doet het gewoon, maar ik had wel het probleem dat windows vaag deed aangezien ik meer dan 378mb geheugen had. Om dit op te lossen moet je ffies de search gebruiken. Je moet namelijk iets met cashing aanzetten in de system.ini-file.

succes

kheb het zelf ffies voor je opgezocht Linkje

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

edit:

lama

Verwijderd

mja ik heb ook een asus 333 hier.
nou ja een afsluit probleem en ik word af en toe uit mijn spellen gegooid naar de desktop[geen foutmeldingen].
of het loopt vast.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 22 juni 2002 13:54 schreef peppe het volgende:
Ik heb alle drivers al meerdere malen geinstalleerd, van de oudste tot de nieuwste.
Alleen de "highspeed patch voor win98 heb ik nog niet geprobeerd. Bestaat deze wel? Ik kan hem in ieder geval niet vinden.
Hmm, zou je misschien even de preciese versies van die drivers kunnen posten en de volgorde waarin je ze erop installeerde. Dan kunnen we dat iig uitsluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws, de videokaart werkt. Bleek idd een probleem te zijn met het geheugen (1gb ddr). Ik heb er 512 van gemaakt en het werkte. Nu nog even kijken hoe het werkend wordt met 1gb aan geheugen. Alvast bedankt allemaal

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 18:50 schreef peppe het volgende:
Goed nieuws, de videokaart werkt. Bleek idd een probleem te zijn met het geheugen (1gb ddr). Ik heb er 512 van gemaakt en het werkte. Nu nog even kijken hoe het werkend wordt met 1gb aan geheugen. Alvast bedankt allemaal
Zie: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q184447

Win98 heeft serieuze problemen met meer dan 512MB geheugen.
Pagina: 1