Toon posts:

Ledje Power en Cd-rom Drive blijven branden pc uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de topic titel maar niet alles past er in.

Ik heb van wat oude onderdelen een pc in elkaar gezet voor een maat van mij. Hier de specs:

Asus Tuv4x
Celeron 600@675mHz
256 MB Kingston
Elsa TNT 2 M64 32MB
300 watt psu
Maxtor UDMA 133 20GB (ja ok is niet oud, maar opnieuw aangeschaft )
Realtek 10/100
48x a open cdrom

Nu heeft dit een tijd goed gedraait en het volgende, als de pc uitgezet wordt , dan blijft het lampje van de cdrom en de powerled aan !!! Deze gaan niet uit !!. Dit was eerst niet zo soms gaat de led van de cdrom pas na 2sec aan als de pc uit gaat

Nu dacht ik eerst mischien iets met de voeding hier de waardes
12v=11,64
5v =4,98
3,3=3,56 ?
vcore=1,54

Lijkt opzich in orde mischien 3,3 wel iets te hoog. Verder is de pc ook stabiel en werkt goed. Ik weet het dus niet meer....
Iemand ?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 20:18
Voedingsstekker eruit en ff powerknop 3 seconden inhouden.
Als het goed "loopt dan de voeding leeg".

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 01:21 schreef Phreak het volgende:
Voedingsstekker eruit en ff powerknop 3 seconden inhouden.
Als het goed "loopt dan de voeding leeg".
Houd dit dan in dat de voeding zich niet goed ontlaad ?

• Daan
Op zaterdag 22 juni 2002 01:23 schreef XenoDaSouljah het volgende:

[..]

Houd dit dan in dat de voeding zich niet goed ontlaad ?
Ja idd.
Op zich geen probleem hoor, wel gevaarlijk als je na het uitzetten ff lekker in de kast gaat froeten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 01:25 schreef Phreak het volgende:

[..]

Ja idd.
Op zich geen probleem hoor, wel gevaarlijk als je na het uitzetten ff lekker in de kast gaat froeten ;)
Pfffhhh, maar goed dat ik dan eerst de stekker er uit heb getrokken, want ik dag mischien zit er iets los.... :)

Ik zal morgen eens langs gaan en kijken of dat helpt. Zo niet pleur ik er een ander psu in.

• Daan
Op zaterdag 22 juni 2002 01:27 schreef XenoDaSouljah het volgende:

[..]

Pfffhhh, maar goed dat ik dan eerst de stekker er uit heb getrokken, want ik dag mischien zit er iets los.... :)
Mja nou ja gevaarlijk, je kan een klein schokje krijgen omdat er nog spanning op bepaalde componenten staat.
Ik zal morgen eens langs gaan en kijken of dat helpt. Zo niet pleur ik er een ander psu in.
Je hoeft er niet meteen een nieuwe PSU in te doen.
Zo langzaamaan loopt die voeding wel leeg en stoppen de LED's met branden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 01:33 schreef Phreak het volgende:

[..]

[..]

Je hoeft er niet meteen een nieuwe PSU in te doen.
Zo langzaamaan loopt die voeding wel leeg en stoppen de LED's met branden.
Das beter scheelt weer een voeding dan :) , ik sms hem wel ff ken die het zelf proberen :7 en dan zien we het morgen wel weer. :Z

• Daan
Op zaterdag 22 juni 2002 01:37 schreef XenoDaSouljah het volgende:

[..]

Das beter scheelt weer een voeding dan :) , ik sms hem wel ff ken die het zelf proberen :7 en dan zien we het morgen wel weer. :Z
Ok, dan hoor ik het wel.
Ik ga nu ook :Z :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 01:38 schreef Phreak het volgende:

[..]

Ok, dan hoor ik het wel.
Ik ga nu ook :Z :)
Hij is fijn !! *D

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor het heeft gewerkt !!!!! :9~

En Bedankt !! :9

Was trouwens wel zwaar naamloze voeding :r

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het HEEFT gewerkt, het zelfde is nu weer aan de hand , maar nu werkt de truuk niet meer, de powerled blijft gewoon branden, hoevaak ik ook de stekker eruit trek en de powerknop ingedrukt blijf houden, iemand >?

Verwijderd

Topicstarter
Trap onder de reet :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dus zelfs als er GEEN spanning op Voeding staat blijft lampje aan :? die is wel heeeeeeeeeeel erg vaag...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 19:49 schreef ThaNetRunner het volgende:
Dus zelfs als er GEEN spanning op Voeding staat blijft lampje aan :? die is wel heeeeeeeeeeel erg vaag...
hehe als de stekker er uit is niet meer natuurlijk, maar als de stekker er in zit, en de pc staat uit DAN blijft het ledje branden

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 19:49 schreef ThaNetRunner het volgende:
lijkt mij ook wel vreemd, maar is wel handig bij stroomstoringen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 19:55 schreef wayeax het volgende:

[..]

lijkt mij ook wel vreemd, maar is wel handig bij stroomstoringen ;)
Jongens lezen we tegenwoordig nog :(

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

D'r moet toch echt ergens restspanning overblijven. Ik zou inderdaad ook ff gaan proberen om een andere voeding erin te gooien. Gewoon ff uitproberen of het dan verholpen is. Als dat zo is lag het aan de voeding. Ik zou trouwens niet weten waar nog meer spanning in je comp. opgeslagen zou kunnen worden dus ik denk dat het toch echt een zeer rotte voeding is.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 20:26 schreef apen-nootjes het volgende:
D'r moet toch echt ergens restspanning overblijven. Ik zou inderdaad ook ff gaan proberen om een andere voeding erin te gooien. Gewoon ff uitproberen of het dan verholpen is. Als dat zo is lag het aan de voeding. Ik zou trouwens niet weten waar nog meer spanning in je comp. opgeslagen zou kunnen worden dus ik denk dat het toch echt een zeer rotte voeding is.
Ik ben bang dat dat de enigste oplossing zal zijn dan, kost weer geld jammer genoeg. Ik heb hem die pc verkocht dus ik wil hem die garantie wel geven dan,(pc staat daar net 2/3 weken) het is tenslotte me maat, dus ik bestel wel even een nieuwe voeding dan.
Pagina: 1