Verwijderd

Topicstarter
Ok hier het probleem, echt een "topcamera" heb ik niet. Een sony dsc p20, 1.3mp.
Het probleem is dat wanneer ik mensen van een grote afstand wil fotograferen (bijv.: vanuit een theaterzaal het podium fotograferen) mijn camera op het dichtsbijzijnde focust...Hoe los ik dit op, en als dit op te lossen is dan krijg ik waarshcijnlijk niet echt "superfoto's"?

In de search kon ik trouwens niets vinden, heb niet echt super goed gezocht maargoed :o :P

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 21:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heeft die camera geen autofocus?

Dan kan je door de ontspanknop half in te drukken de focus locken op een bepaald punt. Daarna kan je dan ergens anders naar kijken maar houdt hij dezelfde focus.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Ik het precies dezelfde digicam. Twee waarschijnlijke verklaringen:

- Je hebt de macro-stand nog aan staan. (Schuifje rechtsbovenin aan de achterkant.)
- De fixed focus lens overbrugt de afstand niet die je wilt bereiken. (10 meter max geloof ik.)

Download my music on SoundCloud

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Zorgen dat je alleen maar dingen die ver weg zijn in beeld hebt?

Als je dat kan instellen zou ik de focus op oneindig zetten of de plaats waar de camera focussed anders instellen. (spot, matrix, mult-segment enz...)

Maar ik geloof niet dat je bij jouw camera zo veel kan instellen. probeer het volgende eens: richt je camera iets hoger zodat je alleen dingen die ver weg zijn in beeld hebt. druk dan de sluiterknop half in zodat de camera daar op scherp stelt, draai nu de camera wat meer naar beneden en druk de sluiterknop helemaal in.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 00:03 schreef dominicbout het volgende:
Ik het precies dezelfde digicam. Twee waarschijnlijke verklaringen:

- Je hebt de macro-stand nog aan staan. (Schuifje rechtsbovenin aan de achterkant.)
- De fixed focus lens overbrugt de afstand niet die je wilt bereiken. (10 meter max geloof ik.)
Macro stand heb ik in ieder geval niet aan...dan zal het dat andere wel zijn. Het was in ieder geval verder dan tien meter, maar dat ding pakte toch de persoon voor mij wel scherp.

Verder heb ik inderdaad (helaas) weinig instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 00:04 schreef Johnny64 het volgende:
Zorgen dat je alleen maar dingen die ver weg zijn in beeld hebt?

Als je dat kan instellen zou ik de focus op oneindig zetten of de plaats waar de camera focussed anders instellen. (spot, matrix, mult-segment enz...)

Maar ik geloof niet dat je bij jouw camera zo veel kan instellen. probeer het volgende eens: richt je camera iets hoger zodat je alleen dingen die ver weg zijn in beeld hebt. druk dan de sluiterknop half in zodat de camera daar op scherp stelt, draai nu de camera wat meer naar beneden en druk de sluiterknop helemaal in.
Heb alleen spot, wellicht dat eens proberen.

En die sluiterknop half indrukken dat heeft nooi zin bij mij er gebeurt gewoon niets :P

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 22 juni 2002 00:04 schreef Johnny64 het volgende:

Dat is Spotmetering etc. Dat is voor de lichtsterkte, niet de focus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 18:52 schreef Fairy het volgende:

[..]

Dat is Spotmetering etc. Dat is voor de lichtsterkte, niet de focus ;)
ooooh weer wat geleerd :o Maargoed dat ding focust voor geen meter :P Dan maar simpele foto's ;)
Pagina: 1