Asus A7V-133C start niet door

Pagina: 1
Acties:

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Heb hier een computer van een vriend van mij staan, een AMD Athlon 1333 met een Asus A7V-133C bordje (een wat kalere uitvoering van de A7V-133, met maar 2 IDE poorten).

Nu heeft die computer het volgende probleem, hij geeft gewoon beeld, jumpers staan goed ingesteld op 10 * 133, maar na het testen van het geheugen hangt de computer. Zelfs op het toetsenbord reageert de computer niet, om 'm te herstarten moet de resetknop gebruikt worden.
Misschien niet geheel onbelangrijk, de vorige mededeling van de bios was: "can't write to escd"

Is de bios chip gaar of kan het misschien een ander probleem zijn ?? (Misschien dat mensen met een A7V-133 hetzelfde probleem gehad hebben, bord is namelijk vrijwel identiek). Zelf dacht ik namelijk wanneer de bios-chip gaar zou zijn dat het beeld dan helemaal zwart zou blijven. CMOS reset werkt overigens ook niet.

Specs van de bak:
Asus A7V-133C (KT133A)
AMD TB1333
GeForce 2MX 200
256 MB PC133

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Dan moet je je bios flashen

ik heb dat probleem ook gehad met mijn mobo

Chaintech.

Of je geheugen is kapot

probeer het geheugen eerst in een andere pc

Test ook je processor

geeft de mobo mischien piepjes

Zoja hoeveel
??

Speedy - Power - II

• Toewan
Geheugen is het probleem niet, ik heb een 128 MB dimmetje uit m'n eigen computer getrokken, werkt ook niet.
Processor lijkt me ook sterk, want wanneer de proc kapot zou zijn zou ie geen beeld geven denk ik. Maar dat doet ie dus wel. :)

Om eventjes een idee te geven waar ie vastloopt, de laatste regel die ik zie is: Award Plug and Play BIOS Extension v1.0A. (Dan zou ie normaal de harde schijf + brander moeten detecten, maar daar komt ie niet eens).

Het rare is, als het de bios zou zijn, het is nog steeds de originele bios, hij heeft 'm niet geflasht.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:52
De processor zorgt niet voor beeld hoor, dat doet de videokaart :+
Maar ff ontopic, ik denk dat je BIOS chip gaar is. Ik zou eens een andere proberen. Misschien dat je er eentje kunt proberen van iemand anders met hetzelfde mobo, anders een nieuwe vragen aan ASUS.

• Toewan
Op zaterdag 22 juni 2002 01:30 schreef Phreak het volgende:
De processor zorgt niet voor beeld hoor, dat doet de videokaart :+
Da's waar, maar het zou toch wel erg toevallig zijn wanneer de comp de hele tijd op precies hetzelfde moment vast zou lopen. Maar inderdaad, wanneer een proc niet 100% is kan ie toch nog opstarten. :) Heb ze gelukkig nog nooit instabiel (klop af klop af) meegemaakt. Wel es ooit een kapotte meegemaakt, maar die was dan ook ECHT kapot (K6-2 op 3,5 volt laten draaien ipv 2,2)
Maar ff ontopic, ik denk dat je BIOS chip gaar is. Ik zou eens een andere proberen. Misschien dat je er eentje kunt proberen van iemand anders met hetzelfde mobo, anders een nieuwe vragen aan ASUS.
Ok, gaan we dit eens proberen, er zit nog garantie op het bord.. Maar ja, als het een makkelijk te fixxen probleem geweest was had ik 't zelf wel ff gedaan.