[TV] paarse vlek bij divx

Pagina: 1
Acties:

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik heb op mijn tv last van een paarsige vlek rechtsboven in beeld. Dit is echter alleen wanneer ik mijn pc doorschakel naar de tv (om bijvoorbeeld een film te kijken). Het komt dan na een tijdje op en wanneer ik hem even op een ander kanaal zet verdwijnt het langzaam weer...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/tv.JPG
situatieschets

Ik heb mijn pc aangesloten als volgt:

Asus V7100/T tvout -> cinchkabel -> scart/cinch convertor -> scartaansluiting van de tv

Zou het kunnen komen door de kabel die ik gebruik? Dit is gewoon zo'n dunne kabel die er bij zat. Of misschien door het tussenstukje?

edit:

er staan nu luidsprekers dicht bij de tv, maar aan allebei de kanten en ik heb dit maar aan één kant :?
Bovendien heb ik dit probleem ik denk al een jaar ofzo en die luidsprekers staan daar pas sinds 3 weken

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Dit is een zgn. kleurvlek, is ooit eens ontstaan door een magnetisch veld (Luidspreker) in de buurt van je TV.

Het is een hele zwakke kleurvlek omdat je hem bij normaal beeld niet ziet. Het beeld van je PC is veel contrastrijker waardoor je hem wel ziet als je PC doorschakeld.

Oplossing : Ga met je TV naar een TV reperateur en vraag of zij je beeldbuis kan demagnetiseren met een "demagnetiseerspoel". Is voor hun een fluitje van een cent en scheel jouw weer wat ergenis.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ik heb precies hetzelfde op dezelfde plaats.

Volgens mij komtdat door een klein dom foutje wat ik met mijn TV had. Ik had namelijk nog een paar speakers over en ik dacht die gebruik ik voor mijn TV, zodat het TV-geluid via de stereo uit die speakers zou komen (volg je het nog?). Toen ik de TV aanzette bleken de speakers echter iets te dicht bij de TV te staan (|:( heel dom ja ik weet het...)en gaf mijn TV hele rare kleuren...

Dus toen heb ik mijn TV snel uitgezet en speakers weggezet. Sindsdien zie ik dus ook soms zo'n paarse vlek (voornamelijk bij TV-out geloof ik). Volgens mij heb ik nog mazzel gehad dat ik die vlek normaal nauwelijk zie en dat het beeld verder gewoon normaal is.

Ik denk dat jij ongeveer hetzelfde hebt.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...