Toon posts:

Probleem met hosting (disk full)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik host m'n site bij een hosting provider die met cobalt werkt.
Ik heb een maximum diskspace van 25 Mb wat meer dan genoeg is, echter nu staat er opeens zo'n 40 Mb op en kan ik dus niks meer doen.

Ik heb geen idee waar die toename door komt. Ze zijn al bezig om te kijken wat er mis is maar het duurt al 2 dagen.

Uiteraard heb ik shell access, heeft iemand nog tips waar ik zou kunnen kijken? Een speciale log file ofzo die misschien erg groot is?
De MySQL database is slecht 3 MB dus dat mag het probleem niet zijn...

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:29

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hoewel dit niet echt W&G is, zou ik toch eens kijken naar een temp/got map. Ik had laatst zo'n 7Mb aan plaatjes voor op GoT :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
Move W&G > I&T :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Het beste kan je even je hostingprovider mailen.

Het probleem met de Cobalt server is dat ze idd km lange logfiles genereren. Deze logfiles worden in de home directory van de klant opgeslagen maar de klant zelf kan ze niet verwijderen. Ik heb zelf ook eens een cobalt gehad en gaf mensen gewoon 100mb space omdat de dirs steeds vol gingen met logiles. Oftwel..even je hostingboer bellen. Die kan die logs wel voor je weggooien of je diskruimte wat opschroeven.

Verwijderd

typisch een clueless hoster met een cobaltje :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx.. zoiets dacht ik al.
Probleem is dus dat de hoster zelf niet weet waar het aan ligt |:(
We wachten af...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Op zaterdag 22 juni 2002 12:41 schreef Kertje het volgende:
typisch een clueless hoster met een cobaltje :)
Iedereen kan hosten met cobalts :Y) :P (;))

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 23:21 schreef Pilletje het volgende:
Ik host m'n site bij een hosting provider die met cobalt werkt.
Ik heb een maximum diskspace van 25 Mb wat meer dan genoeg is, echter nu staat er opeens zo'n 40 Mb op en kan ik dus niks meer doen.

Ik heb geen idee waar die toename door komt. Ze zijn al bezig om te kijken wat er mis is maar het duurt al 2 dagen.

Uiteraard heb ik shell access, heeft iemand nog tips waar ik zou kunnen kijken? Een speciale log file ofzo die misschien erg groot is?
De MySQL database is slecht 3 MB dus dat mag het probleem niet zijn...
probleem heb ik ook gehad, kijk is naar de log files (ik heb 100 MB bij de site waar ik het had en de logs waren maar een kleine 70 MB groot.

hij vulde de logs nog wel aan, maar ik kon verder niets meer :'(
edit:

Logs niet via shell verwijderen, daar kan cobalt niet tegen
hoe wel, dat weet je host hopenlijk wel :D

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:44

TrailBlazer

Karnemelk FTW

er driaat toch Unix/Linux op zo'n ding dan kan je vast wel een intelli find de grootse bestanden vinden

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 19:38 schreef TrailBlazer het volgende:
er driaat toch Unix/Linux op zo'n ding dan kan je vast wel een intelli find de grootse bestanden vinden
Daar heb ik ook naar gekeken, grootste bestand is 700Kb.. en dat klopt allemaal wel.
In totaal staat er zo'n 20Mb aan files, toch geeft het control panel aan dat er 40Mb opstaat.
Naja, er is aan mijn kant dus niets aan te doen.. en de hoster snapt het ook niet. Ik zal de naam maar niet noemen want ze zijn wel snel en goedkoop, that's what you get :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:29

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Digitalus? :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Ik heb het zelfde gehad bij ashosting ik kon ze verdomme elke week als ik mijn site wou updaten gaan bellen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sjah je moet maar goedkoop willen hosten :P

Wel maf, waarschijnlijk tellen ze je logs, mail of je database ofzo ook gewoon mee. Het du commando kan ook handig zijn in de shell. (du -H .)

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 00:55 schreef Bigs het volgende:
Sjah je moet maar goedkoop willen hosten :P

Wel maf, waarschijnlijk tellen ze je logs, mail of je database ofzo ook gewoon mee. Het du commando kan ook handig zijn in de shell. (du -H .)
logs horen altijd bij je webspace, database niet altijd maar wel vaak..... je mail haal je van je server af met pop neem ik aan..... en du -h helpt idd ook vaak ja, zo heb ik mijn logs toen ook gevonden :D

ik neem aan dat dat in je voorwaardes staan wat er nu wel en wat er nu niet precies bijhoort?

weet niet ofdat dat mag in hier, maar wie is de provider??

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 17:50

ralfbosz

xm create bosz -c

inloggen en dan dit commando runnen:

du -k . | sort -n

en dan krijg je netjes gesorteerd de directory's van klein naar groot. Kun je de grootte dir's vinden. Om je totale ruimte te zien:

du -sk .

Werkt natuurlijk alleen als alles netjes ONDER je homedir staat.

rm -r *

Verwijderd

Topicstarter
"du -sk ." vanuit m'n home directory geeft zo'n 16000K.
Schijnbaar staat niet alles daar, want het control panel geeft nogsteeds veel meer aan.
Ik bedenk me opeens dat dit is gekomen nadat de hoster (op mijn verzoek) webalizer heeft aangezet. Beetje jammer dat ze er zelf niet uit komen, grrrr..

(ps: blaat_aap, als je een WHOIS doet van het adres in m'n signature dan zie je welke hoster ik gebruik)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 23 juni 2002 11:11 schreef blaat_aap het volgende:

[..]

logs horen altijd bij je webspace, database niet altijd maar wel vaak..... je mail haal je van je server af met pop neem ik aan..... en du -h helpt idd ook vaak ja, zo heb ik mijn logs toen ook gevonden :D
Altijd bij cobalts bedoel je neem ik aan? Mijn users hebben hun home en webspace in /opt en daar hebben ze een quota voor. Voor de logs in /var niet, die willen wij namelijk ook bewaren voor statistieken en traffic te bepalen enzo en dan dan ga ik dat niet van hun quota aftrekken.
Pagina: 1