Toon posts:

MSI KT3 Ultra power switch probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een groot probleem, ik heb mijn hele pc aangesloten alleen het probleem is dat ik mijn power knop niet kan aansluiten op mijn MOBO het gaat hier om een MSI KT3 ULTRA, dat komt omdat er 1 van de pinnetjes waar de connector op moet is afgebroken (of er niet is op gemaakt bij de fabriek)

Weet iemand een alternatief hoe ik kan zorgen dat de power switch werkt..of dat ik de computer gewoon aan krijg en uit kan zetten zonder verdere problemen.

Alvast hartelijk dank.

Verwijderd

terugsturen dat bord :)

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik ook al aan te denken, alleen dat duurt weer maanden (als je het bij XENON hebt besteld) en daar heb ik eigenlijk geen zin, maar als er geen andere oplossing is moet dat wel natuurlijk....

Ik hoop dat er alternatieven zijn.

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

je kan een groen draad je van je atx voeding op je mobo met een zwart draad verbinden aan daartussen een schakeling maken.

maar ik zou hem toch terug sturen of je moet heel goed kunnen solderen.

p.s let op dat het niet je reset knop is want die volgorde is .::::: dat hoort zo

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als het pinnetje is afgebroken is er waarschijnlijk nog een heel klein stukje te zien. Met een fijne solderbout moet het mogelijk zijn om hier je power-switch aan te solderen waardoor je je pc weer op de normale manier aan kan doen.

Ik denk niet dat er veel andere manieren zijn. Wel is het mogelijk om je pc met bijvoorbeeld het toetsenbord aan te zetten, maar om dat te kunnen instellen zul je eerst je pc aan moeten krijgen :p

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Zit er nog wel een stompje aan, dan kan het draadje uit je zwarte connector wippen (met een mesje) en er aan vast knoeien.

Niet echt betrouwbaar maargoed.
Fijne topictitle trouwens...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

kan je hem niet rechtstreeks naar MSI returnen ?

• n00b | IA

n00b | IA

multislet

probeer anders effe met een schroevendraaier om te kijken of je hem daarmee kan aan kijken elke 2 pinnetjes kijken

.:::: dan probeer je met een schroevendraaier of het werkt :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Misschien heeft de topicstarter hem zelf afgebroken :)

• n00b | IA

n00b | IA

multislet

Op vrijdag 21 juni 2002 23:19 schreef dreeke het volgende:
Misschien heeft de topicstarter hem zelf afgebroken :)
misschien heeft hij wel verkeerd gekeken want er mist er altijd 1 ;)

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 23:20 schreef firoz het volgende:

[..]

misschien heeft hij wel verkeerd gekeken want er mist er altijd 1 ;)
nah :D nie altijd :) maar t lijkt me wel irri als je hem echt mist :)

Verwijderd

Topicstarter
Er mist er wel 1'tje maar kweet niet of dat daar hoort! Hoe moet je het precies aansluiten, de POWERSW moet toch al genoeg zijn of moet er nog meer gedaan worden?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Zomaar een tip, kijk effe in het boekje :z

Hoeveel pinnetjes bedekt je connector, 2 of 3 ?

Verwijderd

Topicstarter
Hij moet er 2 bedekken:

::::.

de laatste 2 puntjes moet die bedekken van rechtsboven....de pinnetjes zitten er goed op, kep nog ff goed gekeken, ik liep iets te hard van stapel, sorry! maar nu ik dit heb aangesloten werkt die nog niet helemaal, alleen af en toe zie ik de cooler wel ff draaien!

What's the prob???? :'(

• n00b | IA

n00b | IA

multislet

nog ff voor de duidelijkheid :P
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/MSI.JPG

welke lampjes branden er die zit onder je com poorrteeeen :P

Verwijderd

Topicstarter
Mmm kep nog iets gevonden als ik die kabel uit de voeding opnew in die poort doe..en ik probeer em aan te doen..krijgt die heel even stroom, dat zie ik eraan omdat de cooler dan ff draait.

• n00b | IA

n00b | IA

multislet

Op vrijdag 21 juni 2002 23:33 schreef Erik180480 het volgende:
Mmm kep nog iets gevonden als ik die kabel uit de voeding opnew in die poort doe..en ik probeer em aan te doen..krijgt die heel even stroom, dat zie ik eraan omdat de cooler dan ff draait.
ja hehe dat is de power self on test :) maar kijk effe naar mijn schema lees anders effe de faq staat boven aan het scherm :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naar je schema gekeken..alleen ik snap het niet helemaal, als je naar het moederbord kijkt als je er voor staat ziet het er zo uit:

::::.

de powerSW moet volgens het boekje op de laatste 2 van rechtsboven, dat heb ik gedaan, maar geen succes met het opstarten! Moet ik nog meer aansluiten behalve de powerSW en de voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Waar bij jou op het plaatje staat: reset button, hoort bij mij volgens het boekje de powerSW en waar de PowerSW op jouw plaatje staat moet de reset.

• n00b | IA

n00b | IA

multislet

[b]Op vrijdag 21 juni 2002 23:40 schreef Erik180480
dan draai je het moederboard }:O
Op vrijdag 21 juni 2002 23:42 schreef Erik180480 het volgende:
Waar bij jou op het plaatje staat: reset button, hoort bij mij volgens het boekje de powerSW en waar de PowerSW op jouw plaatje staat moet de reset.
dan doe je dat als dat volgens je boekje moet :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat werkt dus jammer genoeg niet! Uit het voedingskastje steken 2 vreemde kabels uit, misschien moet ik daar iets mee doen? Dit zijn overgens niet degene die in de HD etc moeten.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als het een grote stekker is met veel draden (stuk of 20) dan moet die in een witte balk op je mobo die er ongeveer het zelfde uit ziet als de stekker. Dit is je ATX stekker. deze zorgt voor stroom op je mobo. Als je deze niet aan sluit werkt je powerswitch idd niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb probleem al jongens! Ik heb de voeding op een stekkerdoos gezet en die daarna op het stopcontact in de muur en nu schijnt dat dus niet te werken...GELUKKIG

allemaal harstikke thanks enzo 4 direct help :p

Ayooo en slaap lekkerzz

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

[topic=309815/1/50] :Y)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000