Gezichtsbedrog of een foutje ?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Ik heb een plaatje gemaakt, maar zoals je zult zien, zijn de linker- en rechterkant lichter. Als je in het plaatje scrollt, gaan die balken mee.
Plaatje is deze
Let niet op de naam...

Verwijderd

Ik zie niets bijzonders hier hoor...

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 14:24
uhh welke balken bedoel je, die van internet explorer? Verder zie ik er niets aan van kleurverschil ofzo.

Verwijderd

/me zegt : gezichtsbedrog.
let niet op de naam
Welke?

• Jaded
Op vrijdag 21 juni 2002 22:34 schreef JayAnzee het volgende:
/me zegt : gezichtsbedrog.
Welke?
De bestandsnaam :) Ben niet zo goed in verzinnen.
Maar ziet niemand het dan?

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Ik zag het eerst ook niet, maar toen ik goed ging kijken zag ik het pas. Het is een soort donkergrijs kader om het plaatje. Geen id wat het kan zijn :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Het ligt volgens mij niet aan jouw plaatje. Ik heb net een zwart vak gemaakt, en in IE bekeken. Daar zie ik die witte balkjes ook.

misschien wel gezichtsbedrog

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hmz ik dacht meer dat het om die ring gaat die niet lijkt te kloppen aan de achterkant zeg maar van die lijndingen :? :)

• Jaded
Op vrijdag 21 juni 2002 22:39 schreef veldmuis het volgende:
hmz ik dacht meer dat het om die ring gaat die niet lijkt te kloppen aan de achterkant zeg maar van die lijndingen :? :)
Nee daar ging het niet precies om. :) Maar wat raar dat ik dat nog nooit eerder heb gezien...

Verwijderd

wat klopt er dan niet aan die ring? :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
aan de achterkant zeg maar vlak boven die bovenste lijn is de overgang heel vaag :?

• pp_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11-2021

pp_

ik zie niks fouts eigenlijk hoor :D

Verwijderd

hmm ik zie het echt niet muis :)

• Jaded
Niet zo zeuren over die ring. Ik ben ook maar een n00b :)

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Interessant dit.

Waar gaat het precies over?

• Jaded
Op vrijdag 21 juni 2002 22:55 schreef 2 het volgende:
Interessant dit.
Waar gaat het precies over?
Lees de eerste post ?

Verwijderd

gezichtsbedrog, ik heb het plaatje in photoshop geopend en met de colorpicker langs die vage kaders gegaan, photoshop geeft overal #000000 aan, oftewel, zwarter dan zwart lukt niet ;)

• Jaded
:'(
Dus er is niets aan te doen... Beetje jammer :(

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:27

PowerSp00n

There is no spoon

Duurde even voordat ik door had wat je bedoelde. Links en rechts is het wat lichter ja. Komt volgensmij gewoon omdat er iets lichts omheen zit. Maak het scherm maar eens kleiner zodat het er niet helemaal op past. Naja. laat ook maar ;P

Verwijderd

Komt door die witte marges naast je plaatje. Gaan je ogen op de één of andere manier op het zwarte weer reflecteren. Ik weet het ook niet precies, heb geen biologie :) Maar probeer eens een zwarte achtergrond, dan zou je wel kans kunnen hebben om het kwijt te raken.

Verwijderd

ook bij een printscreen zie ik die lichte balken, maat photoshop geeft 000000 aan, dus het is gezichtsbedrog..

toch vaag...je zou toch zweren dat die balken iets lichter zijn..., misschien komt het omdat de witte(of grijze) omgezing ietwat reflecteerd in het zwarte ofzo

is me nog nooit eerder opgevallen dit...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 23:23
Vaag. Ik heb het alleen links.
Maf zeg, maar ik denk ook gezichtsbedrog ja.

Misschien door het 'extreme' contrast.
In je pupil zitten namelijk het meeste 'gele' conen. De kleur geel word dus het meest geabsorbeerd (Mensen zien ook het beste bij geel licht, vandaar dat de lataarns op de snelweg geel zijn- wel eens over nagedacht?..)

Maar eh, naast dat geel heel 'gevoelig' is voor het ook, en zwart dus absoluut NIET, geeft dat misschien het gekke 'balk' effect zoals in dit plaatje.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

In eerste instantie dacht ik dat 't zou komen door een emboss die je uitgevoerd hebt in je image maar het is inderdaad gezichtsbedrog, best vreemd eigenlijk.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

Komt doordat de fosforlaag in je monitor niet metteen afgekoelt is zodra hij zwart word, gevolg; achterblijvende beelden.

Is dus geen gezichts bedrog :)

Heb je ook als je je muis heel snel beweegt, krijg je 100 mousepointers..

• Cloud
  • Laatst online: 01-09 15:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op zaterdag 22 juni 2002 00:25 schreef willem169 het volgende:

blabla
en
Op zaterdag 22 juni 2002 00:05 schreef PowerSp00n het volgende:
Duurde even voordat ik door had wat je bedoelde. Links en rechts is het wat lichter ja. Komt volgensmij gewoon omdat er iets lichts omheen zit. Maak het scherm maar eens kleiner zodat het er niet helemaal op past. Naja. laat ook maar ;P
Ik denk ook dat het t scherpe contrast is. Het wit naast het plaatje reflecteert in het zwart. De balk verdwijnt namelijk, als je helemaal niets aan de linkerkant hebt staan, naast het plaatje, dus bijv. je horizontale scrollbar helemaal naar rechts. Dan is het puur zwart. Dit zou ook gebeuren als je de verticale scrollbar op een of andere manier weg zou kunnen halen *D

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 14:30

Glabbeek

Dat dus.

Ik bekijk het op een TFT en bij mij is de achtergrond helemaal zwart. Het is dus gezichtsbedrog, waarschijnlijk door kleurzwemen van de CRT.

En zo is het maar net.

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 01:06 schreef Wolkjeh het volgende:
Dit zou ook gebeuren als je de verticale scrollbar op een of andere manier weg zou kunnen halen *D
Je zou bijvoorbeeld (gek idee hoor dit) je venster uit het beeld kunnen schuiven :P

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op zaterdag 22 juni 2002 01:10 schreef Glabbeek het volgende:
Ik bekijk het op een TFT en bij mij is de achtergrond helemaal zwart. Het is dus gezichtsbedrog, waarschijnlijk door kleurzwemen van de CRT.
Ja dat zal t dan wel zijn :) Vaag effect dit, tis me nog nooit eerder opgevallen eigenlijk. Wat zullen we t noemen, neighbour-illuminating pixel effect? :P
Op zaterdag 22 juni 2002 01:11 schreef Orphix het volgende:

[..]

Je zou bijvoorbeeld (gek idee hoor dit) je venster uit het beeld kunnen schuiven :P
Ehh, ja :D Das een goeie, maar dan gebeurd dus tzelfde, twas nie de bedoeling dat je met een oplossing voor dát kwam ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Jij ook al? Ik zie het rechts ook niet en links wel.

Ik verwacht inderdaad het contrast, maar ik heb zover ik weet toch voorheen ook regelmatig (slechte) wallpapers gezien die veel zwart hadden en in IE bekeken met die witte rand er langs... En het is me nog nooit opgevallen.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op zaterdag 22 juni 2002 01:15 schreef Booster het volgende:

[..]

Jij ook al? Ik zie het rechts ook niet en links wel.

Ik verwacht inderdaad het contrast, maar ik heb zover ik weet toch voorheen ook regelmatig (slechte) wallpapers gezien die veel zwart hadden en in IE bekeken met die witte rand er langs... En het is me nog nooit opgevallen.
Okeej, maar we letten er nu echt goed op hé? :) Mij was t ook niet opgevallen zonder de 1e post ;)
Anyways, echt storend is het niet, want t valt immers erg weinig mensen op :P

Verwijderd

volgens mij spelen jullie met m'n voeten, ik heb er net 10 minuten op liggen kijken lang alle mogelijke hoeken en kanten en zie niks aan linker of rechterkant qua kleurverschil.....

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:39

Creesch

bla bla!

Ik zie hier er nix bijzonders aan zal idd wel aan het soort beeldscherm ofzo liggen

• Jaded
Maar waarom is het dan alleen links en rechts? en niet boven en beneden :?

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Tijd voor een nieuwe monitor denk ik ;)

Bij mij is die prima in orde
Op zaterdag 22 juni 2002 12:02 schreef Jaded het volgende:
Maar waarom is het dan alleen links en rechts? en niet boven en beneden :?
Omdat er waarschijnlijk iets mis is met die kanten van je monitor :? :P

• Jaded
Op zaterdag 22 juni 2002 12:48 schreef Bosmonster het volgende:
Tijd voor een nieuwe monitor denk ik ;)

Bij mij is die prima in orde
[..]

Omdat er waarschijnlijk iets mis is met die kanten van je monitor :? :P
aangezien bijna iedereen hier dat heeft, lijkt het niet aan m'n monitor te liggen :)

Verwijderd

In je pupil zitten namelijk het meeste 'gele' conen. De kleur geel word dus het meest geabsorbeerd (Mensen zien ook het beste bij geel licht, vandaar dat de lataarns op de snelweg geel zijn- wel eens over nagedacht?..)

Maar eh, naast dat geel heel 'gevoelig' is voor het ook, en zwart dus absoluut NIET, geeft dat misschien het gekke 'balk' effect zoals in dit plaatje.
/mierenneuk
In je pupil zitten helemaal geen cones, die zitten op je netvlies, achter op je oog zegmaar :) En direct achter je pupil, op je focus punt zegmaar, zit idd de zgn gele vlek, waar de meeste kegeltjes zitten. Dat verhaal over dat daarmee geel het beste waar te nemen is weet ik eigenlijk niet, maar dat van die lampen klopt volges mij niet. Die gele lampen zijn veelal natriumlampen, die gewoon duurzaam en zuinig zijn, en ook om die reden neergezet worden ipv witte.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op zaterdag 22 juni 2002 13:01 schreef Jaded het volgende:

[..]

aangezien bijna iedereen hier dat heeft, lijkt het niet aan m'n monitor te liggen :)
Vreemd.. heb ik als enige een Iiyama 19" diamondtron ofzo? Lijkt me sterk ;) Bij mij is die gewoon helemaal egaal.. niks geen gezichtbedrog (of mij gezicht moet daar immuun voor zijn ofzo ;))

• Jaded
Op zaterdag 22 juni 2002 13:10 schreef Bosmonster het volgende:
Vreemd.. heb ik als enige een Iiyama 19" diamondtron ofzo? Lijkt me sterk ;) Bij mij is die gewoon helemaal egaal.. niks geen gezichtbedrog (of mij gezicht moet daar immuun voor zijn ofzo ;))
Ik heb precies dezelfde monitor :D
Al heb ik wel de 451 Pro :(

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:33
Ik zie niks.

Everything that has a beginning has a end

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik zie niks raars :) Alles is precies goed zwart :)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik zie ook niets raars
kan niemand even duidelijk aangeven waar ik iets zou moeten zien?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Dit topic gaat intussen nergens meer over.
Het is waarschijnlijk gezichtsbedrog, en afhankelijk van de hoeveelheid omgevingslicht.
Het kan ook aan je monitor liggen, maar aan het plaatje ligt het in ieder geval niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.