[iMac] HDD vertoont kuren

Pagina: 1
Acties:

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-07 21:52
De harde schijf van mijn iMac Tangerine doet de laatste tijd wat raar. Als ik opstart, geeft hij de volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nielzju/hd.jpg

Ik heb Norton Utilities 6.0 geinstalleerd, maar als ik deze opstart zegt die:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nielzju/norton.jpg

Dit terwijl die Shared lib toch écht wel in de Norton map staat, én in de extensions map.
Norton in U zegt dat er 'Major Problems" zijn (ook met de BTree ensow), maar die kan hij niet repareren (heb maar een partitie waar 9 én X op staan).

Toen heb ik TechTool Pro geinstalleerd. De installatie ging erg moeizaam (na elk file gaffie een error dat het mislukt was, maar hij kwam stiekum toch telkens een of twee bestanden verder. Gewoon 20x op "OK" duwen, dan kom je er wel ;)), en het programma zelf werkt ook niet. Ik krijg dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nielzju/techtool.jpg

Ik heb het bureaublad al opnieuw opgebouwd, maar álle programma's hadden nu 'algemene' icoontjes. Hetzelfde geldt voor alle documenten.

Als ik iets DL met IE, krijg ik na een paar honder kb meestal de error dat de HD beschadigd is, en de DL stopt.

Als ik SchijfEHBO gebruik, krijg ik dit:
Schijf 'Imac HD' wordt gecontroleerd.
"Mac OS Standaard"-volumestructuren worden gecontroleerd.
Wrapper System-bestand wordt gecontroleerd.
"Mac OS Uitgebreid"-volumestructuren worden gecontroleerd.
Controle op beveiligde volumenaam wordt uitgevoerd.
Omvang "BTree" wordt gecontroleerd.
Probleem: 'Ongeldige "sibling link"', 3, 7
Controle uitgevoerd. Er zijn problemen gevonden die niet met Schijf-EHBO kunnen worden hersteld.
Ik ben bang dat mijn harde schijf (een Maxtor 10 gieg) begint te sneuvelen... :(
Heeft een van jullie nog tips/suggesties, of is mijn diagnose juist?

Edit: ow darn, dit is eigenlijk hardware... Stom stom stom, sorry, nie goed opgelet. |:( |:(

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nieuwe hdd dus dan maar he, je zal wel bad sectors hebbe ofzow :?

Verwijderd

mjah... lijkt me duidelijk... schijfje is zo goed als overleden als ik het zo zie...

Verwijderd

nixz. die norton is gewoon omdat ie een lib niet kan vinden, dat kan allerlij oorzaken hebben, die overige 2: formatteer je HD maar es, doet wonderen.

om nu al te zeggen dat de HD sneuvelt is wel erg voorbarig.

Verwijderd

heb je al Norton Anti-Virus gedraait?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

om eerlijk te zijn: norton is een k*tprogramma. Sorry to say so.

Probeer iemand te vinden met DiskWarrior want die is veeeel beter. En daarna je zooi backuppen en je disk ff flink formateren.

Met een beetje geluk is er niks mis met je disk, maar is je filesystem alleen goed in de war.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 12:13 schreef chem het volgende:
om eerlijk te zijn: norton is een k*tprogramma. Sorry to say so.

Probeer iemand te vinden met DiskWarrior want die is veeeel beter. En daarna je zooi backuppen en je disk ff flink formateren.

Met een beetje geluk is er niks mis met je disk, maar is je filesystem alleen goed in de war.
ik denk niet dat norton, diskwarrior, of zelfs techtool er nog wat aan kan doen 8) in sommige gevallen is er geen andere keuzen dan formatteren... vrijwel zeker dat er niets met zijn HD zelf aan de hand is.

Verwijderd

Heb dit ook wel is gehad niet op een mac, En formateren was de oplossing:) En toen deed ie het weer prima

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-07 21:52
Prima, bedankt voor al jullie reacties!
Ik ga 'm ff leegmaken en dan kijken offie het beter doet... ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 20:23 schreef NielZjU het volgende:
Prima, bedankt voor al jullie reacties!
Ik ga 'm ff leegmaken en dan kijken offie het beter doet... ;)
en ? is t gelukt ??
Pagina: 1