De harde schijf van mijn iMac Tangerine doet de laatste tijd wat raar. Als ik opstart, geeft hij de volgende error:

Ik heb Norton Utilities 6.0 geinstalleerd, maar als ik deze opstart zegt die:

Dit terwijl die Shared lib toch écht wel in de Norton map staat, én in de extensions map.
Norton in U zegt dat er 'Major Problems" zijn (ook met de BTree ensow), maar die kan hij niet repareren (heb maar een partitie waar 9 én X op staan).
Toen heb ik TechTool Pro geinstalleerd. De installatie ging erg moeizaam (na elk file gaffie een error dat het mislukt was, maar hij kwam stiekum toch telkens een of twee bestanden verder. Gewoon 20x op "OK" duwen, dan kom je er wel
), en het programma zelf werkt ook niet. Ik krijg dit:

Ik heb het bureaublad al opnieuw opgebouwd, maar álle programma's hadden nu 'algemene' icoontjes. Hetzelfde geldt voor alle documenten.
Als ik iets DL met IE, krijg ik na een paar honder kb meestal de error dat de HD beschadigd is, en de DL stopt.
Als ik SchijfEHBO gebruik, krijg ik dit:
Heeft een van jullie nog tips/suggesties, of is mijn diagnose juist?
Edit: ow darn, dit is eigenlijk hardware... Stom stom stom, sorry, nie goed opgelet.

Ik heb Norton Utilities 6.0 geinstalleerd, maar als ik deze opstart zegt die:

Dit terwijl die Shared lib toch écht wel in de Norton map staat, én in de extensions map.
Norton in U zegt dat er 'Major Problems" zijn (ook met de BTree ensow), maar die kan hij niet repareren (heb maar een partitie waar 9 én X op staan).
Toen heb ik TechTool Pro geinstalleerd. De installatie ging erg moeizaam (na elk file gaffie een error dat het mislukt was, maar hij kwam stiekum toch telkens een of twee bestanden verder. Gewoon 20x op "OK" duwen, dan kom je er wel

Ik heb het bureaublad al opnieuw opgebouwd, maar álle programma's hadden nu 'algemene' icoontjes. Hetzelfde geldt voor alle documenten.
Als ik iets DL met IE, krijg ik na een paar honder kb meestal de error dat de HD beschadigd is, en de DL stopt.
Als ik SchijfEHBO gebruik, krijg ik dit:
Ik ben bang dat mijn harde schijf (een Maxtor 10 gieg) begint te sneuvelen...Schijf 'Imac HD' wordt gecontroleerd.
"Mac OS Standaard"-volumestructuren worden gecontroleerd.
Wrapper System-bestand wordt gecontroleerd.
"Mac OS Uitgebreid"-volumestructuren worden gecontroleerd.
Controle op beveiligde volumenaam wordt uitgevoerd.
Omvang "BTree" wordt gecontroleerd.
Probleem: 'Ongeldige "sibling link"', 3, 7
Controle uitgevoerd. Er zijn problemen gevonden die niet met Schijf-EHBO kunnen worden hersteld.
Heeft een van jullie nog tips/suggesties, of is mijn diagnose juist?
Edit: ow darn, dit is eigenlijk hardware... Stom stom stom, sorry, nie goed opgelet.
Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...