Ik wil voor me zelf een nieuwe pc kopen alleen zit ik nog te twijfelen voor het mobo tussen welk merk en welk type. Zelf had ik zitten kijken naar de ECS K7VTA3 v3.1 en de ECS K7VTA3 v2.0. ik ben er nog niet helemaal overuit. En als je kijkt naar de prijs is de ECS K7VTA3 v3.1 goedkoper en nieuwer maar hoe zit het dan met de prestaties van dit mobo vergeleken met de vorige versie???? is de vorige beter of niet????
Mag ik eerlijk zijn ? , ze zuigen alle 3.
De layout is ronduit klote ,en presteren meestal iets minder als een duurder mobotje met dezelfde chipset.
Als ik je iets ander kan aanraden is het wel de ECS K7S6A ,lekker stabiel ,geen patches en zooi ,en voor die centen nog best wat tweak mogelijk heden
De layout is ronduit klote ,en presteren meestal iets minder als een duurder mobotje met dezelfde chipset.
Als ik je iets ander kan aanraden is het wel de ECS K7S6A ,lekker stabiel ,geen patches en zooi ,en voor die centen nog best wat tweak mogelijk heden
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
K7VTA v2.0 = KT266
K7VTA v3.1 = KT333
Ik zou de 3.1 nemen
(is nieuwer, ondersteund DDR333, enz...)
Zelf heb ik een K7S5A LAN
K7VTA v3.1 = KT333
Ik zou de 3.1 nemen
(is nieuwer, ondersteund DDR333, enz...)
Zelf heb ik een K7S5A LAN
Op vrijdag 21 juni 2002 22:43 schreef morphosis het volgende:
zat ff te kutten !!!! nou nog maals bedankt en ik zal het verder zelf uit moeten zoeken
dat ik zat te kutten slaat op dat ik niet wist welke mobo ik zou nemen vandaar. nu is wel wat duidelijker geworden kwa keuze
eentje van onsOp vrijdag 21 juni 2002 22:46 schreef Erik1 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Watte? Zou u de bovengequote text aub nader willen verklaren? (Lees: Wat bedoel je nou dan? Welk mobo neem je nu?)
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
wtf bedoel je nou met eentje van onsOp vrijdag 21 juni 2002 22:52 schreef Speedy-J het volgende:
[..]
eentje van ons
nou ja lekker vaag allemaal hoor
Go sorrie hoor ,zal wat duidelijker zijn ,een K7S5A of K7S6A ,zoniet veel plezier !Op vrijdag 21 juni 2002 22:54 schreef morphosis het volgende:
[..]
wtf bedoel je nou met eentje van ons![]()
![]()
![]()
![]()
nou ja lekker vaag allemaal hoor
Niet dus:Op vrijdag 21 juni 2002 22:56 schreef Speedy-J het volgende:
[..]
Go sorrie hoor ,zal wat duidelijker zijn ,een K7S5A of K7S6A ,zoniet veel plezier !
Hij heeft zijn 2e post ge edit met het antwoord.Op vrijdag 21 juni 2002 22:31 schreef morphosis het volgende:
he thanks dit is al een hele opluchting dat ik een reply heb gehad. als je het zo bekijkt had TUTTI toch gelijk en moet ik voor de v3.1 gaan en niet voor de v2.0.
morphosis: het is wat dudelijker als je dat gewoon in een nieuwe post zet
Verwijderd
Ik zou dat MSI mobo met SIS 745 chipset erop nemen. Op het ECS forum nb hoor ik daar erg goede verhalen over (op www.ocworkbench.com).
volgens mij blijft dit topic niet lang in de lucht. Ik zou trouwens wat meer geld bij elkaar rapen en een msi mobo kopen (heb ik tenminste gedaan)
Dit kloptOp vrijdag 21 juni 2002 23:08 schreef brkhof het volgende:
Ik zou dat MSI mobo met SIS 745 chipset erop nemen. Op het ECS forum nb hoor ik daar erg goede verhalen over (op www.ocworkbench.com).
Ik zou zeggen ,neem is een kijkje op de MSI sector .
Speedy-J daar is de moderator met een snel MSI bordje
ECS maakt ook prima borden hoor! Met de K7VTA heb ik geen ervaring maar ik heb systemen gebouwd met K7S5A en K7VZA planken en die bevallen zeer goed!Op vrijdag 21 juni 2002 23:11 schreef dr.lowtune het volgende:
volgens mij blijft dit topic niet lang in de lucht. Ik zou trouwens wat meer geld bij elkaar rapen en een msi mobo kopen (heb ik tenminste gedaan)
(no-fi MSI hoor, ze hebben in het verleden ook hele goede bordjes gemaakt!)
Je bedoelt nog altijd!!Op vrijdag 21 juni 2002 23:26 schreef Erik1 het volgende:
(no-fi MSI hoor, ze hebben in het verleden ook hele goede bordjes gemaakt!)
No offence to MSI haters
Linux is zo cool dat ik het koud heb
Tja, je hebt er zelf een, dus niet zomaar loos geblaat. Toch stoor ik me eraan hoe mensen bij sommige merken geneigd is de merk de schuld te geven van af en toe een brak bordje, terwijl bij andere merken men terecht gewoon begrip heeft voor een keertje iets braks, ruilt het om en verder gaan.Op vrijdag 21 juni 2002 23:20 schreef Dannyke het volgende:
ecs is![]()
werkt tot een bepaalt niveau lekker daarna brak
Ik ben ECS fan sinds ik een keer voor iemand een ultra-cheapo sys moest bouwen en uitkwam op een Duron 600 en ECS K7VZA 3.0 (KT133A chipset)- ik had m'n twijfels, maar het was dat of geen systeem (K7S5A was nog niet uit), dus ervoor gegaan. Pracht van een plank, kaal (muv standaard AC'97 audio) en geen OC opties, maar snel en geen probleem mee gehad (muv de meest brakke software die de arme meid erop gedonderd heeft- vandaag nog geconcludeerd dat haar Win98 DLLs zodanig incoherent waren dat die DELTREE C:\WINDOWS | F:\SETUP.EXE moment er weer aan zat te komen)
Daarna zelf een K7S5A genomen, met CPUFSB geOCd en muv interrupt gedonder (wat gezien de 4 PCI apparaten en 1 AGP die ik erin gevrot heb niet verwonderlijk is) nooit een hardware gerelateerd probleem gehad.
Ook een stuk of 4 andere vrienden draaien ondertussen K7S5A's K7SEM's of P6VXAT+sen en tot nu toe één dode gehad, de 2e K7S5A was DOA. Een week later geruild en wederom nog nooit een probleem.
Kijk, ik kan geluk gehad hebben, maar waarom spreekt men van geluk bij ECS (maarja, er zat een slechte tussen, zie je wel) en gewoon volgens verwachtingen als het ASUS was geweest (de leverancier was vast onzorgvuldig geweest bij die ene dooie...). Gewoon krom.
De dagen dat sommige fabrikanten nepcache plakten of gewoon instabiele producten als norm produceerden zijn voorbij, je moet gewoon afgaan op de individuele plankjes er reviews.
Wat ik over de K7VTA3 v.3.1 hoor is dat het traditioneel ECS is- snel, kaal en goedkoop. Als de K7S6A niet goedkoper was zou ik'm aanraden
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1