Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

waarom max 255?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 13:56
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/47943

waarom eigenlijk automatisch slotje bij 255 posts? is dit beperking in software? nee toch? wa's de redenering dan eigenlijk?

Verwijderd

2 tot de macht 8 is?? 256!

De rest ga ik je niet uitleggen is me een te lang verhaal.... :(

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 14:06 schreef xmike het volgende:
2 tot de macht 8 is?? 256!

De rest ga ik je niet uitleggen is me een te lang verhaal.... :([/quote]256 x 2 = 512 x 2 = 1024 ...

What's the point? Zeg dan nix...

Verwijderd

Denk es na....

255 posts, plus de originele is 256 posts. De postscounten kan dan in de vorm van een byte en hoeft niet als bijvoorbeeld een short integer deze kent namelijk maximaal deze waardes:
-32.768 to +32.767

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Er is met het bouwen van Topix een domme fout gemaakt door de counter een tinyint te maken ipv een smallint (of int)

• Arjen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-09 17:49
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 14:29 schreef [eNeRGy] het volgende:
Er is met het bouwen van Topix een domme fout gemaakt door de counter een tinyint te maken ipv een smallint (of int)[/quote]Als dat een domme fout was had ik die allang kunnen oplossen. We hebben gewoon voor die limiet gekozen anders worden de topics te overzichtelijk/lang. Verder, hoeveel topics komen er nou werkelijk boven de 255 replies?

• [eNeRGy]
toevallig waren er al 2 in DPC forum die op de 300 zaten

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>We hebben gewoon voor die limiet gekozen anders worden de topics te overzichtelijk/lang.[/quote]Oh ja, vandaar dat pas nadat geconstateerd was dat meer dan 255 replies *oeps* niet werkte de 'feature' werd geintroduceerd dat threads automatisch worden gesloten... *kuch kuch*

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Da's een beetje opvallend inderdaad...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• [eNeRGy]
Goh en waarom als ik mijn prefs edit moet ik helemaal terug naar de index ? Ik zou het fijner vinden dat ik weer terug ging naar de plek waar ik was op het moment dat ik op "profile" klikte, of is dat ook een goed overdachte bug.. uh feature ?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 14:19 schreef xmike het volgende:
Denk es na....

255 posts, plus de originele is 256 posts. De postscounten kan dan in de vorm van een byte en hoeft niet als bijvoorbeeld een short integer deze kent namelijk maximaal deze waardes:
-32.768 to +32.767[/quote]OK, Thnx, ik zit niet zo in de integers enzo ;), maar ik snap het (geloof ik) wel.

Verwijderd

Ik vind het idd een beetje onzin hoor... ik dacht dat jullie topix wilden verkopen?

/me zou toch voor tuinharks (GRATIS) yapbb gaan..

• Arjen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 14:58 schreef Onno het volgende:
Oh ja, vandaar dat pas nadat geconstateerd was dat meer dan 255 replies *oeps* niet werkte de 'feature' werd geintroduceerd dat threads automatisch worden gesloten... *kuch kuch*[/quote]Boeieh?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Goh en waarom als ik mijn prefs edit moet ik helemaal terug naar de index ? Ik zou het fijner vinden dat ik weer terug ging naar de plek waar ik was op het moment dat ik op "profile" klikte, of is dat ook een goed overdachte bug.. uh feature ?[/quote]Dat kan je ook gewoon vragen.. 'T lijkt mij ook wel handig, kzet 't op de lijst.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik vind het idd een beetje onzin hoor... ik dacht dat jullie topix wilden verkopen?[/quote]Ik zie 't verband niet..

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26

The Legend

*Plop*

Nu we hier toch aan het klagen zijn ;) staat het toevoegen van de hele thread bij replies al boven aan 'de lijst' of duurt dat npog ff ?

Ik ben toch malle pietje niet!

• Arjen
Zit al ingebouwd, kheb een tijdje geleden al ergens een screenshot geplaatst.. Kmoet nog wat kleine dingen fixen/testen en dan kan ie online. Hoe lang dit gaat duren kan ik helaas niet zeggen. :(

• The Legend
  • Laatst online: 07:26

The Legend

*Plop*

Ok thx :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• witchdoc
euhhm.. kan je er dan niet unsigned int van maken ofzo? pffft, school is zo lang geleden.. 256 is al unsigned zeker?
noujah.. ik zwijg weer maar es.. sorry

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Boeieh?[/quote]Lekker instelling als je het wil verkopen..

Maaruh kwam die optie om de pagina's op te splitsen nou voor niks ofzo? Ik neem aan dat je dan toch geen last hebt van lange topics?

• witchdoc
indeed, die byte extra maakt het toch nie.. maar de mogelijkheid om een topic tot en pâar duizend te laten gaanis wel kewl
*bumb*

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 20:28

Tuinhark

Retro

Ik heb een fan. :P 1.1 is bijna klaar. ;)

:Y)

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 15:21 schreef Tuinhark het volgende:
Ik heb een fan. :P 1.1 is bijna klaar. ;)[/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>powered by topix v1.2.1b [/quote]Yes we gaan erop achteruit :D

Je bedoelt 1.3?

• Onno
  • Niet online
Uhm Tom... Tuinhark had het natuurlijk over yapbb... ;)

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 06:41

PsychoG

Pumpin&#039; on your stereo...

Tuinhark heeft het over zijn eigen forum YAPBB.

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Joah... zou wel willen dat ik onderdeel uitmaakte van het topix project. ;)

• [eNeRGy]
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 00:20 schreef Tuinhark het volgende:
Joah... zou wel willen dat ik onderdeel uitmaakte van het topix project. ;)

:Y)[/quote]das een geintje neem ik aan

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Kep daar toch geen tijd voor met me eigen werk. >:)

Pagina: 1